Gå til innhold

Hoster meg ihjel...

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har noen gode råd? Er for det meste tørrhoste med litt slim til tider, har hatt det mye før men når var det en god stund siden og føler vel egentlig at ingenting hjelper, noen gode råd? Har tatt en runde med Solvipect Comp men følte ikke den hjalp så godt denne gangen+at jeg følte meg litt ør når jeg tok den.

Anonymkode: 52455...56a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eneste som fungerer på meg er sugetablettene til curamed med sitron, prøv det.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Forundret.. skrev:

Ok, takk for tips. :smilyblomst:Løper så på apoteket i morgen så fort barna er levert i barnehage og SFO. Er helt desperat denne gangen kjenner jeg, er så lenge siden jeg har hatt den hosten der..

Skrevet

Du får tak i dem på dagligvaren også, er faktisk også billigere der.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gurgle halsen med saltvann. Kok opp vann. Rør ut en ts salt i det kokende vannet. La vannet avkjøles. Gurgle halsen så ofte som mulig. (Husk: ikke svelg, spytt ut!) 

Salt lindrer såre slimhinner, og virker bakteriedrepende. Funker!

Anonymkode: a706d...925

Skrevet

Det første du bør gjøre er å komme deg til legen. Det kan hende du har en infeksjon som krever behandling. Vedvarende hoste skal uansett undersøkes, det kan være symptom på noe alvorlig.

Når du har brukt solvipect comp antar jeg du har vært i kontakt med lege allerede. Husker du å ha hostesaften i munnen en stund før du svelger den? Det er lett å glemme det.  Har du fått sjekket om det er en infeksjon? Har du astma?

Tørrhoste/irritasjonshoste kan også være selvforsterkende, jo mer du hoster jo mer vil du kjenne behov for å hoste. Det kan hjelpe å drikke eller suge på pastiller.

AnonymBruker
Skrevet
48 minutter siden, SiMa skrev:

Det første du bør gjøre er å komme deg til legen. Det kan hende du har en infeksjon som krever behandling. Vedvarende hoste skal uansett undersøkes, det kan være symptom på noe alvorlig.

Når du har brukt solvipect comp antar jeg du har vært i kontakt med lege allerede. Husker du å ha hostesaften i munnen en stund før du svelger den? Det er lett å glemme det.  Har du fått sjekket om det er en infeksjon? Har du astma?

Tørrhoste/irritasjonshoste kan også være selvforsterkende, jo mer du hoster jo mer vil du kjenne behov for å hoste. Det kan hjelpe å drikke eller suge på pastiller.

Er ikke vits i å gå til lege, har som sagt slitt med denne hosten før. Har forsåvidt ikke en diagnose men har Cosylan, og Solvipect Comp som er for hosten, jeg og det ene barnet mitt får flasker på deling.... Men føler ikke at det funker. Cosylan demper hosten men da får jeg ikke opp det som skal opp. Solvipect gjør meg døsig hele dagen og symbicort er egentlig mer for muskelsmerter enn pust. Har ikke vært hos legen denne runden fordi det er meningsløst, er mer "ekspert" på min hoste enn legen. Legen gir meg bare mer hostesaft og sier jeg må vente til det går over. Det er vel kanskje slik som barnet mitt har selv om han heller ikke har diagnose så kan det minne om infeksjonsutløst astma, men er jo på bedringens vei kjenner jeg er bare hosten som er så irriterende. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke vits i å gå til lege, har som sagt slitt med denne hosten før. Har forsåvidt ikke en diagnose men har Cosylan, og Solvipect Comp som er for hosten, jeg og det ene barnet mitt får flasker på deling.... Men føler ikke at det funker. Cosylan demper hosten men da får jeg ikke opp det som skal opp. Solvipect gjør meg døsig hele dagen og symbicort er egentlig mer for muskelsmerter enn pust. Har ikke vært hos legen denne runden fordi det er meningsløst, er mer "ekspert" på min hoste enn legen. Legen gir meg bare mer hostesaft og sier jeg må vente til det går over. Det er vel kanskje slik som barnet mitt har selv om han heller ikke har diagnose så kan det minne om infeksjonsutløst astma, men er jo på bedringens vei kjenner jeg er bare hosten som er så irriterende. 

Hvis du stadig har hoste som krever reseptbelagt hostesaft bør du undersøkes nærmere. Har du tatt pusteprøver for å undersøke om du kan ha astma? Røngten av lungene? Hvis legen synes det er greit å skrive ut hostesaft uten å gjøre noe mer ville jeg byttet lege.

AnonymBruker
Skrevet

Har tatt spirometri både hos vanlig lege og revmatolog og har ikke utslag, men siden symbicort virker på noen av muskelsmertene mine får jeg det. Har nok ikke astma til vanlig men hadde en tendens til å få hosten fra helvete hver gang jeg var syk som barn og for et par år siden, den hosten i forbindelse med forkjølelse har det ene barnet mitt arvet og. Vi har astma i familien men både jeg og barnet mitt er på vippen, får hosten men ikke diagnosen.Føler vi er utredet nok, vi faller bare mellom sprekken hvis du skjønner hva jeg mener. :P Vi må nok bare leve med at vi får den hosten når vi blir skikkelig forkjølet. Men nå hadde jeg ikke hatt det på en stund så derfor er jeg litt ekstra frustrert for det kommer alltid når det passer dårligst. 

Men takk for svar.:smilyblomst:

AnonymBruker
Skrevet

Har tørrhoste selv for tiden. Har fått Cosylan av legen etter 3 netter uten søvn. Hadde slimhoste først. Det kan ta tid, men er skikkelig irriterenes. God bedring til oss 

Anonymkode: ec69f...728

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har tørrhoste selv for tiden. Har fått Cosylan av legen etter 3 netter uten søvn. Hadde slimhoste først. Det kan ta tid, men er skikkelig irriterenes. God bedring til oss 

Anonymkode: ec69f...728

Av og til er det godt å vite at noen har det like jævlig som en selv.:5::fnise:

Har forstått det slik at det er noe som går, er en del på jobb og som hoster til de er røde i ansiktet...

• Liker 1
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har tatt spirometri både hos vanlig lege og revmatolog og har ikke utslag, men siden symbicort virker på noen av muskelsmertene mine får jeg det. Har nok ikke astma til vanlig men hadde en tendens til å få hosten fra helvete hver gang jeg var syk som barn og for et par år siden, den hosten i forbindelse med forkjølelse har det ene barnet mitt arvet og. Vi har astma i familien men både jeg og barnet mitt er på vippen, får hosten men ikke diagnosen.Føler vi er utredet nok, vi faller bare mellom sprekken hvis du skjønner hva jeg mener. :P Vi må nok bare leve med at vi får den hosten når vi blir skikkelig forkjølet. Men nå hadde jeg ikke hatt det på en stund så derfor er jeg litt ekstra frustrert for det kommer alltid når det passer dårligst. 

Men takk for svar.:smilyblomst:

Tar du symbicort 2 ganger hver dag? Hvor lenge har du gjort det? For meg så tok det hvertfall ca en måned før medisinen hadde full effekt, og all hoste var borte.

Er forresten kjipt å gå med ubehandlet infeksjonsutløst astma. Jeg gjorde det, og nå er den ikke bare infeksjonsutløst lengre. Jeg må nå bruke astmamedisin året rundt. 

Anonymkode: 059fe...ff7

Skrevet

Prøv med fersk ingefær. Kok te, la det trekke noen minutter og ha i honning.

Skrevet
20 timer siden, Forundret.. skrev:

De hadde ikke de med sitron men kjøpte de med eukalyptus og de med honning. De hjalp faktisk litt, spesielt de med eukalyptus, gjorde at jeg får hoste litt dypere og ikke like ofte. 😊

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tar du symbicort 2 ganger hver dag? Hvor lenge har du gjort det? For meg så tok det hvertfall ca en måned før medisinen hadde full effekt, og all hoste var borte.

Er forresten kjipt å gå med ubehandlet infeksjonsutløst astma. Jeg gjorde det, og nå er den ikke bare infeksjonsutløst lengre. Jeg må nå bruke astmamedisin året rundt. 

Anonymkode: 059fe...ff7

Pleier kun å ta en gang om dagen og tar det som sagt for muskelsmerter, har vel tatt i et halvt år og det hjelper. Har egentlig ingen tendens til astma bortsett fra hosten jeg får når jeg blir skikkelig forkjølt og muskelsmerter som setter seg mellom skuldrene og i brystet. De to siste dagene har jeg tatt morgen og kveld i håp om at det skal hjelpe på høsten.

Skrevet

Ja det er vel ingenting som kommer i veien for høsten, mente jo hosten.🤣

Skrevet
3 timer siden, Atea skrev:

Prøv med fersk ingefær. Kok te, la det trekke noen minutter og ha i honning.

Det skal prøves, drikker pukka te ned ingefær men det har nok ikke samme effekt...😄

• Liker 1
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har noen gode råd? Er for det meste tørrhoste med litt slim til tider, har hatt det mye før men når var det en god stund siden og føler vel egentlig at ingenting hjelper, noen gode råd? Har tatt en runde med Solvipect Comp men følte ikke den hjalp så godt denne gangen+at jeg følte meg litt ør når jeg tok den.

Du har vel brukt litt tid på å skrive dette innlegget da...

Anonymkode: 2e84c...ee9

Skrevet

Hostetabletter funker så bra for meg

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...