Gå til innhold

Merkelig utslett (bilde!)

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Jeg har de siste dagene fått et merkelig utslett. Ser ut som bitte små blemmer eller nupper som står tett sammen og danner en flekk. Flekkene er noe røde. Har de på hele overkroppen (mage, bryst og skuldre) og lårene. De klør ikke mye, de svir ikke, de bare er der. Tror ikke det er stikk av noe slag. 

Startet med en flekk på magen i juni. På størrelse med en 50-øring - men den klødde/svei ikke så tenkte ikke mer over det. På mandag kommenterte kjæresten min at jeg hadde utslett på magen - da var det noen prikker til, og det blir bare flere. Nå er de som sagt over hele magen, brystene, lårene og skuldrene. Hva i himmelens navn er dette? Noen som har opplevd lignende? 

Skal til legen, men får ikke time før neste uke.. 

IMG_1195.JPG

IMG_1200.JPG

Anonymkode: eff80...658

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Syns nesten deg kunne ligne på starten av helvetesild, men er det nok ikke da det utslettet er samlet og sprer seg fort.

Anonymkode: b10a9...560

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Syns nesten deg kunne ligne på starten av helvetesild, men er det nok ikke da det utslettet er samlet og sprer seg fort.

Anonymkode: b10a9...560

Ja, enig - men er ikke det sinnsykt vondt? 😱 Aldri hatt det selv, men har hørt at det er grusomt.. dette er der liksom bare :P det klør hvis jeg tar på det, men ikke utenom..

Anonymkode: eff80...658

AnonymBruker
Skrevet

Øverste bilde ser jo bare ut som at huden er sensitiv for noe, parfyme, vaskemiddel eller lignende.
Men på det nederste bildet ville jeg faktisk sagt det var herpes , det er uvanlig å få det på kroppen siden det stort sett gir utbrudd på slimhinner, men er mulig. Svir det så ville jeg kommet meg til legen.

Anonymkode: 10440...025

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått 2 sånne flekker også, på halsen for et par dager siden - de bare er der :overrasket: Svir eller klør ikke.

Anonymkode: 823d1...e17

• 2 år senere...
Skrevet

Hei,

Ser posten er litt gammel - men håper på svar dæ jeg ikke får legetime før neste uke.

Har fått liknende blemmeaktig utslett de siste ukene, fikk du noen gang vite hva dine grunnet I?🤷‍♀️

Anonymkode: b0ad4...c96

Skrevet

Jeg fikk dette da jeg bodde i leilighet med mugg

Anonymkode: 68833...54c

Skrevet
På 9.8.2017 den 18.53, AnonymBruker skrev:

Øverste bilde ser jo bare ut som at huden er sensitiv for noe, parfyme, vaskemiddel eller lignende.
Men på det nederste bildet ville jeg faktisk sagt det var herpes , det er uvanlig å få det på kroppen siden det stort sett gir utbrudd på slimhinner, men er mulig. Svir det så ville jeg kommet meg til legen.

Anonymkode: 10440...025

Helt enig i at det siste ligner på herpes, men trodde det kun kunne komme ved munnen/underlivet? Men ligner veldig!

Skrevet

Veldig spent på om det kommer noe svar her.. 

Anonymkode: 88991...045

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...