Gå til innhold

Håret mitt faller ut!!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Håret mitt faller ut, hele tiden! Hver gang jeg drar fingrene gjennom det, får jeg ALLTID med 8-9 hårstrå, selv hvis jeg gjør det igjen og igjen og igjen, og når jeg dusjer står jeg med nevene fulle av hår! Jeg har vært hos legen med dette, men han ville ikke ta blodprøve på meg, siden jeg skal ta blodprøve om en-to mnd uansett. Han bare sjekket hodebunnen min for å se om jeg hadde sopp, eksem eller flekker uten hår, noe jeg ikke hadde. Jeg hadde veldig tykt hår før, og nå har det blitt betydelig tynnere. Det har vært sånn i 1-2 mnd nå. Hva skal jeg gjøre? (Leste at man skulle tenke tilbake på hva man gjorde for to mnd siden, men jeg har hverken vært stresset, syk, født barn eller gått på medisiner)

Anonymkode: 63584...f02

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt normalt. Man mister ca 100 hårstrå til dagen. 

Bruk børste om morgenen og kvelden. Ikke gre håret med fingrene, og særlig ikke når det er vått. Det sliter mer på håret. 

Hvis du snart skal ta blodprøve uansett så er det bare å vente. 

Anonymkode: 2e5f0...343

• Liker 1
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bruk børste om morgenen og kvelden. Ikke gre håret med fingrene, og særlig ikke når det er vått. Det sliter mer på håret. 

Jeg tror nok jeg mister mye mer hår enn 100 om dagen. Og ja, jeg er veldig snill mot håret mitt, børster morgen og kveld, aldri når det er vått, bruker aldri varmeprodukter, aldri stylingprodukter, har det lite i strikk og vasker det kun hver tredje dag...

Gjest Sugemerke
Skrevet

Jeg ville begynt med å ta multivitaminer i påvente av blodprøver. 

Skrevet

Hiv deg på ølgjær, bvitaminene i det er en drøm for hår og negler. 

Anonymkode: 71dc6...1d0

Skrevet
45 minutter siden, Sugemerke skrev:

Jeg ville begynt med å ta multivitaminer i påvente av blodprøver. 

Har gått på multivitaminer+ekstra bvitamin og sink i 4 uker nå, har ikke hjulpet noenting...

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har gått på multivitaminer+ekstra bvitamin og sink i 4 uker nå, har ikke hjulpet noenting...

Det tar lenger tid enn det før du ser effekten. Noen ganger mister vi bare mer hår en vanlig. Når man blir eldre så er det og normalt at håret kan bli tynnere. 

Anonymkode: 38846...80a

Skrevet

Jeg hadde en sånn periode i fjor. Jeg gruet meg skikkelig mye hver gang jeg skulle vaske det, for det lå igjen så utrolig mye i dusjen etterpå. Begynte å ta ølgjær, vaske det sjeldnere, kjøpte produkter mot det, men ingenting hjalp noe særlig. Det eneste som hjalp var dessverre tiden. Det ga seg etter noen måneder (ca 3), og nå er det normalt igjen. Har forstått det som at man har en fase hvert 7. år hvor man mister mye hår, og har tenkt at det var det det var. Er nok det for deg også, hvis blodprøver og alt annet er ok!

• Liker 1
Skrevet
På 10.8.2017 den 10.54, AnonymBruker skrev:

Sliter det mer på håret om man ikke grer det? Eller sliter det mest på håret og gre det?

Jeg grer mitt kanskje en gang i uka eller to... Går med bustete hestehale

Anonymkode: 22c73...c89

Skrevet

Stresser du? Flasser du? Klør du i hodebunnen? 

Anonymkode: aadd9...412

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...