AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #1 Skrevet 8. august 2017 Hei! Jeg kom over en blogg med en innlegg som handler om homofobi og at det lever blant oss. Jeg har selv sett videoen det snakkes om og lurer på hva deres syn er? Blogginnlegget og videoen jeg snakker om er her: http://nouw.com/emiliehelle/homofobi-lever-30930333 Jeg syns slike kommentarer er kvalme og det sårer da jeg selv er lesbisk. Derfor er min mening at slike kommentarer bør holdes for seg selv. Anonymkode: 68204...2a9
Gjøksuppe Skrevet 8. august 2017 #2 Skrevet 8. august 2017 Det er ikke alle meninger en har en trenger å proklamere til allmuen ved første ledige mulighet nei, det er da vanlig folkeskikk å vite. Ellers mener jeg at alle skal få lov å ytre seg, uansett hvor støtende, kvalmende, sårende og idiotiske uttalelsene og meningene måtte være. (Med mindre det oppfordres til vold og andre straffbare handlinger) Vi mennesket har alle fordommer, måtte det være mot religiøse, homofile, hetrofile, ikke-religiøse, amerikanere, høyreradikale, venstreradikale osv. Om en vil at andre skal tolerere en selv, må en også tolerere at andre er uenig med en, hvis ikke blir det bare konflikt. "Du skal tolerere meg, men jeg skal aldri tolere dine avskyelige holdninger fordi jeg har gode og du har dårlige holdninger, selv om du mener det motsatte..."
isw Skrevet 8. august 2017 #3 Skrevet 8. august 2017 (endret) Homofobi, å mislike muslimer eller jøder, hva som helst, er helt greit i tankene. Det er helt legitimt å like eller mislike akkurat hvem man vil, på nøyaktig det grunnlag man vil. Men å opptre diskriminerende ovenfor homofile, er ikke greit. Endret 8. august 2017 av isw
Peter T Skrevet 8. august 2017 #4 Skrevet 8. august 2017 Enhver fobi uansett mot andre menneskers seksualitet er forkastelig så lenge ikke norsk lov brytes. Det er vel ikke greit med fordommer uansett tenker jeg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå