AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #1 Skrevet 9. august 2017 Den siste tiden (5-6mnd) har jeg fra tid til annen hatt problemer med magen. Såpass mye at det nå har begynt å gå utover jobben min. Og i dag toppet det seg litt da jeg besvimte i resepsjonen jeg jobber i. Det som er nytt, for å si det på den måten, er at jeg i dag tenkte over at samtidig som dette blusser opp igjen (det har vært greit et par uker i sommer) er at når jeg må løpe på do 5-6 ganger etter hverandre, så få jeg samtidig ekstreme smerter nederst i korsryggen. Dette har jeg ikke tenkt over før, at det kommer samtidig. Men nå har jeg vært smertefri i ryggen et par uker, og tenkte veldig over det i dag at smertene kom akutt og samtidig med at jeg ble helt ødelagt i magen. Til sammen siden 11 tiden i dag og til nå, har jeg vært 7 ganger på do. Jeg hadde ikke spist noe annet enn jeg pleier før dette startet, og svært lite, da jeg ikke spiser mye frokost. Lunsjen min er fra 12 til 12.30. Men jeg fikk jo ikke spist noe da ettersom den gikk bort i å gå på do 2 ganger. I tillegg har jeg sår i tannkjøttet, noen jeg ikke har hatt tidligere. Dem har vært der noen uker nå, men jeg har ikke tenkt noe særlig over at dette kan være en sammenheng med det andre. Jeg holdt også på å sovne sittende på jobb i dag Nå har jeg nettopp stått opp etter at jeg sovnet samtidig med 4 åringen som jeg la kl 19. Jeg pleier ikke å ligge ved siden av han når han skal sove, men i kveld var jeg så trøtt at jeg ble med han når det var leggetid. Har også hatt en sykdomsfølelse (forkjølelse) i kroppen like lenge som dette har stått på, men aldri blitt syk på den måten. Jeg har tatt prøver for Bekhterev, men ikke fått svar enda. Men dette er jo ikke symptomer på den diagnosen. Fastlegen min har ferie denne og neste uke, så jeg kommer meg ikke til legen før han er tilbake. Jeg har ikke sagt til han at ryggen min blir ekstrem vond samtidig med at dette med magen min blusser opp igjen, for det har jeg som sagt ikke tenkt over. Har slitt litt med en skiveutglidning tidligere i vår, og har derfor hatt vondt i forbindelse med den, men dette er en helt annen type smerte som sitter som et stort belte nederst i korsryggen, og noen ganger helt rundt midjen og magen. Jeg spiser normalt, er aktiv, 181 cm høy og veier 70 kg. Trenger ikke å gå ned mer nå. Er nede på 69,5 kg på morgenen når jeg veier meg. Har tenkt i retning Crohns, men håper virkelig ikke det er det. Jeg skal selvfølgelig til legen igjen, men lurte bare på om noen har hatt lignende symptomer, og har fått stilt en diagnose.. Anonymkode: 16042...bb9
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #2 Skrevet 9. august 2017 Er du gravid? Urinveisinfeksjon? Evt gravid med urinveisinfeksjon? Anonymkode: 8732d...bb7
Solivagant Skrevet 9. august 2017 #3 Skrevet 9. august 2017 Fastlegen skal ha vikar for seg mens han er på ferie, som du kan få time hos i mellomtiden. Anbefaler deg å ringe legekontoret, da kommer dere fortere i gang med å finne ut hva dette kan være. Vikaren har innsyn i journalen din også, og fastlegen vil kunne følge samtalen deres opp når han er tilbake.
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #4 Skrevet 9. august 2017 Det at du er ekstra trøtt er ikke uvanlig, siden kroppen din er i ubalanse, du har nok stor væsketap, pluss mangel på næring disse dagene. Men at du er såpass dårlig at du besvimer, det er tydelig tegn på at noe ikke er som det skal. Det trenger ikke være noe alvorlig, men helt riktig er det ikke. Langvarig plager i magen, med smerter, og som fører til besvimelse er noe som bør sjekkes så fort som mulig. Meld deg syk i morgen, ring legekontoret å få akutt-time hos vikarierende lege. Jeg ringte lege dagen etter jeg besvimte på jobb, etter langvarige magetrøbbel, og dem ba meg komme så fort som mulig... Anonymkode: b4631...ce5
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #5 Skrevet 9. august 2017 Du bør be om en coloskopi og en MR av bekken/ rygg. Da vil eventuelle tegn på chrons, eller andre tarm tilstander avdekkes. Nå er jo tarmsystemet vårt stort, og om vi får akutt do-trang merkes det i rygg regionen. Kan være derfor du får rygg smerter, fordi det "trykker på" fra tarmen. Irritabel tarm påvirkes av stress og mye kaffe/ lite mat. Har du hatt ferie de to ukene du var symptomfri kan det forklare saken. Tarmen påvirkes av stress. Anonymkode: 762bc...5a7
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #6 Skrevet 9. august 2017 Tusen takk for svar Veldig takknemlig for det Jeg er ikke gravid. Jeg er 43 år, og fikk mitt siste barn for 4 år siden. Mannen min steriliserte seg etter sistemann. (vi har 2 barn) Urinveisinfeksjon er det ikke, for det har jeg nettopp sjekket meg for, men hadde ikke mistanke om dette. Vil bare utelukke det jeg kan utelukke. Lettvint når man jobber der jeg gjør og kan analysere enkle prøver selv Jeg jobber som helsesekretær i en privat bedrift, og det er sjelden veldig høyt stressnivå der. Men det er har vært høyt stressnivå i livet mitt siste 7 årene pga meget alvorlig sykdom i aller nærmeste familie, som nå nærmer seg slutten Jeg er også alene med barna da mannen er hjemme kun i helgene pga jobb. Alt i hverdagen faller på meg. Men det skal også sies at jeg er ekstremt heldig, da 4 åringen er veldig medgjørlig, og jeg har knapt nok opplevd trass eller annet typisk i den alderen. Hun på 11 er snill og behjelpelig med mye. Så det er da noe positivt også Men uten hjelp, så blir det selvfølgelig mer stress. Jeg skal ringe legekontoret i morgen. Er ikke spesielt glad i å bruke andre enn fastlegen, da han vet veldig godt til situasjonen som har vært siste årene, men som dere sier, så har han innsyn i journalen, så jeg slipper å forklare veldig mye håper jeg Jeg jobber 60% som sekretær, så torsdag og fredag har jeg en annen jobb hvor jeg har større mulighet til å komme meg unna litt om jeg skulle være så heldig å få en akutt time hos legen. Jeg får ikke disse enorme smertene de gangene jeg har normal mage. Det er kun når det er diare og hyppige do besøk. Men det er heller ikke ofte jeg har normal mage når sant skal sies. Er bare så utrolig lei og sliten av å ha så vondt, og å ikke kunne planlegge noe pga magen som sjelden er stabil Anonymkode: 16042...bb9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå