Gå til innhold

Ligg unna Yasmin P piller

Fremhevede innlegg

Skrevet

Før noen arreseterer meg - Dette gjelder ikke alle. 

MEN; Jeg begynte på yasmin p piller i hovedsak for å ordne problelmhuden min (og det funket fett). Minuset var bare at jeg (Den dag idag) ser at jeg ble depressiv av de. Jeg stod opp hver morgen og ville overhodet ikke starte dagen. Null motivasjon, nutt gnist, villebare dø og var ekstremt aggressiv. I tillegg fikk jeg to episoder med migrene med aura på kort tid. Forferlige piller. Gikk ned 3 kg på to uker etter å ha sluttet. Anbefaler ingen i hele verden

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg og to av mine kusiner fikk hjerneslag av Loette. Vil ikke advare andre av den grunn. Pillene fungerer godt for de fleste.

Anonymkode: 50123...5aa

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg og to av mine kusiner fikk hjerneslag av Loette. Vil ikke advare andre av den grunn. Pillene fungerer godt for de fleste.

Propp*

Skrevet

Veldig mange får negative bivirkninger av P-piller.
Foreldre tror at deres 17 år gamle datter er ustabil fordi hun er blitt tenåring, men det er p-pillene som påvirker hormonene og dermed humøret og den kjemiske balansen i kropp og hjernen.
Jeg holder meg langt unna P-piller av den grunn, veldig bra du advarer om det for mange er ikke klar over det!
Legen min har også sagt at jeg må holde meg langt unna hormonprevensjon , at det gjør mer skade enn nytte hos mange, og at spesielt jeg som sliter med depresjon er særlig utsatt for å bli suicidal, aggressiv og ustabil av det.
Vet om flere som har fått en helt annen personlighet av å slutte med p-piller som har gått på det siden de var 16 og ikke engang i voksen alder forstått hva som feilte "psyken" dems, problemer som var borte ved p pille slutt.

Anonymkode: 79046...ffa

• Liker 3
Skrevet
12 minutter siden, Filifjonka89 skrev:

Før noen arreseterer meg - Dette gjelder ikke alle. 

MEN; Jeg begynte på yasmin p piller i hovedsak for å ordne problelmhuden min (og det funket fett). Minuset var bare at jeg (Den dag idag) ser at jeg ble depressiv av de. Jeg stod opp hver morgen og ville overhodet ikke starte dagen. Null motivasjon, nutt gnist, villebare dø og var ekstremt aggressiv. I tillegg fikk jeg to episoder med migrene med aura på kort tid. Forferlige piller. Gikk ned 3 kg på to uker etter å ha sluttet. Anbefaler ingen i hele verden

Denne typen symptomer er vel kjent i tilknytning til alle p pillemerker og ikke bare dette ene merket. Sannsynligvis vil det også gjelde for pstav og andre hormonpreperater. 

Anonymkode: 04266...59c

• Liker 5
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Denne typen symptomer er vel kjent i tilknytning til alle p pillemerker og ikke bare dette ene merket. Sannsynligvis vil det også gjelde for pstav og andre hormonpreperater. 

Anonymkode: 04266...59c

Nei! Yasmin er en av få p pille merker som er "svartelistet" fordi de er såkalte kombinasjonspiller. 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Filifjonka89 skrev:

Nei! Yasmin er en av få p pille merker som er "svartelistet" fordi de er såkalte kombinasjonspiller. 

Hva med Yasminelle?

Anonymkode: 3866a...c9c

Skrevet
2 minutter siden, Filifjonka89 skrev:

Stemmer det, det er også en av de hardeste ppillene på markedet, om ikke den verste. Ts, det ar du gikk ned 3kg etter å ha sluttet tror jeg kan være vann, jeg gikk på yasmin i mange år, bortsett fra at de gjorde meg til et psykisk nedkjørt vrak, så funka de mot det de skulle, få bort migrene. Men til slutt fikk jeg så mye depresjoner og selvmordstanker at legen tok de vekk med en gang. Det året etter at jeg sluttet på yasmin er det rareste til nå. Opplevde mye, kjente meg for første gang på mange år både lykkelig og sorgfull. På yasmin var det liksom bare det dype sorte hullet du sklir så sakte ned i at du ikke merker det først. Aldri mer. 

Anonymkode: 4e38f...2b6

• Liker 2
Skrevet

Man skal uansett ikke bare gå på og gå på hormonell prevensjon. Det er jo en type medisin, og med alle medisiner man bruker skal man innimellom stoppe på, dette blant annet for å sjekke ang. bivirkninger. Hvis folk bare går kontinuerlig på p-piller, har ikke legen gjort jobben sin med å følge opp. Fast hormonell prevensjon som p-implantat og hormonspiral har naturlig utløpsdato. 

Jeg gikk på hormonspiral i over 3 år, det var flott fordi jeg mistet mensen, flatet ut pms og humøret, problemet etterhvert var at jeg følte meg litt nummen og sexlyst begynte å bli påvirket. Nå er jeg tilbake til å blø og mye pms, men ellers er humøret og sexlyst mye bedre. 

For valg av prevensjon må man se på totalen av livet. 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med Yasminelle?

Anonymkode: 3866a...c9c

Den er en del mildere, mener jeg. 

Anonymkode: 4e38f...2b6

Skrevet

Jeg er glad jeg er mann. :P

Anonymkode: 0a572...567

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er glad jeg er mann. :P

Det skal du være! Så pass på å bruke kondom så du ikke tvinger jenter til å utsette seg for p piller

• Liker 5
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det skal du være! Så pass på å bruke kondom så du ikke tvinger jenter til å utsette seg for p piller

Jeg tvinger ikke noen, men jeg nekter å ha sex med ei verpesyk dame! :P 

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Veldig mange får negative bivirkninger av P-piller.
Foreldre tror at deres 17 år gamle datter er ustabil fordi hun er blitt tenåring, men det er p-pillene som påvirker hormonene og dermed humøret og den kjemiske balansen i kropp og hjernen.
Jeg holder meg langt unna P-piller av den grunn, veldig bra du advarer om det for mange er ikke klar over det!
Legen min har også sagt at jeg må holde meg langt unna hormonprevensjon , at det gjør mer skade enn nytte hos mange, og at spesielt jeg som sliter med depresjon er særlig utsatt for å bli suicidal, aggressiv og ustabil av det.
Vet om flere som har fått en helt annen personlighet av å slutte med p-piller som har gått på det siden de var 16 og ikke engang i voksen alder forstått hva som feilte "psyken" dems, problemer som var borte ved p pille slutt.

Amen to this. 
Jeg brukte p-piller fra jeg var 16 år, og da jeg sluttet som 23-åring ble jeg overrasket over hvor stabil jeg var i humør og psyke. Jeg trodde jeg var en gråtelabil og ustabil person. Det var en skremmende oppdagelse. I de mest formative årene skal man gå rundt og være et emosjonelt vrak. 

Jobber i psykisk helsevern og er der veldig obs på (spesielt unge) kvinner med depresjon, som i tillegg bruker hormonell prevensjon. Heldigvis blitt mer fokus på det. 

http://www.dagens.no/helse/langt-fra-ufarlige-p-piller-og-hormonprevensjon-gjor-kvinner-deprimerte

Anonymkode: cd002...73c

• Liker 2
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tvinger ikke noen, men jeg nekter å ha sex med ei verpesyk dame! :P 

Å velge å prioritere helsa og psyken sin foran å bruke p piller betyr ikke at man er verpesyk. 

• Liker 4
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å velge å prioritere helsa og psyken sin foran å bruke p piller betyr ikke at man er verpesyk. 

Jeg velger å ikke ha sex med noen som vil ha unge. Skal vi ha sex må jeg være sikker på at det ikke blir noe. Verre er det ikke!

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Loette er en av verstingene. Skal ikke tas om man f.eks. har migrene i familien. 16-åringer hos helsesøster kan ikke sykdomshistorien til hele slekta. 

Har ei venninne som fikk blodpropp i hjernen og døde, og en annen som fikk i armen. Loette er skumle saker. 

Skrevet

Det er altfor lite fokus på dette synes jeg, legene som har skrevet ut p-piller til meg har lagt ut i det vide og brede om bivirkninger knyttet til det fysiske, men ikke et ord om det psykiske.

Jeg har prøvd en del merker, husker jeg mistet helt sexlysten på en av de første jeg prøvde, lurer på om det var microgynon. Det var helt merkelig, jeg har enormt stor sexlyst og hadde da en ny kjæreste og vi holdt på som kåte kaniner, men etter bare en liten stund på de pillene så forsvant hele lysten. Sluttet på dem tvert og fikk den tilbake. 

Gikk veldig lenge på Diane uten å oppleve noe særlig med bivirkninger. Bare de gode, at huden ble fin og mindre mens, ingen menssmerter osv. Kjempefornøyd med dem, men jeg tror det er veldig individuelt hva som funker for hvem. Mulig jeg var litt mer "blå" eller likegyldig enn når jeg ikke er på piller, men ikke sikker på det.  

Diane er også en veldig sterk pille. På grunn av dette endret jeg merke neste gang jeg hadde behov for prevensjon, til Marvelon. Og fyyyyy f... Det var helvete i pilleform, jeg ble fullstendig ustabil, nærmest hysterisk. Gråt av ingenting og livet bare sugde generelt. Måtte google litt om pillen og fant flere med samme erfaring. "Nedstemthet, humørendringer" står også listet opp som en VANLIG bivirkning, men legen snakket bare om at jeg var i risikogruppe for blodpropp.

Anbefaler alle å være obs på endringer i humør når de begynner på en p-pille.

Anonymkode: 14f6f...f4e

• Liker 1
Skrevet

Har fått skikkelige humørsvigninger og blitt depressiv av p piller selv. Sluttet på pillene for noen uker siden og jeg våkner fortsatt opp og ønsker å dø.. Når går det over?! 

Anonymkode: a63bc...6f7

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg velger å ikke ha sex med noen som vil ha unge. Skal vi ha sex må jeg være sikker på at det ikke blir noe. Verre er det ikke!

Og sikker er man kun ved kondombruk, smarting 👍

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...