AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #1 Skrevet 10. august 2017 I dag har jeg gått rundt og kjent på svimmelhet, muskelsvikt i beina og slapphet. Nå på kvelden fikk jeg plutselige smerter, press og nummenhet i venstre bein og fot. Begynte selvfølgelig å google og det som dukket opp var blodpropp. Plutselig kom angsten skyllende over meg, helt akutt, og jeg holdt på å deise i bakken jeg fikk så panikk. Nå søker jeg ikke råd mot de opprinnelige plagene, men mot denne angsten jeg sitter med nå. Hvordan overbevise meg om at plagene mine kan forklares med noe helt ufarlig og enkelt? Er det blodpropp så dør jeg vel ikke bare plutselig uansett? Eller man gjør vel kanskje det. Åhh, jeg blir sliten av meg selv. PS. Jeg er ikke vanligvis lett påvirkelig når det gjelder helsegoogling, så denne reaksjonen er ny for meg. Anonymkode: b7ec2...153
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #2 Skrevet 10. august 2017 Stramme muskler vil gi deg alle disse symptomene. Husk at når du googler symptomer vil ofte de verste diagnosene dukke opp, slutt å google og gå til legen! Anonymkode: f2873...870
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #3 Skrevet 10. august 2017 Du får ikke muskelsvikt av blodpropp i benet. Ei heller svimmelhet. Sikker på at du ikke har spist f.eks nøtter eller noe annet som kan ha gitt en allergisk reaksjon? Og nei, du dør ikke bare plutselig av blodpropp Anonymkode: 19f2f...b24
Gjest Blondie65 Skrevet 10. august 2017 #4 Skrevet 10. august 2017 Så av PC. Gå til legen - i morgen - og få gjort undersøkelser.
SiMa Skrevet 10. august 2017 #5 Skrevet 10. august 2017 Hvis du tror du kan ha blodpropp drar du til legen, du ber ikke om hjelp til å overbevise deg selv om at det er noe helt ufarlig. (Sannsynligvis er det ufarlig. Blodpropp vil også ofte føre til at benet hovner og blir rødt, men har du mistanke om noe alvorlig er det eneste fornuftige å oppsøke lege.)
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #6 Skrevet 10. august 2017 Akkurat nå, SiMa skrev: Hvis du tror du kan ha blodpropp drar du til legen, du ber ikke om hjelp til å overbevise deg selv om at det er noe helt ufarlig. (Sannsynligvis er det ufarlig. Blodpropp vil også ofte føre til at benet hovner og blir rødt, men har du mistanke om noe alvorlig er det eneste fornuftige å oppsøke lege.) Nei, benet vil ikke nødvendigvis hovne opp og bli rødt - jeg har hatt veldig, veldig mange blodpropper i bena og som oftest var det ikke hovent, og ikke rødt. Men som sagt blir man ikke svimmel av blodpropp i benet. Man får heller ikke svakere muskler og blir slapp, så det stemmer ikke med symptomene. Anonymkode: 19f2f...b24
SiMa Skrevet 10. august 2017 #7 Skrevet 10. august 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei, benet vil ikke nødvendigvis hovne opp og bli rødt - jeg har hatt veldig, veldig mange blodpropper i bena og som oftest var det ikke hovent, og ikke rødt. Men som sagt blir man ikke svimmel av blodpropp i benet. Man får heller ikke svakere muskler og blir slapp, så det stemmer ikke med symptomene. Anonymkode: 19f2f...b24 Jeg skrev "ofte", ikke at det er noe som skjer hver gang. Jeg er ikke lege, har bare erfaring som pårørende, og har ingen oversikt over hvilke symptomer som stemmer/ikke stemmer med blodpropp i benet. Eneste grunnlag jeg har til å uttale meg om akkurat det er at jeg ved et par anledninger har fått beskjed om at det sannsynligvis ikke er blodpropp nettopp fordi benet verken var hovent eller rødt. Det ble selvfølgelig sjekket, og konklusjonen var at det ikke var blodpropp. Ved blodpropp i benet kan også benet "svikte" så det er vanskelig å stå på/en får følelsen av å falle, noe som absolutt kan oppleves som at musklene er svakere. Uansett, hovedpoenget mitt er : Mistenker du blodpropp drar du til lege, du setter deg ikke på kg og ber om bli forsikret om at "det er sikkert ufarlig". Som med all mistanke om alvorlig sykdom: kom deg til lege. Ikke la mor/nabo/venninne/kg overbevise deg om at det sikkert ikke er farlig.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #8 Skrevet 10. august 2017 Jeg skal la google ligge for i kveld. Det er i hvert fall planen. Jeg tror jeg vet hva svaret på mine plager er (ikke basert på googlefunn altså), så jeg skal ringe lege i morgen tidlig dersom symptomene fortsatt er der. Jeg er fortsatt veldig urolig og kjenner at jeg er veldig oppmerksom på kroppens signaler, men jeg får bare prøve å komme meg gjennom natten, forhåpentligvis med litt søvn. Takk for svar dere alle! Anonymkode: b7ec2...153
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #9 Skrevet 10. august 2017 Jeg har slike ting hver eneste dag (og jeg googler ikke fordi da gjør jeg det bare verre for meg selv), men jeg har altså ikke blodpropp! Anonymkode: 1b592...07d
Gjest Blondie65 Skrevet 11. august 2017 #10 Skrevet 11. august 2017 Dere som svarer med diagnoser og diskuterer frem og tilbake om det kan være ditt eller datt eller det stemmer ikke med symptomene. Slutt med det. Det ENESTE vi gjør med å fortsette å diskutere og diagnosere er å skape flere tråder med samme tema. Det eneste rådet bør være "oppsøk lege".
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå