AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #1 Skrevet 10. august 2017 Jeg vil gjerne høre fra noen som har denne sykdommen. Jeg lurer på hvordan dette fungerer "i praksis". Altså, jeg forstår at det er en psykisk årsak, og at det går ut på at personen spiser for mye, men har det noe å si HVA du overspiser? Føles det bedre med bestemte matvarer/produkter? Føles det mindre vondt (psykisk) bare mens du spiser, eller litt etterpå? Hjelper den over-mett-følelsen, eller er det kun selve spisingen? Gjør du det hver dag? Ser du frem til det, eller er det mer "få det overstått"? Er det noe man selv (eller andre) kan gjøre for å hindre overspising, eller er det kun en utsettelse? Jeg forstår det sånn at når følelsene blir for overveldende og man ikke har måter å regulere det på, så er det i sånne situasjoner folk overspiser/kaster opp/kutter seg. Stemmer det? Er det andre grunner? På forhånd takk. Anonymkode: 4c63f...a57
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #2 Skrevet 10. august 2017 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil gjerne høre fra noen som har denne sykdommen. Jeg lurer på hvordan dette fungerer "i praksis". Altså, jeg forstår at det er en psykisk årsak, og at det går ut på at personen spiser for mye, men har det noe å si HVA du overspiser? Føles det bedre med bestemte matvarer/produkter? Føles det mindre vondt (psykisk) bare mens du spiser, eller litt etterpå? Hjelper den over-mett-følelsen, eller er det kun selve spisingen? Gjør du det hver dag? Ser du frem til det, eller er det mer "få det overstått"? Er det noe man selv (eller andre) kan gjøre for å hindre overspising, eller er det kun en utsettelse? Jeg forstår det sånn at når følelsene blir for overveldende og man ikke har måter å regulere det på, så er det i sånne situasjoner folk overspiser/kaster opp/kutter seg. Stemmer det? Er det andre grunner? På forhånd takk. Anonymkode: 4c63f...a57 Slike diskusjoner er ikke tillatt her inne Anonymkode: 30bda...e12
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #3 Skrevet 10. august 2017 Tråden er rapportert Anonymkode: 30bda...e12
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #4 Skrevet 10. august 2017 Svaret ditt har ingen fasit. Overspising er en definisjonssak og du vil derfor få like mange forskjellige svar som personer du spør. Det samme gjelder følelsen før, under og etter også. Man bør derfor være litt forsiktig med å legge ut om mengder osv.. Jeg ville heller søkt hjelp hos noen som faktisk KAN hjelpe deg. Fastlegen er et godt sted å begynne. Da kan du få hjelp og oppfølging tilpasset nøyaktig deg og din situasjon. Anonymkode: cd664...fc0
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #5 Skrevet 10. august 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Svaret ditt har ingen fasit. Overspising er en definisjonssak og du vil derfor få like mange forskjellige svar som personer du spør. Det samme gjelder følelsen før, under og etter også. Man bør derfor være litt forsiktig med å legge ut om mengder osv.. Jeg ville heller søkt hjelp hos noen som faktisk KAN hjelpe deg. Fastlegen er et godt sted å begynne. Da kan du få hjelp og oppfølging tilpasset nøyaktig deg og din situasjon. Anonymkode: cd664...fc0 Spørsmålet** mente jeg selvfølgelig å skrive - sånn før noen andre påpeker det Anonymkode: cd664...fc0
Kragebein Skrevet 10. august 2017 #6 Skrevet 10. august 2017 Kjære trådstarter, jeg må dessverre stenge tråden din. Årsaken til det er at vi moderatorer ikke kan passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg eller andre. En annen grunn er at vi ikke vet noe om hvilke kompetanse som ligger til grunn for de svarene du måtte få. Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Mental Helse, som er en telefon- og nettjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer eller dersom du har spørsmål. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym.Du kan også ta kontakt med Rådgivning Om Spiseforstyrrelser. De kan du kontakte på både mail og telefon. De har bred erfaring med spiserelaterte problemer, og kan være gode å snakke med når man er i en vanskelig situasjon, eller søker informasjon. Lykke til, Kragebein, mod 1
Fremhevede innlegg