Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

SKAL alle kvinner, uansett høyde og vekt, spise minst 1500 kcal hver dag? 

Anonymkode: 83eba...0ad

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For å opprette vekten, ja. 

Anonymkode: 2ab64...e4f

Skrevet

For å opprettholde vekten, stort sett ja. Så har man de tilfellene der man er lav og slank og ligger i koma. 

Anonymkode: 3b696...c83

• Liker 1
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

SKAL alle kvinner, uansett høyde og vekt, spise minst 1500 kcal hver dag? 

Anonymkode: 83eba...0ad

Kommer an på basalforbrenning og aktivitetsnivå. Er man veldig lav kan det tenkes at man kan ligge litt under det, men da må man vel sitte i rullestol eller noe slikt.

Anonymkode: 6d4d7...c12

Skrevet

De fleste trenger mer enn 1500 kcal for å fungere optimalt, og ha nok energi til trening og hverdag. 

• Liker 1
Skrevet

Her han man ikke lov til å svare noe annet enn ja. Sjekker du en TDEE kalkulator vil du se at en inaktiv kvinne som er lav og vil opprettholde normal vekt ikke nødvendigvis kan spise 1500 kalorier om dagen. 

Aktivitetsnivå og høyde er avgjørende.

• Liker 1
Skrevet

Selvfølgelig ikke. Jeg er ung (17) og 165 cm. Spiser 1500 kcal om dagen for å gå ned i vekt, og må spise nærmere 1200 kalorier for å opprettholde vekt. Er normalvektig, har aldri slitt med overvekt. 

Anonymkode: 947a8...206

• Liker 1
Gjest Peaches
Skrevet

Trodde vi skulle ha 2000-2500 kal  eg🤔

Skrevet
Akkurat nå, Peaches skrev:

Trodde vi skulle ha 2000-2500 kal  eg🤔

Gjennomsnitt for befolkningen. 

Det er samme tabben KG har gjort når de har kommet fram til 1500. De ignorerer at tallene de baserer seg på er tall som omhandler befolkningen som en helhet. Dette stemmer for en stor prosent (normalfordeling) men det er en viss prosent som faller utenfor. 

• Liker 2
Gjest Peaches
Skrevet
1 minutt siden, amativeReflection skrev:

Gjennomsnitt for befolkningen. 

Det er samme tabben KG har gjort når de har kommet fram til 1500. De ignorerer at tallene de baserer seg på er tall som omhandler befolkningen som en helhet. Dette stemmer for en stor prosent (normalfordeling) men det er en viss prosent som faller utenfor. 

Jeg hadde blitt sulten ihvertfall på kun 1500 kal...

Skrevet

Jeg hadde blitt sulten ihvertfall på kun 1500 kal...

Da er du nok gjennomsnittlig høy eller høyere. Eventuelt er du aktiv. 

Jeg kan fobrenne 2000 kalorier en dag og 5000 den neste. Aktivitetsnivået har mye å si.

En aktiv jobb der du står vil utgjøre mange hundre kalorier forskjell. Å kjøre mye vil også utgjøre forskjell.

Skrevet

Kommer an på høyde, vekt og energiforbruk. For å opprettholde vekten min må jeg spise rett over 2000 kalorier daglig, selv om jeg er relativt lav. Dette er fordi jeg har et høyt energiforbruk. 

Gjest Peaches
Skrevet

Jeg er 1.73 høy og veldig aktiv ja...tror jeg forbrenner mye.

Skrevet

På lifesum appen, jeg skal hverken ned eller opp i vekt, jeg har min trivselvekt, og da sier lifesum at jeg skal ha 1350 kcal daglig for å opprettholde vekta mi.

Anonymkode: ef7bb...3bf

Skrevet

På 1500 kcal holder vekta seg i ro her, liker dårlig holdningnen kg har overfor kalorier...

Anonymkode: 72b71...d45

• Liker 1
Gjest Peaches
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På lifesum appen, jeg skal hverken ned eller opp i vekt, jeg har min trivselvekt, og da sier lifesum at jeg skal ha 1350 kcal daglig for å opprettholde vekta mi.

Altfor lite!!!!

Skrevet

Jeg følger Grete Roede og skal ha 1600 kcal PR dag for å gå ned i vekt?

Anonymkode: 85c10...caa

Skrevet

Altfor lite!!!!

Er Lifesum helt på bærtur da?

Skrevet

Jeg har en basalforbrenning på 1750 kalorier. Hvis jeg vil gå ned i vekt kan jeg da ligge over 1750 kalorier? Er det greit å ligge under? Eller er det best å ligge på akkurat 1750?

Basalforbrenningen er jo det jeg ville trengt for å opprettholde vekten hvis jeg lå i koma. Det skal ingenting til for at jeg skal være mye mer aktiv enn det. For å opprettholde vekten med mitt nåværende aktivitetsnivå trenger jeg rundt 2500 kalorier. Hvor vil dere anbefale at jeg legger kaloriinntaket for å gå ned i vekt?

Anonymkode: cadd0...9f3

Gjest Peaches
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er Lifesum helt på bærtur da?

Ja den er det, den regnet altfor lite kalorier på meg og...

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...