AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #1 Skrevet 9. august 2017 Jente 19 år Vet ikke om dette er rett plass å poste, men jeg prøver! Nå kommende mandag skal jeg fly til Monacco i Frankrike. Men i dag klarte jeg selvfølgelig (typisk meg) å miste passet mitt.. Jeg var å hentet det hos min mor, å må ha mistet det på vei hjem. Det er helt sporløst forsvunnet. Jeg ringte inn til flyplassen i min by som ba meg ringe politet for å få et nødpass. Det gjorde jeg, og de ba meg ringe på igjen i morgen. Noen som har erfaring fra nødpass? Må mann ikke bestille det flere uker i forveien? Tror dere jeg får passet før søndag? (Da tar jeg buss mot Oslo) Anonymkode: 5fd42...e84
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #2 Skrevet 9. august 2017 Man kan få nødpass ganske fort, så det skal gå bra. Mange får det på dagen. Anonymkode: c6a50...335
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #3 Skrevet 9. august 2017 Du trenger normalt ikke pass til Frankrike, men har opplevd at det er skjerpet kontroll i forbindelse med terroraksjoner som det har vært en del av. Som regel er det ikke passkontroll, men hvis du skal bo på hotell kan det hende de krever det ved innsjekk. Monaco er forøvrig ikke i Frankrike (eller teknisk sett ligger det jo inni Frankrike selv om det er et eget land). Men heller ingen passkontroll mellom Frankrike og Monaco (man merker knapt at man passerer grensen). Men som sagt, hotellinnsjekk kan bli et problem. Anonymkode: 46365...adf 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #4 Skrevet 9. august 2017 Nødpass får du på dagen på flyplassen. Kan være greit å ha med seg et passbilde. Anonymkode: 57507...f1b
Nicathv Skrevet 9. august 2017 #5 Skrevet 9. august 2017 Et lynkjapt søk på internett finner dette: https://www.politiet.no/tjenester/pass/nodpass/
emilie123 Skrevet 9. august 2017 #6 Skrevet 9. august 2017 Det kan ta tid å få nødpass på flyplassen pga stor arbeidsmengde for politiet så beregn god tid. Ønsker deg en fin tur
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #7 Skrevet 9. august 2017 Tok du bussen etter at du hentet passet? etterlys det isåfall hos busselskapet! Meld det også mistet til politiet! Regner med at du har både dobbelt- og trippeltsjekket at det ikke har gjemt seg i vesken/sekken eller inni noe som ligger i disse? Eventuelt jakkelommer? Snakket med mammaen din og hørt at det ikke ligger der? eventuelt om du mistet det rett etter at du hadde gått så er det jo en mulighet for at det ligger der ennå. Anonymkode: 6550a...873
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #8 Skrevet 9. august 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Tok du bussen etter at du hentet passet? etterlys det isåfall hos busselskapet! Meld det også mistet til politiet! Regner med at du har både dobbelt- og trippeltsjekket at det ikke har gjemt seg i vesken/sekken eller inni noe som ligger i disse? Eventuelt jakkelommer? Snakket med mammaen din og hørt at det ikke ligger der? eventuelt om du mistet det rett etter at du hadde gått så er det jo en mulighet for at det ligger der ennå. Anonymkode: 6550a...873 Trippelsjekking er bra, har ikke tall på hvor mange ganger jeg har funnet igjen ting på nøyaktig samme sted jeg har lett flere ganger før uten hell. Anonymkode: 46365...adf
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #9 Skrevet 9. august 2017 9 minutter siden, emilie123 skrev: Det kan ta tid å få nødpass på flyplassen pga stor arbeidsmengde for politiet så beregn god tid. Ønsker deg en fin tur Hun trenger jo ikke akkurat å vente til selve dagen for å få nødpass. Dette kan hun ordne i en av dagene før. Anonymkode: 491ad...1cd
_popcorn_ Skrevet 9. august 2017 #10 Skrevet 9. august 2017 Du må bare ringe politiet igjen i morgen, å høre om dem har tid til å ordne nødpass før helgen. Hvis ikke det går, så kan du ordne nødpass på Gardermoen, men der bør du beregne opp mot to timers kø (i tillegg til all annen kø der)
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #11 Skrevet 10. august 2017 Du får sikkert ordnet det hos politiet i morgen fredag. Men hvis ikke, ville jeg dratt til Gardermoen søndag og fått nødpass der. (hvis det er Gardermoen du skal fly fra). Ville ikke utsatt det til mandag. Anonymkode: 01294...39b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå