Gå til innhold

Aldring


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=261966

Rynkete? Eller fantastisk?

Inspirert av diverse andre tråder, virker det som en hel del forherliger 20-årene, og mener at livet stopper opp i det man passerer 30 eller 40. Men en ting er i alle fall sikkert, alle blir eldre (En av de få rettferdige tingene her i livet).

Så, gruer dere til å bli gamle? Jeg selv tar meg i å bli påvirket av all denne utseendefokuseringen man blir utsatt for. Jeg er i slutten av 20-årene, og innrømmer nok at jeg gjør mitt for å se mest mulig bra ut. Trener, tenker på kosthold etc.

Men samtidig gleder jeg meg også litt til å bli eldre. Jeg håper jeg blir en klok, gammel dame, som har opplevd mye og levd livet på godt og vondt :) En av de personene jeg beundrer mest her i livet er min gamle tante på 78. Da hun var rundt 30 mistet hun sin mann og to barn i en tragisk ulykke, og hun måtte oppdra to andre døtre alene, med en dårlig betalt jobb. De fikk en god oppvekst, og min tante har hele tiden beholdt sitt gode humør og helse. Når jeg ser og snakker med henne tenker jeg som så, at det ikke er så ille å bli gammel, hvis man er så heldig å få være like frisk og sprek. Hva er deres tanker rundt det å bli eldre?

Kristina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gruer meg?

Ja,..jeg gruer meg, men det er ikke pga utseende. Jeg tenker mer på mine foreldre og venner som er eldre enn meg, mest sannsynlig vil de dø før meg, og det er noe jeg virkelig gruer meg til,... :-?

Jeg tenker at hvis jeg er noenlunde sunn og tar vare på kroppen min nå, så stiller jeg sterkere når bena blir mer porøse og ryggen mer svai,.. :)

Jeg håper hvertfall at jeg ikke blir en tverr, gammel kjerring, men heller en gamling av den koselige bestemor-typen som noen ganger dukker opp i romantiske US-filmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg gruer meg ikke - har aldri gjort det.

Jeg synes hver alder har sin sjarm.... :-) Det er da livets gang.

Men har jo bekjente som gruer seg og spesielt ser mørkt på aldringstegn - ikke til å komme bort fra at det fokuseres mye på aldring i media. Rynkekremer, oppstrammingskremer, slankepiller, aldringspiller ....osv osv.

Og..vi tar jo etter USA i stor grad på mange områder - det blir mer og mer vanlig med plastiske operasjoner her til lands også. Syns ikke det ser noe særlig naturlig ut når de fjerner rynker i godt voksen alder - og glatter ut huden i ansiktet for å se yngre ut. Når man ser på hendene avslører disse alderen.

Så et bilde av J.Collins - hun er vel passert 70...- med glatt hud i ansiktet og de "gamle" hendene. Ikke noe vakkert syn akkurat.

Nei, det viktigste er å ta vare på helsa og på hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LoisLane

Jeg gleder meg til å bli gammel. Har alltid gjort det.

Forutsetningen, har jeg etterhvert skjønt, er at man får være frisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...