AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #1 Skrevet 8. august 2017 Har tidligere slitt med magesyre som førte til kvalme. Da fikk jeg resept på somac 40mg. Nå er jeg på ferie men har fått kjøpt meg somac Control 20mg. Resepten har gått ut på vanlig somac. Kan jeg ta 2 av somac control i stedet? Anonymkode: 99ccf...3db
AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #2 Skrevet 8. august 2017 To somac 20 mg blir en Somac 40 mg. Men det er ikke sikkert du trenger 40 mg. Kommer jo an på problemet ditt. Hvis du før har brukt 40 mg og det har virket bra så kan du vel gjøre det nå også. Anonymkode: 7e32b...33d
Kragebein Skrevet 8. august 2017 #3 Skrevet 8. august 2017 (endret) Kjære Ts Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege. Sitat * Diskusjon rundt dosering av medisiner og "medisintips" slettes. Kvinneguiden har ikke nødvendig kompetanse til å luke ut potensielt farlige råd og tips, og vi vil derfor ha en nulltoleranse på dette. Erfaringer knyttet til medisinbruk, som ikke går på diskusjon av dosering og "tipsing" kan ved noen tilfeller bli stående, dette blir vurdert av moderatorene fra gang til gang. Er man usikker på noe i forhold til medikamenter/dosering kan man konferere med felleskatalogen, eller aller best; ta kontakt med apotek eller lege. Vennlig hilsen Kragebein, mod Endret 8. august 2017 av Kragebein
Fremhevede innlegg