AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #1 Del Skrevet 9. august 2017 Hei, har noen erfaring med sparekonto hos Santander? Eller noen andre banker som gir høy rente? Anonymkode: a35ba...c62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 9. august 2017 #2 Del Skrevet 9. august 2017 Det lurer jeg også på! Når man oppretter høyrentekonto hos Santander, får man tilgang til en slag nettbank da, så man kan logge seg på og overføre penger ved behov f.eks., eller sjekke saldo etc? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #3 Del Skrevet 9. august 2017 Jeg har prøvd de fleste som har hatt høyest rente i løpet av de siste 20 årene, og alle virker helt greit. Velg den med høyest rente. Man kan selvsagt overføre til og fra alle sammen, og sjekke saldo. Nå som man kan bruke Bank-ID for å opprette konto kan alt gjøres over nettet, og det tar nesten ikke noe tid. Anonymkode: ad24a...7b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #4 Del Skrevet 9. august 2017 Jeg har alle de høyrentekontoene og bytter på å ta den med høyest rente, de fungerer kjempeenkelt og du kan betale regninger fra den og overføre osv. Anonymkode: c147c...219 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #5 Del Skrevet 9. august 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har alle de høyrentekontoene og bytter på å ta den med høyest rente, de fungerer kjempeenkelt og du kan betale regninger fra den og overføre osv. Anonymkode: c147c...219 Man kan ikke betale regninger med Santanders sparekonto, bare ta ut til sin egen. Anonymkode: ad24a...7b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
asterix Skrevet 9. august 2017 #6 Del Skrevet 9. august 2017 Hvorfor velge Santander når andre har høyere rente? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #7 Del Skrevet 9. august 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Man kan ikke betale regninger med Santanders sparekonto, bare ta ut til sin egen. Anonymkode: ad24a...7b2 Ups, min feil. Anonymkode: c147c...219 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #8 Del Skrevet 9. august 2017 Noen erfaringer med Bluestep? Anonymkode: cf427...21a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #9 Del Skrevet 10. august 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Noen erfaringer med Bluestep? Anonymkode: cf427...21a De har aldri hatt beste vilkår, så nei jeg har aldri brukt dem, men om du skal ha mye penger der så må du være klar over at de reduserer garantibeløpet hos Bluestep nå til 100 000 Euro. Anonymkode: ed1a1...5cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gullik Skrevet 10. august 2017 #10 Del Skrevet 10. august 2017 Husk at mange av bankene har som vilkår at du fryser pengene en viss periode for å få den beste renten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #11 Del Skrevet 10. august 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: De har aldri hatt beste vilkår, så nei jeg har aldri brukt dem, men om du skal ha mye penger der så må du være klar over at de reduserer garantibeløpet hos Bluestep nå til 100 000 Euro. Anonymkode: ed1a1...5cd Bluestep har nest høyest rente for innskudd over 50 000 uten uttaksbegrensninger akkurat nå, så vidt slått av TF Bank som bare har svensk innskuddsgaranti. Alle bankene kommer til å redusere garantibeløpet til 100 000 euro siden EU har bestemt at ikke Norge får lov til å ha sin ordning lenger. Jeg bruker Bluestep selv for tiden, og har ikke noe å klage på. De har vært helt i rentetoppen i flere år. Anonymkode: ad24a...7b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #12 Del Skrevet 10. august 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: De har aldri hatt beste vilkår, så nei jeg har aldri brukt dem, men om du skal ha mye penger der så må du være klar over at de reduserer garantibeløpet hos Bluestep nå til 100 000 Euro. Anonymkode: ed1a1...5cd Det tror jeg ikke. De skal gjøre det når alle andre banker gjør det fra 2019 eller 2020 eller noe. Anonymkode: 1ea04...ae7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gullik Skrevet 10. august 2017 #13 Del Skrevet 10. august 2017 1.1.2019. dette kan skje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mass Skrevet 10. august 2017 #14 Del Skrevet 10. august 2017 Kan man låse konto for all uttak for noen år der hvor man ikke kan påvirke det i den låste perioden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gullik Skrevet 10. august 2017 #15 Del Skrevet 10. august 2017 1 minutt siden, Mass skrev: Kan man låse konto for all uttak for noen år der hvor man ikke kan påvirke det i den låste perioden? Forsto ikke helt hva du mener. Mange banker gir deg bedre rente hvis du binder deg fra å ta ut penger i 12 måneder. Du kan ta ut likevel, men da blir det skyhøyt gebyr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #16 Del Skrevet 10. august 2017 6 minutter siden, Mass skrev: Kan man låse konto for all uttak for noen år der hvor man ikke kan påvirke det i den låste perioden? Har bare opplevd det hos dnb, primærbanken min Anonymkode: c147c...219 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #17 Del Skrevet 10. august 2017 1 time siden, Mass skrev: Kan man låse konto for all uttak for noen år der hvor man ikke kan påvirke det i den låste perioden? https://www.bluestep.no/spare/fast-rente/content/sparekonto-pluss/ Anonymkode: ad24a...7b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mass Skrevet 10. august 2017 #18 Del Skrevet 10. august 2017 1 time siden, Gullik skrev: Forsto ikke helt hva du mener. Mange banker gir deg bedre rente hvis du binder deg fra å ta ut penger i 12 måneder. Du kan ta ut likevel, men da blir det skyhøyt gebyr. Ja, det var det. Viss jeg f.eks skal spare til en sydentur neste sommer, kan jeg da låse konto helt for uttak til mai? At selv om jeg skulle prøvd å ta ut så ville jeg ikke fått lov siden den var låst. Tenker på å opprette en slik konto for sparing med flere. Da gir det en trygghet for alle å vite at man ikke kan røre pengene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mass Skrevet 10. august 2017 #19 Del Skrevet 10. august 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: https://www.bluestep.no/spare/fast-rente/content/sparekonto-pluss/ Anonymkode: ad24a...7b2 Se der ja. Da skal jeg opprette en konto der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #20 Del Skrevet 10. august 2017 På Wednesday, August 09, 2017 den 10.41, AnonymBruker skrev: Hei, har noen erfaring med sparekonto hos Santander? Eller noen andre banker som gir høy rente? Anonymkode: a35ba...c62 Jegg har Santander og har hatt dem i flere år. Det eneste som har irritert meg er at de fra tid til annen skal ha svarmpå spørsmål om noe eierforhold, ha bekreftelse på statsborgerskap og noe annet jeg ikke husker. Da sender de mail, og skal ha svar via postmannen! Svarer jeg ikke, så kommer det ørten purringer og til slutt varsel om stengning av kontoen. Tror det to eller tre år mellom hvert gang dette "tullet" kommer. For å få ut egne penger så må du overføre til konto i dagligbanken din. Bytter du kontonummer så får du ikke pengene samme dag, men dagen etter. Så å ha litt ekstra penger tilgjengelig på annen konto er ikke dumt. Fordelene er enkel nettbank, med oversikt over beløp, opptjente renter og renter som legges til sparebeløpet den 1. I hver måned. Og relativt god rente i et ellers dårlig rentemarked. Anonymkode: 38d37...18c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå