Drakan Skrevet 10. august 2017 #1 Skrevet 10. august 2017 Tenker man kan ha en tråd for det kjipe som har skjedd i sommer. Reisemessig. Uansett hvor, bare nevn det her. Jeg vil starte med min eneste tur i sommer. ._. Var på Scandic Narvik for en kveld på en kort roadtrip. Standar: Lang ventetid da det var en fyr på jobb og mange turister som ikke ante hvor bygningen som var rett utfor døren var.... Rom: Dusjhodet var skadet men merket det ikke før man dusjet når man skulle dra. Flott... Mat: Elendig mat, sett bedre utvalg rimeligere steder. Matsalen var full. Fant et ledig bord hvor noen hadde etterlatt halvspist kakke og skitne tallerkener. Satt der i gode 15-18 minutt før en gjest kommer og spør om kaffen sin som vi flyttet før jeg hentet mat. Utrolig frekk og slenger mat og sånt foran den jeg reiser med. Reisekompanjongen min velger å gå, siden vi uansett skulle dra, og kvinnen setter seg ned som om hun har all rett i denne verden. Jeg spiser opp skiven min og drar ganske raskt etter. Matsalen var full så anså ikke det å dele bordet en kort stund som et problem. Var en haug utenlandske turister (kvinnen en av dem, sannsynligvis en engelsk snobb som tar et stort bord når hun er alene), dårlig vertskap, dårlig mat, og generelt dårlig opplevelse. Spurte f.eks resepsjon om paraply, gikk til rommet for å hente når det ble nevnt at det var der. De hadde ikke engang paraply i resepsjon. Skuffende. Mat og standard er en ting. Det andre surre grinete snobbete gjester. Seriøst, bare fordi du etterlater en kaffekopp og går bort i en halvtime har du ikke rettigheter til bordet for all tid. Andre gjester kommer konstant i en matsal så du kan ikke forvente å "eie" et bord om du ikke er der. Om du er alene så kan du like gjerne dele et bord. Snobb. ._. Har forsåvidt hatt sommer influensa siden jeg kom hjem, så kvinnen var sannsynligvis en influensa fare også. Flott sommer så langt.............. ........ .......
Veslefrikk Skrevet 10. august 2017 #2 Skrevet 10. august 2017 Hvorfor skal man fokusere på det negative som har hendt i løpet av en sommer? Glem det og gå videre. Det er mye bedre å huske det positive. Da får man det mye bedre i hverdagen. 4
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #3 Skrevet 10. august 2017 10 minutter siden, Drakan skrev: Tenker man kan ha en tråd for det kjipe som har skjedd i sommer. Reisemessig. Uansett hvor, bare nevn det her. Jeg vil starte med min eneste tur i sommer. ._. Var på Scandic Narvik for en kveld på en kort roadtrip. Standar: Lang ventetid da det var en fyr på jobb og mange turister som ikke ante hvor bygningen som var rett utfor døren var.... Rom: Dusjhodet var skadet men merket det ikke før man dusjet når man skulle dra. Flott... Mat: Elendig mat, sett bedre utvalg rimeligere steder. Matsalen var full. Fant et ledig bord hvor noen hadde etterlatt halvspist kakke og skitne tallerkener. Satt der i gode 15-18 minutt før en gjest kommer og spør om kaffen sin som vi flyttet før jeg hentet mat. Utrolig frekk og slenger mat og sånt foran den jeg reiser med. Reisekompanjongen min velger å gå, siden vi uansett skulle dra, og kvinnen setter seg ned som om hun har all rett i denne verden. Jeg spiser opp skiven min og drar ganske raskt etter. Matsalen var full så anså ikke det å dele bordet en kort stund som et problem. Var en haug utenlandske turister (kvinnen en av dem, sannsynligvis en engelsk snobb som tar et stort bord når hun er alene), dårlig vertskap, dårlig mat, og generelt dårlig opplevelse. Spurte f.eks resepsjon om paraply, gikk til rommet for å hente når det ble nevnt at det var der. De hadde ikke engang paraply i resepsjon. Skuffende. Mat og standard er en ting. Det andre surre grinete snobbete gjester. Seriøst, bare fordi du etterlater en kaffekopp og går bort i en halvtime har du ikke rettigheter til bordet for all tid. Andre gjester kommer konstant i en matsal så du kan ikke forvente å "eie" et bord om du ikke er der. Om du er alene så kan du like gjerne dele et bord. Snobb. ._. Har forsåvidt hatt sommer influensa siden jeg kom hjem, så kvinnen var sannsynligvis en influensa fare også. Flott sommer så langt.............. ........ ....... Så om man reiser alene så må man dele bord med fremmede personer? Den personen har ganske sannsynlig betalt like mye for rommet, ettersom mange hoteller ikke tilbyr enkeltrom. Det kan også være at det store bordet var det eneste som var ledig. Jeg hadde også blitt litt irritert om jeg hadde spist på et bord, og skulle hente noe mer mat, og så hadde noen andre tatt plassen min. Men man kan nok ikke sitte og oppta et bord i lang tid heller da, dersom man ser det er veldig travelt og lite plass til andre. Men å påstå at andre reisende er snobber fordi de ikke ønsker å dele bord med fremmede personer er å dra det litt langt.. Anonymkode: 0299f...952 3
Drakan Skrevet 10. august 2017 Forfatter #4 Skrevet 10. august 2017 (endret) 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så om man reiser alene så må man dele bord med fremmede personer? Den personen har ganske sannsynlig betalt like mye for rommet, ettersom mange hoteller ikke tilbyr enkeltrom. Det kan også være at det store bordet var det eneste som var ledig. Jeg hadde også blitt litt irritert om jeg hadde spist på et bord, og skulle hente noe mer mat, og så hadde noen andre tatt plassen min. Men man kan nok ikke sitte og oppta et bord i lang tid heller da, dersom man ser det er veldig travelt og lite plass til andre. Men å påstå at andre reisende er snobber fordi de ikke ønsker å dele bord med fremmede personer er å dra det litt langt.. Anonymkode: 0299f...952 Ikke fordi hun ikke ville dele med andre, men fordi hun "eide" bordet siden hun hadde satt en kaffe der for en halvtime siden eller noe. ._. Og siden hun bokstavelig talt fjernet tingene vennen min hadde der for å sette sinne egne ting hvor min venn enda satt som om vennen min ikke eksisterte når det var ledige stoler på bordet andre steder.. ._. Endret 10. august 2017 av Drakan
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #5 Skrevet 10. august 2017 Det ble bare to sydenferier! Hadde planlagt flere Anonymkode: 4d565...aa6
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #6 Skrevet 10. august 2017 39 minutter siden, Drakan skrev: Ikke fordi hun ikke ville dele med andre, men fordi hun "eide" bordet siden hun hadde satt en kaffe der for en halvtime siden eller noe. ._. Og siden hun bokstavelig talt fjernet tingene vennen min hadde der for å sette sinne egne ting hvor min venn enda satt som om vennen min ikke eksisterte når det var ledige stoler på bordet andre steder.. ._. Ok, ja det var jo gjerne mer frekt ja, dersom det var ledig plass andre steder på bordet. Anonymkode: 0299f...952
Drakan Skrevet 10. august 2017 Forfatter #7 Skrevet 10. august 2017 1 time siden, Veslefrikk skrev: Hvorfor skal man fokusere på det negative som har hendt i løpet av en sommer? Glem det og gå videre. Det er mye bedre å huske det positive. Da får man det mye bedre i hverdagen. Sant det, men man trenger også et sted å ventilere ut ting som kanskje ikke var 100% heler. Det eneste positive som har hendt så langt i sommer er at jeg har funnet en notis bok jeg har lett evig lenge etter. Har hatt influensa siden jeg var nordpå så ikke hatt noen andre hendelser. Flere langt være hendelser kanskje.
Gjest Overrasket Skrevet 10. august 2017 #8 Skrevet 10. august 2017 Alt har vært helt perfekt. Joda, kanskje kom ikke toget da det skulle slik at jeg ble forsinket og måtte løpe maraton gjennom byen til den andre togstasjonen jeg skulle videre fra. Kanskje satt jeg et busskur på landsbygda i fire time i pøsregn fordi det var søndag og lokalbefolkningen ikke jobber så hardt på søndager, og derfor kjører færre busser. Kanskje var et badekar litt gammelt et sted og en 45 minutters fottur til nærmeste matvarebutikk et annet sted litt upraktisk. Men alt var akkurat slik det var ment å være, og jeg ville ikke endret på en ting.
Gjest Sitronmelisse Skrevet 10. august 2017 #9 Skrevet 10. august 2017 Negativ tenkning er faktisk det nye, har jeg hørt. Folk blir syke av å måtte gå rundt og tenke positivt hele tiden; hvis ting ikke går deres vei føler de at det er deres egen feil for, det er jo 'bare å tenke positivt' så vil alt løse seg, ikke sant. De som tenker litt negativt vet bedre. De er forberedt på eventualiteter og tar klokere valg.. Men tilbake til tema: tja, fant ut at Syden er j... varm om sommeren. Jeg liker en litt aktiv ferie, men her var det best å være slapp katt og ligge i skyggen..
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #10 Skrevet 10. august 2017 Frastjålet i pad i sydenland Anonymkode: 3d52a...637 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #11 Skrevet 10. august 2017 14 timer siden, Veslefrikk skrev: Hvorfor skal man fokusere på det negative som har hendt i løpet av en sommer? Glem det og gå videre. Det er mye bedre å huske det positive. Da får man det mye bedre i hverdagen. Anonymkode: eb597...639
AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #12 Skrevet 11. august 2017 Startet med at sydenturen jeg og jentegjengen skulle på måtte avlyses.. Veldig spesielt da den ble ødelagd da moren av den ene nekta oss alle og dra, selv om alle er over 18, ikke bor hjemme og betaler med egne penger... Det ble en tusenlapp i veldig sure gebyrer. Så fikk jobben snus i dette og da det ble krise på jobb måtte jeg tas ut av ferie, veldig kjipt da det er tvilsomt at jeg får feriedagene tilbake.. Men ellers var ferien topp da, fikk nok fridager til å reise litt i Norge, også blir det syden sener iår uansett Anonymkode: 40f00...a0e 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå