AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #1 Skrevet 10. august 2017 Jeg har stor mistanke om at jeg kan ha leddgikt. Blodprøvene ser fine ut, jeg er morgenstiv, hoven, øm, 10 stk i familien min har leddgikt og jeg har helt like problemer som de. Problemet er at ikke legen tar meg på alvor. Jeg har en veldig veldig høy CRP, nesten hver eneste dag, men legen gjør likevel ingenting. Nå er jeg rimelig lei! Noen som vet hva som øker CRP/betennelse i kroppen? Alt fra matvarer til spesielle tabletter. I såfall vil jeg kutte ut dette fra livet mitt. Er så vondt! Og ja, jeg har prøvd å dra på legevakta osv. Men siden jeg har angst så tror de bare at det er psyken min. Men hallo, alle leddene mine er hovne, røde og varme? Jeg er spesielt utsatt ved knær, føtter og hender... Anonymkode: 38c73...086
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #2 Skrevet 10. august 2017 CRP produseres i leveren som respons på inflammasjon, dvs vevsskade/betennelse/infeksjon med/uten bakterier/virus/parasitter. Så CRP er kun en reaksjon på noe. Kan ikke komme på noen medisiner som øker CRP, men det er mange som er vist å senke CRP. Når det gjelder matvarer får du sikkert masse svar som er mer eller mindre vitenskapelig bevist, men mat som inneholder mye puriner har gjerne blitt anbefalt å unngå, særlig ved urinsyregikt http://www.lommelegen.no/legesvar/kostråd-leddgikt-og-urinsyregikt Anonymkode: 01fbc...658
lillsunshine Skrevet 10. august 2017 #3 Skrevet 10. august 2017 Bytt lege. Hjelper ikke mye å gå til legevakten, det er til for akutte tilfeller, noe dette ikke er. Dersom du vil bli tatt på alvor må du skifte til en annen lege, for dette er jo noe som kreves utredning.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #4 Skrevet 10. august 2017 CRP er ett akuttfase protein. Det slår ikke ut på alt av betennelser og infeksjoner. Kommer helt an på type infkesjon og hvor i kroppen. Derfor skal SR også måles, og særlig dersom du har skyhøy CRP er det meget merkelig at legen din ikke løfter en finger for å finne årsaken og å behandle årsaken til at du har skyhøy CRP. Anonymkode: e8985...fb0 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå