AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #1 Skrevet 9. august 2017 Når man går på cellegift blir man jo utsatt for infeksjoner og sykdommer, tåler det dårlig. Jeg er i en situasjon der jeg muligens må gå på det snart. Mannen driver og snakker om at "det går influensa på jobben nå D: ", derfor kom jeg til å tenke på det. Det er også en jente i barnehagen som har hatt kreft, som går på cellegift, og vi fikk beskjed om at vi må ha svært lav terskel for å holde vårt barn hjemme ved sykdom, at vi må si ifra tidlig også, så kanskje de tar barnet ut av barnehagen. Men må mannen ha lavere terskel for å holde seg hjemme fra jobb om kona går på cellegift og det går omgangssyke/influensa/annen dritt på jobben? Eller er det bare noe man tar som det kommer? Det er jo mye sykdom i barnehagen og. Alle kan ikke bare holde seg hjemme i tilfelle mor på cellegift får det og blir veldig dårlig..? Anonymkode: 9ea9c...f63 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #2 Skrevet 9. august 2017 Nå er det flere sykdommer enn kreft som gjør at pasienter får cellegift, så det avhenger vel litt av hva som er årsaken, hvor stor dose du får o.l. Spør på sykehuset hvordan familien rundt skal forholde seg, de har garantert fått lignende spørsmål før og kan svare. Anonymkode: 5593e...7c6 3
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #3 Skrevet 9. august 2017 Jeg har gått på cellegift. Fikk beskjed i går om at den ikke fungerer og at vi avslutter. Influensa er det ingen som har på denne tiden av året i Norge. Ellers får du beskjed om forhåndsregler før du begynner på cellegift. Så å opprette tråd om dette er helt unødvendig, særlig når du ikke vet om du skal på den medisinen. Anonymkode: f95a7...916
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #4 Skrevet 9. august 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når man går på cellegift blir man jo utsatt for infeksjoner og sykdommer, tåler det dårlig. Jeg er i en situasjon der jeg muligens må gå på det snart. Mannen driver og snakker om at "det går influensa på jobben nå D: ", derfor kom jeg til å tenke på det. Det er også en jente i barnehagen som har hatt kreft, som går på cellegift, og vi fikk beskjed om at vi må ha svært lav terskel for å holde vårt barn hjemme ved sykdom, at vi må si ifra tidlig også, så kanskje de tar barnet ut av barnehagen. Men må mannen ha lavere terskel for å holde seg hjemme fra jobb om kona går på cellegift og det går omgangssyke/influensa/annen dritt på jobben? Eller er det bare noe man tar som det kommer? Det er jo mye sykdom i barnehagen og. Alle kan ikke bare holde seg hjemme i tilfelle mor på cellegift får det og blir veldig dårlig..? Anonymkode: 9ea9c...f63 Da vet ikke mannen din forskjell på influensa og forkjølelse. Det er ikke noen som har influensa nå. Det er helt utenfor sesongen. Anonymkode: 93a9d...4f6 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #5 Skrevet 9. august 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har gått på cellegift. Fikk beskjed i går om at den ikke fungerer og at vi avslutter. Influensa er det ingen som har på denne tiden av året i Norge. Ellers får du beskjed om forhåndsregler før du begynner på cellegift. Så å opprette tråd om dette er helt unødvendig, særlig når du ikke vet om du skal på den medisinen. Anonymkode: f95a7...916 Det stemmer ikke.. Influensa går hele året. Anonymkode: 9ea9c...f63 4
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #6 Skrevet 9. august 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da vet ikke mannen din forskjell på influensa og forkjølelse. Det er ikke noen som har influensa nå. Det er helt utenfor sesongen. Anonymkode: 93a9d...4f6 Mannen min vet ikke forskjell? Det er arbeidstakere som har gitt beskjed om at det er influensa, og sjefen har "slått alarm", og gitt beskjed om at det faktisk går influensa. Dere er passe dumme om dere tror at sykdommer plutselig begynner å eksistere kun om vinteren Anonymkode: 9ea9c...f63 3
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #7 Skrevet 9. august 2017 Jeg vil anta legen din kommer med anbefalinger om dette. Men ja, jeg vil anta han enten må ta hjemmekontor når det er pest på jobb, eller så må han holde seg godt unna deg hjemme. Jeg vet det ofte anbefales at ektefelle/partner sover på et annet rom enn cellegiftmottakeren, og at sengetøy og slikt skiftes hver dag. Selv om det ikke er sykdom på jobb. Anonymkode: cccaa...eb8
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #8 Skrevet 9. august 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil anta legen din kommer med anbefalinger om dette. Men ja, jeg vil anta han enten må ta hjemmekontor når det er pest på jobb, eller så må han holde seg godt unna deg hjemme. Jeg vet det ofte anbefales at ektefelle/partner sover på et annet rom enn cellegiftmottakeren, og at sengetøy og slikt skiftes hver dag. Selv om det ikke er sykdom på jobb. Anonymkode: cccaa...eb8 Tull. Sengetøy skiftes etter 48 tiler etter cellegiften er gitt. Nærkontakt med andre mennesker de første 48 timene etter cellegift bør begrenses fordi cellegiften skal ut av kroppen, og kommer ut både i form av urin og svette m.m. Cellegift er ikke noe man "deler" med andre om det kan unngåes. Ellers har jeg problemer med å dele ts sin oppfatning av influensa og andre "overfladiske" bekymringer. Anonymkode: f95a7...916 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #9 Skrevet 9. august 2017 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har gått på cellegift. Fikk beskjed i går om at den ikke fungerer og at vi avslutter. Influensa er det ingen som har på denne tiden av året i Norge. Ellers får du beskjed om forhåndsregler før du begynner på cellegift. Så å opprette tråd om dette er helt unødvendig, særlig når du ikke vet om du skal på den medisinen. Anonymkode: f95a7...916 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tull. Sengetøy skiftes etter 48 tiler etter cellegiften er gitt. Nærkontakt med andre mennesker de første 48 timene etter cellegift bør begrenses fordi cellegiften skal ut av kroppen, og kommer ut både i form av urin og svette m.m. Cellegift er ikke noe man "deler" med andre om det kan unngåes. Ellers har jeg problemer med å dele ts sin oppfatning av influensa og andre "overfladiske" bekymringer. Anonymkode: f95a7...916 Herlighet for en måte å svare folk på! Cellegift gis IKKE bare til kreftpasienter, og det kan f.eks gis som tablettbehandling i forbindelse med revmatiske sykdommer. Ts har ikke sagt hvorfor dette kan være aktuelt for henne, og du svarer kun fra din egen erfaring, uten forståelse for at det finnes mange andre erfaringer og retningslinjer enn dem som gjelder for deg. Selvfølgelig kan ts opprette en tråd om det som bekymrer henne selv om hun får mer info seinere, at du syns noe er overfladisk er egentlig lite relevant. Syns du kan liste deg ut av tråden og droppe de sure kommentarene dine. Og influensa har en topp om vinteren, men den finnes hele året Anonymkode: 5593e...7c6 5
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #10 Skrevet 9. august 2017 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tull. Sengetøy skiftes etter 48 tiler etter cellegiften er gitt. Nærkontakt med andre mennesker de første 48 timene etter cellegift bør begrenses fordi cellegiften skal ut av kroppen, og kommer ut både i form av urin og svette m.m. Cellegift er ikke noe man "deler" med andre om det kan unngåes. Ellers har jeg problemer med å dele ts sin oppfatning av influensa og andre "overfladiske" bekymringer. Anonymkode: f95a7...916 Åjavel, hvorfor var det det min tante og onkel fikk streng beskjed om å gjøre da min onkel fikk kreft for tre år siden, da? Det var pga sekket immunforsvar hos cellegiftmottakeren, ikke fordi cellegiften "smittet" noen... Anonymkode: cccaa...eb8 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #11 Skrevet 9. august 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det stemmer ikke.. Influensa går hele året. Anonymkode: 9ea9c...f63 Nei. Det er rundt juletider influensaen kommer. Du forveksler influensa med vanlig forkjølelse Anonymkode: 15bff...6bb 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #12 Skrevet 9. august 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei. Det er rundt juletider influensaen kommer. Du forveksler influensa med vanlig forkjølelse Anonymkode: 15bff...6bb Haha... jo influensa kan man få når som helst. Skjønner meg ikke på folk som tror at en viss sykdom kun kommer på en spesifik tid. Anonymkode: 10d13...e1c 3
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #13 Skrevet 9. august 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei. Det er rundt juletider influensaen kommer. Du forveksler influensa med vanlig forkjølelse Anonymkode: 15bff...6bb Du tar nok veldig feil her... Du kan få influensa hele året. Sesongbasert influensa er fra desember til april. Men det betyr bare at det er da det er høysesong for det. Influensa kan du få hele året, helt utenom sesongen. Det er et virus, som driter i hvilken måned det er Du kan jo lese litt om myter her: http://forskning.no/immunforsvaret-sykdommer-influensa-vaksiner-virus/2009/02/ti-myter-om-influensa-og-forkjolelse Anonymkode: cccaa...eb8 1
Sh999 Skrevet 9. august 2017 #14 Skrevet 9. august 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei. Det er rundt juletider influensaen kommer. Du forveksler influensa med vanlig forkjølelse Anonymkode: 15bff...6bb Det er riktig. Influensa sesongen her er fra november til februar.
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #15 Skrevet 9. august 2017 Hvis man får cellegift som setter ned immunsystemet sterkt så skal man ta forholdsregler. F.eks ikke få noe besøk, barna skal ikke ha med seg venner hjem ol. Også må man selv tenke om barn og ektefelle kan ha blitt smittet, kanskje ektefellen bør ta seg av det meste rundt barna ol. Man måler tempen hver dag og om det går over 38 grader skal man ringe sykehuset. Det er ihvertfall det normale. Om man går på lavdose cellegift, som en gang i uka så blir det jo litt annerledes. Da har man fortsatt et relativt godt immunforsvar. Anonymkode: 29c25...1ce
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #16 Skrevet 9. august 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Når man går på cellegift blir man jo utsatt for infeksjoner og sykdommer, tåler det dårlig. Jeg er i en situasjon der jeg muligens må gå på det snart. Mannen driver og snakker om at "det går influensa på jobben nå D: ", derfor kom jeg til å tenke på det. Det er også en jente i barnehagen som har hatt kreft, som går på cellegift, og vi fikk beskjed om at vi må ha svært lav terskel for å holde vårt barn hjemme ved sykdom, at vi må si ifra tidlig også, så kanskje de tar barnet ut av barnehagen. Men må mannen ha lavere terskel for å holde seg hjemme fra jobb om kona går på cellegift og det går omgangssyke/influensa/annen dritt på jobben? Eller er det bare noe man tar som det kommer? Det er jo mye sykdom i barnehagen og. Alle kan ikke bare holde seg hjemme i tilfelle mor på cellegift får det og blir veldig dårlig..? Anonymkode: 9ea9c...f63 Jeg har gått på cellegift i to år og har små barn. Jeg har blitt smittet av litt av hvert, men aldri fått feber eller lagt inn på sykehus. Jeg har vært i jobb og jeg har omgått folk. Ikke har jeg vært overdrevent renslig... Jeg tok influensa vaksine. Mannen min fikk syka, men jeg og ungenr slapp. Jeg har vært nøytropen uten febere flere ganger. Aldri blitt alvorlig dårlig. Omgått folk og mine syke barn oxo da og d gikk bra. Men dette er nok individuelt pluss d kommer an på krefttype og cellegiftstype. Jeg er vel en hardhaus. Anonymkode: 3f055...f1a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå