Gå til innhold

Jeg testa blodsukkeret for moroskyld

Fremhevede innlegg

Skrevet

Og det er litt over 2 t siden mat (spagetti...). Det var 6,7. Er det normalt? 
Min kjæreste låner et for å sjekke jevnlig pga diabetes i familien hans, og jeg sjekka bare for gøy. 

Men står at 4-6 er normalt.. men at det ikke skal overstige 7? Og andre steder står det at det skal være under 10?
Hva er riktig? 

Anonymkode: 43d00...b7a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt normalt. Så lenge det er under 7 har du ingenting å frykte 😊

Skrevet
1 minutt siden, Cyrus skrev:

Helt normalt. Så lenge det er under 7 har du ingenting å frykte 😊

ok, bra det da :)

Skrevet

Kommer jo an på om du måler før eller etter inntak av mat. Det er fastende blodsukker som skal være mellom 4 og 6. Senere på dagen, etter måltid, kan det være høyere uten at noe er galt.

Anonymkode: 1dcbf...653

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kommer jo an på om du måler før eller etter inntak av mat. Det er fastende blodsukker som skal være mellom 4 og 6. Senere på dagen, etter måltid, kan det være høyere uten at noe er galt.

Anonymkode: 1dcbf...653

Som jeg skrev i innlegget er det 2 timer siden mat.

Skrevet

Fastende vil stort sett si 12 timer 

Anonymkode: 77347...40b

Skrevet

Om morgenen, før frokost, skal det være mellom 4 og 6. Når som helst ellers på dagen skal det være under 10. (Uansett hva du har spist og hvor lenge det er siden du spiste. Fungerer kroppen som den skal vil ikke blodsukkeret overstige 10 selv etter en kilo sjokolade.)

Skrevet
2 timer siden, SiMa skrev:

Om morgenen, før frokost, skal det være mellom 4 og 6. Når som helst ellers på dagen skal det være under 10. (Uansett hva du har spist og hvor lenge det er siden du spiste. Fungerer kroppen som den skal vil ikke blodsukkeret overstige 10 selv etter en kilo sjokolade.)

ok :)

Skrevet

Kjære Ts

Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege.

Vennlig hilsen

Kragebein, mod

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...