Gå til innhold

Hva irriterer deg mest av dette?


AnonymBruker

Trafikk  

131 stemmer

  1. 1. Hvilken ting irriterer mest?

    • Manglende bruk av blinklys i rundkjøringer
      21
    • Feil bruk av blinklys i rundkjøringer
      3
    • For sen bruk av blinklys i rundkjøringer
      0
    • Manglende bruk av blinklys i vegkryss
      5
    • De som tuter på folk som øvelseskjører
      5
    • De som konstant kjører altfor sakte og skaper irritasjon
      20
    • De som konstant ligger oppi ræva på deg og/eller kjører veldig risikofylt
      35
    • Folk som tuter, maser og opptrer aggressivt for bagateller eller uten noen som helst gyldig grunn
      10
    • De som parkerer på en måte som helt eller delvis er til hinder for deg
      2
    • Egoister som ikke gidder å la andre få komme ut på veien i tett trafikk (trenger bare å slippe opp gassen litt)
      6
    • Syklister som tror de eier veien
      18
    • Fotgjengere som ikke ser seg for og bare sneier ut i veien/gangfeltet
      6


Anbefalte innlegg

På 11.8.2017 den 1.06, Daisy_B skrev:

Folk som ikke følger med sånn at jeg må vente lenger 

Rånere som bråker 

Bobiler som ikke slipper forbi 

Trailere med lav fart i oppoverbakke o.l. 

Folk som råkjører 

Folk som kjører under påvirkning 

 

Prøv å kjøre et fullastet vogntog opp en bakke selv å se om du klarer å trylle på deg høyere hastighet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...
På 20.8.2017 den 17.59, AnonymBruker skrev:

Ja, manglende blinklys er irriterende. Men om folk hadde lagt seg riktig i rundkjøringer og kryss så hadde det ikke vært et så stort problem at de ikke bruker blinklys. Så det irriterer meg!

Anonymkode: d1941...4a2

Jo, fordi mange rundkjøringer har kun plass til 1 felt. Når det da ser ut som de skal rett frem men hiver seg rundt til venstre, så kan det være farlig. 

Anonymkode: 369c0...fa7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

De tre første er vel egentlig den samme: feil bruk av blinklys. Feil eller fraværende bruk av blinklys og/eller annet signalbruk (som å legge seg i riktig felt tidlig) vil for meg ALLTID være det mest irriterende med andre bilister. Det topper til og med gamle kjerringer i 50 i 80 sone og kondomdress-syklister som ligger tre i bredden. Blir sint bare av å skrive om det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om man synes nordmenn er dårligere i trafikken, ja da har man ikke kjørt mye i utlandet. Jeg er faktisk overrasket over at vi er såpass gode ift mange, men det viser jo bare at trafikkopplæringen fungerer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blinklys, ikke bare i rundkjøringer men i kryss. Når man skal ut på en hovedvei, og idioten man tror man har vikeplikt for og venter på at skal kjøre forbi i 60 km/t begynner å blinke ETTER at de svinger inn til høyre. Gjerne slik at man må vente på fem biler som kom rett bak vedkommende.

Og bilister i rundkjøring som driter i blinklys, kjører i høy fart og plasserer seg slik at de signaliserer at de skal rett frem, men svinger BRÅTT når du begynner å trille inn i rundkjøringen. 

Og ikke minst syklister som suser over fotgjengerfelt uten å se seg for. Spesielt de som kommer fra en uoversiktlig gate med hus/busker som sperrer sikten. Fullstendig idioti.

Men som en som gjerne tar kollektivt til og fra jobb og går en del, syns jeg det er skummelt med bilister som ikke oppfatter trafikken. Min erfaring gjelder spesielt eldre mennesker. Senest i går opplevde jeg at jeg skulle gå over et fotgjengerfelt og prøvde å få øyekontakt med bilisten som kom imot meg fra en god avstand på sikkert 30 meter, mens jeg begynte å gå forsiktig over og prøvde å lese farten til bilisten. Når jeg nærmet meg midtstripen på veien merker jeg at han overhodet ikke setter ned farten, men kjører med jevn fart rett over. Er kanskje 10 cm unna den eldre mannen som kjører, når jeg ser gjennom vinduet at han ikke har oppfattet meg en gang, der jeg står MIDT i gangfeltet med hjerte i halsen. Det samme har også skjedd med en eldre dame som var 2 cm fra å kjøre over foten min. Stirret rett fram og enset meg ikke, midt i veien. Er mildt sagt frustrert over den nye førerkort-regelen til FrP... Tenk om det var et lite barn de ikke så?

Anonymkode: 691b4...195

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er svaralternativet for "All of the above" ??? 

Du ber oss velge mellom pest eller kolera... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.8.2017 den 1.06, Daisy_B skrev:

Trailere med lav fart i oppoverbakke o.l. 

Du irriterer deg kanskje over å ha bil, kunne kjøpe mat, ha klær også da? Husk at alt dette er levert med en lastebil... 
Uten lastebilen hadde ikke du hatt bilen din.. Du hadde ikke engang hatt mat i butikken.. 

Du er kanskje heller ikke klar over hva akselerasjon i oppoverbakke koster? Kanskje DU heller skulle dratt 1 minutt tidligere hjemmefra så hadde du sluppet å ligge bak lastebilen? 


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AndreasBR skrev:

Du irriterer deg kanskje over å ha bil, kunne kjøpe mat, ha klær også da? Husk at alt dette er levert med en lastebil... 
Uten lastebilen hadde ikke du hatt bilen din.. Du hadde ikke engang hatt mat i butikken.. 

Du er kanskje heller ikke klar over hva akselerasjon i oppoverbakke koster? Kanskje DU heller skulle dratt 1 minutt tidligere hjemmefra så hadde du sluppet å ligge bak lastebilen? 


 

Oh wow. Det er mange ting man ikke klarer seg uten som likevel kan være irriterende, så bare ro helt ned. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Daisy_B skrev:

Oh wow. Det er mange ting man ikke klarer seg uten som likevel kan være irriterende, så bare ro helt ned. 

Ok, men da fjerner vi lastebil som bare prøver å komme seg hjem til en vettug tid fra den listen, eller hva? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...
Gjest NotYou

Syklister irriterer meg egentlig lite, men gamlinger som tror de er syklister🤬 Er så ofte jeg havner bak ei kjerring på 60 med kurv på sykkelen.. hvorfor sykler sånne folk ut i veien å ikke på fortauet?! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På ‎08‎.‎03‎.‎2019 den 15.04, AndreasBR skrev:

..............

Du ber oss velge mellom pest eller kolera... 

Ta kolera.  Det finnes vaksine og det er lettere å behandle.

43 minutter siden, NotYou skrev:

Syklister irriterer meg egentlig lite, men gamlinger som tror de er syklister🤬 Er så ofte jeg havner bak ei kjerring på 60 med kurv på sykkelen.. hvorfor sykler sånne folk ut i veien å ikke på fortauet?! 

"Sånne folk" sykler i veibanen fordi de har rettigheter der. 

 

Til hovedspørsmålet.  Alle kulepunkter om manglende blinklysbruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, NotYou skrev:

Syklister irriterer meg egentlig lite, men gamlinger som tror de er syklister🤬 Er så ofte jeg havner bak ei kjerring på 60 med kurv på sykkelen.. hvorfor sykler sånne folk ut i veien å ikke på fortauet?! 

Fordi da vi lærte å sykle var det ikke lov å sykle på fortauet.

Hilsen gammel kjerring.

Anonymkode: adb08...691

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som kjører 10+ km/t under fartsgrensen der det er klar og god oversikt og lite biler. Helt utrolig irriterende. De har 0, null, zero respekt for andre mennesker enn seg selv. Ego delux.

Samme gjelder de som bare må rygge inn på parkeringen hver gang, samme om det er 10 bilder bak i parkeringbygget som vil forbi. Og det er ikke sånn at dem skynder seg heller, de tar seg kjempegod tid og er rett og slett forferdelige sjåfører. Her bør de ryggeparkere KUN når andre biler ikke kjører bak. Må jo være en eller annen alvorlig feil inni hodene på slike mennesker. Burde aldri hatt lappen!

Anonymkode: cb4ad...6bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotYou
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi da vi lærte å sykle var det ikke lov å sykle på fortauet.

Hilsen gammel kjerring.

Anonymkode: adb08...691

Men det har vært lov ganske lenge nå, så det er påtide å tilpasse seg samfunnet. Hjelper ikke å si «slik var det i gamle dager». Hold deg til fortauet med midre du greier å trø såppas raskt at du kan kalle deg syklist. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...