Gå til innhold

Bilen starter ikke! Hjelp!!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en Skoda Fabia 1,4 L bensin. Saken er den at jeg nylig har skiftet batteriet, for jeg trodde først at det kunne være batteriet, men så stoppet denigjen for meg, og etter dette trodde jeg det kunne være dynamoen, men dynamoen lader, og ingen lampe for dynamo lyser. Hva kan dette være? For å få start på bilen, må jeg lade batteriet, og da starter den, men stopper igjen etter 5-6 minutter. Håper noen kan svare meg på dette.

Anonymkode: 7a55c...9a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du automat? Da er det kanskje en fordel å sjekke om den står i Park. Vet flere har surret litt med det og ikke fått start :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, drop-dead skrev:

Har du automat? Da er det kanskje en fordel å sjekke om den står i Park. Vet flere har surret litt med det og ikke fått start :fnise:

Jeg har automat, og ja den står i park

Anonymkode: 7a55c...9a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med å faktisk vite hva det er for bil du har og ikke bare hva den har for farge! Men dette er et kvinneforum. Det er ingen her som har peiling på bil. Beklager.

Du får prøve et manneforum vet du. Et sted der folk ikke er redde for å skru på bil selv og å bli skitne under neglene. De kan hjelpe deg!

Anonymkode: 733bd...1f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Apis skrev:

Få lest feilkoder? Et verksted gjør det på 5min

Nei, men skal ha den på verkstdet i morgen.

Anonymkode: 7a55c...9a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nytt batteri og dynamo lader. Likevel stopper bilen etter noen minutter. Da tror jeg vi kan utelate at bilen stopper pga batteriet.

Du kan jo likevel ha en feil et annet sted i det elektriske systemet. Evnt. feil i tilførsel av drivstoff. Rart det ikke er noen feilmelding.

 

Anonymkode: e3a25...5ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JanHelge

Sjekk om det er brente kabler mellom batteriet og dynamoen, i så fall bør de byttes.

Det kan være problemet dersom batteriet tappes, men det kan jo også være andre ting som tapper det som f.eks. at lader står i strømuttaket til sigarett-tenneren etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JanHelge

Stopper bilen etter noen minutter? Altså at den starter men stopper igjen... Det fikk ikke jeg med meg men da er det nok ikke batteriet som er problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg har en Skoda Fabia 1,4 L bensin. Saken er den at jeg nylig har skiftet batteriet, for jeg trodde først at det kunne være batteriet, men så stoppet denigjen for meg, og etter dette trodde jeg det kunne være dynamoen, men dynamoen lader, og ingen lampe for dynamo lyser. Hva kan dette være? For å få start på bilen, må jeg lade batteriet, og da starter den, men stopper igjen etter 5-6 minutter. Håper noen kan svare meg på dette.

Anonymkode: 7a55c...9a8

Ble polskoene renset før dere satte de på det nye batteriet? Hvis ikke kan det være årsaken. Det som lurer mange trill rundt, er at de kan se fine ut, men kontaktflata mot batteripolene kan ha et belegg som gjør at det ikke er god nok kontakt for å kunne starte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...