Gå til innhold

Middag før fest

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal ha noen venninner på middag før vi skal dra sammen på vors og så ut på byen. Men vet ikke helt hva.

Hva liker du best å spise før en kveld og natt med fest og drikking? Gjerne noe litt mer avansert og spenstig enn grandiosa.

Anonymkode: 08fd0...2ab

AnonymBruker
Skrevet

Noe jeg ikke blir tung mett av. 

Anonymkode: b90c1...bfe

AnonymBruker
Skrevet

Taco eller lasagne. 

Anonymkode: 64f64...ca0

Skrevet

Det kommer jo litt an på hvor "tungvint" mat du har i tankene, men hvis du tenker noe enkelt til midt på treet så kan pastasalat, en god hjemmelaget suppe med godt brød til, pai, hamburger, pizza eller bruschetta være godt :)

• Liker 2
Skrevet

Risotto av noe slag, en annen god pastarett (kremet foretrekker min gane), en god salat med godt, hjemmebakt brød til, bruschetta eller lignende. Jeg vil ikke ha noe jeg blir stappmett og tung av i hvert fall!:)

• Liker 1
Skrevet

Noe man er mett av i litt mer enn to timer :) Så slipper man å kaste seg over den første kebabsjappa man ser når man kommer på byen 🙄 Når vi har lignende middager serverer vi ofte skinke/svinstek, taco, pizza eller lignende mat man ikke blir fullstendig ødelagt av. Nå på sommeren kan man jo også grille?

AnonymBruker
Skrevet

Gjør meg ingenting å legge litt tid og jobb i maten. Liker meg på kjøkkenet! 

Nachos høres rimelig digg ut! Eventuelt nachospizza.

Hadde vært stas å lage en drink eller noe å servere til. Kanskje hvit sangria... :klo: Nå gleder jeg meg skikkelig til digg mat og drikke med venninnene! :spise::nori:

TS

Anonymkode: 08fd0...2ab

Skrevet

Jeg ville valgt noe med fisk, det blir man ikke så tung av. 
Ovnsbakt torsk eller kveite, eller steinbit. 
Så kan du eventuelt ha blåskjellsuppe til forrett. 

Nachos blir jeg iallefall veldig tung og fryktelig trøtt av. 

Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

w

Endret av Nasse Nøff ❤
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde satt mye mer pris på noe enkel mat som en eller annen type salat (gresk, cæser, nicoise osv osv), rekesmørbrød eller kanskje tapas eller ostetallerken. 

Anonymkode: 58d1a...1ca

• Liker 1
Skrevet

Tapas, ost og kjeks (ikke middag da men), eller kyllingsalat, reker?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, _popcorn_ skrev:

Jeg ville valgt noe med fisk, det blir man ikke så tung av. 
Ovnsbakt torsk eller kveite, eller steinbit. 
Så kan du eventuelt ha blåskjellsuppe til forrett. 

Er du særiøs? 🙈 spiste fisk til middag engang før jeg skulle ut. Verste tilfellet av å spy jeg har vært med på. Ok jeg ble ikke voldsomt mett. Men det hadde jeg aldri gjort igjen. 

Anonymkode: 2f01a...6cb

• Liker 1
Annonse
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du særiøs? 🙈 spiste fisk til middag engang før jeg skulle ut. Verste tilfellet av å spy jeg har vært med på. Ok jeg ble ikke voldsomt mett. Men det hadde jeg aldri gjort igjen. 

Anonymkode: 2f01a...6cb

Jeg er seriøs ja, jeg foretrekker fisk før fest. 
Fisk er like mye festmat som kjøtt, og blir også foretrukket som festmat i svært mange land. 

Men greit, jeg drikker ekstremt sjelden så mye at jeg spyr da. 
For min del blir burger eller nachos verre i såfall, siden det er sterkere for magen, og svir mye kraftigere. 

• Liker 1
Skrevet

Nachos slår aldri feil 😻

AnonymBruker
Skrevet

God italiensk pizza, prosecco til, og en god dessert, panna cotta eller noe? Elsker pizzavors, det er perfekt før byn :fnise: hvis du vil lage en god drink kan dere jo ha den som aperitif før maten :wow:

Eller hvis du har bestemt deg for nachos kan du jo lage margaritas til. 

Anonymkode: 1f58b...a6a

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...