AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #1 Skrevet 9. august 2017 Ja, nordmenn er veldig flinke til å utrykke sine rasistiske holdninger bak en skjult identitet. Denne artikkelen er den sure sannheten om nordmenns skitne backward mentalitet., http://www.vg.no/nyheter/meninger/sophie-elise/hvor-er-de-norske-verdiene-naar-man-ikke-taaler-aa-se-et-par-med-forskjellig-hudfarge/a/24113516/ Anonymkode: 3caba...075 3
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #2 Skrevet 9. august 2017 Ts, har du noensinne opplevd svik? Ble du en superhappy butterfly av det? Fikk du lyst til å åpne deg? Eller lukket du deg? I så fall, hvis du responderer på svik med lykke og glede, kritiser i vei. Men hvis du ikke takler svik, utroskap, misbruk av tillit, har du ingenting du skulle sagt. Anonymkode: 6914d...e05
Jacklost Skrevet 9. august 2017 #3 Skrevet 9. august 2017 Enda en Sophie Elise-sak i VG. Dette har blitt en parodi. 3
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #4 Skrevet 9. august 2017 Jeg er fullt overbevist om at SE velger sine saker kun for spalteplass. Og jeg forstår ikke hvordan SÅ MANGE kan falle for det. Anonymkode: 8cb5a...0a6 5
Jacklost Skrevet 9. august 2017 #5 Skrevet 9. august 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er fullt overbevist om at SE velger sine saker kun for spalteplass. Og jeg forstår ikke hvordan SÅ MANGE kan falle for det. Anonymkode: 8cb5a...0a6 Mange toppbloggere har proffe PR-folk rundt seg som vet hva som selger og hvordan det kan selges. Det er derfor jeg må bare le av både SE og VG, og de som måtte ta begge seriøst selvfølgelig.
ops2 Skrevet 9. august 2017 #6 Skrevet 9. august 2017 SE har blogget siden hun var i puberteten. Hun har fått se internetts mørke side i årevis. Det er ikke første gang hun har fått kommentarer som er dypt forkastelige. Jeg tar avstand fra de rasistiske kommentarene om aper og raseforræderi. Derimot tror jeg det er kynisk markedsføring, og at de nedrige kommentarene brukes for alt de er verd. I en annen artikkel så jeg at det var et "tjuetalls" med rasistiske kommentarer. Jaså? Så går man ut med mest mulig publisitet, og håper å fiske inn flere kommentarer. Hadde man ønsket å gi rasismen mindre oppmerksomhet, skulle man redigert de bort i stillhet. Det ville frustrert rasistene. Men man ville mistet muligheten til å fronte en - i beste fall - middelmådig sangerinne som multikulturens martyr. Hun ønsker å bli Norges Zara Larsson... Og jeg mistenker at man i stillhet regner kritikk av det tekniske som "hat". 3
Jacklost Skrevet 9. august 2017 #7 Skrevet 9. august 2017 Det er det latterlige med slik ting har blitt i dag. Man henger ofte "hat" på all kritikk (også berettiget), for da har man vunnet liksom og fremstår selv som den "gode" motpolen. Ja, denne posten er sikkert et skikkelig eksempel på netthat. 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #8 Skrevet 9. august 2017 Under rampelys-delen av Kvinneguiden er det jo veldig mange som leser forskjellige blogger, for deretter å komme hit til forumet for å klage over disse bloggene! De gir jo haugesvis med klikk til bloggerne, og trykker på all den rævva reklamen som bloggerne spyr rundt seg. Samt klikker på alt de kan komme over i nettavisene, som handler om rosa-bloggere. Deretter sitter de her på Kvinneguiden og klager over hvor elendige de forskjellige bloggene er, og lurer på hvorfor bloggerne har så mange lesere.... Men hvorfor gidder de egentlig å gi så mange klikk til bloggerne da, hvis de synes at alle bloggene bare er søppel og masse reklame? Anonymkode: 793d5...19a 1
Gjest Catalina Culès Skrevet 9. august 2017 #9 Skrevet 9. august 2017 De største rasistene er ikke nordmenn, men unge muslimske menn som roper hore etter jenter og kvinner som ikke dekker seg til.
herzeleid Skrevet 9. august 2017 #10 Skrevet 9. august 2017 Lurer på hvor mye av dette som er rasisme og hvor mye som rett og slett er ren trolling. Unger som ønsker å sjokkere og skape reaksjoner vet akkurat hvilke knapper de skal trykke på for å skape hysteri, og følgelig gjør mange det. Det er synd, og gjør internett mindre trivelig for mange, men jeg tror som nevnt før ikke løsningen er å gi dem mer av oppmerksomheten de så sårt ønsker, eller late som det er et uttrykk for spesielt utbredte meninger.
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #11 Skrevet 9. august 2017 3 minutter siden, herzeleid skrev: Lurer på hvor mye av dette som er rasisme og hvor mye som rett og slett er ren trolling. Unger som ønsker å sjokkere og skape reaksjoner vet akkurat hvilke knapper de skal trykke på for å skape hysteri, og følgelig gjør mange det. Det er synd, og gjør internett mindre trivelig for mange, men jeg tror som nevnt før ikke løsningen er å gi dem mer av oppmerksomheten de så sårt ønsker, eller late som det er et uttrykk for spesielt utbredte meninger. Ja, men jeg syntes likevel slike stygge kommentarer har tiltatt de siste årene. Sikkert en del som troller også, men selv om man hadde fjernet halvparten av de stygge innleggene med utgangspunkt i en teoretisk antakelse om at 50% er trolling, så hadde det fortsatt vært mye igjen. Anonymkode: eebae...e8b
herzeleid Skrevet 9. august 2017 #12 Skrevet 9. august 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja, men jeg syntes likevel slike stygge kommentarer har tiltatt de siste årene. Sikkert en del som troller også, men selv om man hadde fjernet halvparten av de stygge innleggene med utgangspunkt i en teoretisk antakelse om at 50% er trolling, så hadde det fortsatt vært mye igjen. Anonymkode: eebae...e8b Jeg tror også det har tiltatt, men så er vell "trolling" som fenomen noe som har vokst frem i stadig økende grad. Hvor stor andel som er trolling er det vanskelig å ha noen formening om, men jeg har inntrykk av at i mange tilfeller dreier seg om et ønske om å "trigge" de rette menneskene, heller enn et uttrykk for rasisme/kvinnehat/homohat osv. For meg fremstår det i mange tilfeller som et slags ungdomsopprør mot det politiske korrekte/etablerte, uten at det gjør det greit av den grunn.
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #13 Skrevet 9. august 2017 1 time siden, herzeleid skrev: Jeg tror også det har tiltatt, men så er vell "trolling" som fenomen noe som har vokst frem i stadig økende grad. Hvor stor andel som er trolling er det vanskelig å ha noen formening om, men jeg har inntrykk av at i mange tilfeller dreier seg om et ønske om å "trigge" de rette menneskene, heller enn et uttrykk for rasisme/kvinnehat/homohat osv. For meg fremstår det i mange tilfeller som et slags ungdomsopprør mot det politiske korrekte/etablerte, uten at det gjør det greit av den grunn. Ja, jeg håper du er rett, at dette er uttrykk for ungdommelig frustrasjon og at det bare er et resultat av at slike uttrykk bare har blitt mer synlig som følge av sosiale mediers inntog. Dessverre er jeg mer skeptisk, historien har en tendens til å gjenta seg selv når de økonomiske tidene blir trangere. Hvertfall delvis. Jeg tror dessverre bare vi har sett begynnelsen på det som vil komme de neste tiårene. Her gjelder det å holde seg fast. Anonymkode: eebae...e8b
herzeleid Skrevet 9. august 2017 #14 Skrevet 9. august 2017 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg håper du er rett, at dette er uttrykk for ungdommelig frustrasjon og at det bare er et resultat av at slike uttrykk bare har blitt mer synlig som følge av sosiale mediers inntog. Dessverre er jeg mer skeptisk, historien har en tendens til å gjenta seg selv når de økonomiske tidene blir trangere. Hvertfall delvis. Jeg tror dessverre bare vi har sett begynnelsen på det som vil komme de neste tiårene. Her gjelder det å holde seg fast. Anonymkode: eebae...e8b Vi er nok enig i det siste, at vi vil få se betydelig mer reell rasisme og konflikt fremover ettersom tidligere sannheter viser seg å ikke stemme like godt, og det blir dårligere tider økonomisk. Spennende blir det så absolutt.
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #15 Skrevet 9. august 2017 2 timer siden, Blair Waldorf skrev: De største rasistene er ikke nordmenn, men unge muslimske menn som roper hore etter jenter og kvinner som ikke dekker seg til. Nå får det være nok! Nordmenn er verst! Hadde nordmenn i hopetall flyktet til Pakistan og Saudi-Arabia ville alle nordmenn blitt behandlet som konger! Kirker ville blitt satt opp overalt og nordmenn som ikke hadde kommet inn på arbeidsmarkedet ville fått masse trygd! Anonymkode: 0a7af...490 3
Gjest Catalina Culès Skrevet 9. august 2017 #16 Skrevet 9. august 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå får det være nok! Nordmenn er verst! Hadde nordmenn i hopetall flyktet til Pakistan og Saudi-Arabia ville alle nordmenn blitt behandlet som konger! Kirker ville blitt satt opp overalt og nordmenn som ikke hadde kommet inn på arbeidsmarkedet ville fått masse trygd! Anonymkode: 0a7af...490 Du vet selv at dette bare er reinspikka tøv.
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #17 Skrevet 9. august 2017 11 minutter siden, herzeleid skrev: Vi er nok enig i det siste, at vi vil få se betydelig mer reell rasisme og konflikt fremover ettersom tidligere sannheter viser seg å ikke stemme like godt, og det blir dårligere tider økonomisk. Spennende blir det så absolutt. Jepp. Har for så vidt ennå et lite håp om at oljeprisen reiser seg en del, slik at man får noen år til med bedre økonomi i landet - nok til at man klarer å bygge en ny bærekraftig næring. På den annen side vet jeg ikke om slik satsning vil hjelpe, for i disse neoliberalistiske tider er det jo nesten som å banne i kirka hvis man støtter større offentlige initiativ, slik myndighetene gjorde for oljebransjen på 70-80 tallet. Tror dessverre at nye satsningsområder sannsynligvis bare vil komme en brøkdel av befolkningen til gode. Vi får se. Anonymkode: eebae...e8b
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #18 Skrevet 9. august 2017 14 minutter siden, Blair Waldorf skrev: Du vet selv at dette bare er reinspikka tøv. Sarkasmedetektoren din må være helt ute av drift. Anonymkode: c4cb4...d8e 2
Example Skrevet 9. august 2017 #19 Skrevet 9. august 2017 Ikke lest kommentarene, men kvalmende er de sikkert. Ikke bra. Noe sier meg også at dette muligens var en bevisst strategi fra Sophie Elise, for å få enda mer oppmerksomhet for den forferdelige låta hennes. 1
Marie90 Skrevet 9. august 2017 #20 Skrevet 9. august 2017 10 timer siden, ops2 skrev: SE har blogget siden hun var i puberteten. Hun har fått se internetts mørke side i årevis. Det er ikke første gang hun har fått kommentarer som er dypt forkastelige. Jeg tar avstand fra de rasistiske kommentarene om aper og raseforræderi. Derimot tror jeg det er kynisk markedsføring, og at de nedrige kommentarene brukes for alt de er verd. I en annen artikkel så jeg at det var et "tjuetalls" med rasistiske kommentarer. Jaså? Så går man ut med mest mulig publisitet, og håper å fiske inn flere kommentarer. Hadde man ønsket å gi rasismen mindre oppmerksomhet, skulle man redigert de bort i stillhet. Det ville frustrert rasistene. Men man ville mistet muligheten til å fronte en - i beste fall - middelmådig sangerinne som multikulturens martyr. Hun ønsker å bli Norges Zara Larsson... Og jeg mistenker at man i stillhet regner kritikk av det tekniske som "hat". Dette. SE og reklamebyrået visste selvsagt hva de drev med, de visste de vil provosere frem noen nettroll, og det var poenget med det hele. Av rent prinsipp går jeg aldri inn på vg.no, da jeg ikke gir dem klikk, men saken har florert over FB-feeden min, da jeg dessverre har noen bekjentskaper som bryr seg om slikt. 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå