Gå til innhold

Voksing av underlivet - selv vs salong


Puppmania

Anbefalte innlegg

Jeg er en første gangs vokser og er interessert i tips og syn på saken! :ac:

Jeg har epilert matta (AU FY FAEN) og tror ikke dette blir en fast greie:snurt:. Jeg ble nuppete og var øm i noen dager, Men nå 1 uke etterpå er jeg helt myk og det er fantastisk :ninuskapus:

Tenker å prøve å vokse resten, Men er livredd for at jeg skal rive av en av leppene i prosessen :fnise: har noen her vokset mye hjemme?? Er det enkelt, Eller burde man dra til salong?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan gjerne vokse. Anbefaler da smeltevoks som du river av når det er hardt. Da får du skikkelig tak i hårene og gjør, for meg i hvertfall, mindre vondt. Men nå har jeg fått meg ipl laser ^_^ 

Du MÅ ikke dra til salong men der blir det jo unnagjort i full fart av erfarne damer så kan du jo fortsette selv på egenhånd i ettertid? :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dreiv og vokset meg selv før. Har dette settet fra Veet. 

https://www.nordicfeel.no/hudpleie/barbering/harfjerning/veet-spa-wax-starterkit-42723?gclid=Cj0KCQjwwqXMBRCDARIsAD-AQ2j_od-oj5898FMUHp2xXxRjTIbRmpNj0Q8cdmvfgzPFtM8G0PDztqcaAirFEALw_wcB 

Og jeg sier bare fy f...! Sykt vondt å gjøre det selv. Gjorde det første gang på meg selv etter en barbering. Trodde jeg skulle dø. Endte med å klippe opp den harde voksen som satt fast i hårene. 

Prøvde litt senere, og da hadde jeg tatt meg en øl først og to smertestillende. Da gikk det gikk bedre. Og ble glatt som en barnerumpe. 

Blir mindre og mindre vondt for hver gang man gjør det da. 

Men orket til slutt ikke mer. Bruke en time mens svetten siler og du ligger der på badegulvet med beina sprikende i alle retninger og med speil for å se om man får med seg alt. 🙈 Samtidig som man må passe på at ingen braser inn på badet og ser mora si i den situasjonen. 

Gikk etter hvert tilbake til barbering. 

Men føles deilig med voksing da. Tar en stund før det vokser ut, og hårene som kommer ut er myke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri turt å vokse leppene hjemme! Bikinikanten, muligens, men aldri "der".
Da spanderer jeg heller 3-400 kr på meg selv for å få det profesjonelt gjort.

Anonymkode: 3e57f...5ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feilplassert tråd. Igjen!! Kan dere ikke lære dere å skrive tråder på rett sted? Hva har hårvoks med sex å gjøre? 

Anonymkode: a2b05...338

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Feilplassert tråd. Igjen!! Kan dere ikke lære dere å skrive tråder på rett sted? Hva har hårvoks med sex å gjøre? 

Anonymkode: a2b05...338

Skjønner hva du mener, men fjerning av kroppshår har mer med sex enn velvære å gjøre, til ts' forsvar her.

Anonymkode: 3e57f...5ee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gjør det bare hjemme. Fort gjort, og man kejnner lite etter et par ganger.

Anonymkode: 7e20e...1cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort det selv i to år nå. Det går nå kjempe greit etter mye øving, svette og smerter. Du finner en teknikk som gjør det mer effektivt og mindre smertefult. Håret nedentil er mye mykere og mindre nå enn da jeg barberte annenhverdag. Første gangen var hos en profesjonell, men det var så dårlig utført og dyrt. 

Jeg bruker veet oriental wax. Den er sykt bra. Husk på å ikke gi opp. Det blir faktisk enklere og bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Heisann1234 skrev:

Jeg har gjort det selv i to år nå. Det går nå kjempe greit etter mye øving, svette og smerter. Du finner en teknikk som gjør det mer effektivt og mindre smertefult. Håret nedentil er mye mykere og mindre nå enn da jeg barberte annenhverdag. Første gangen var hos en profesjonell, men det var så dårlig utført og dyrt. 

Jeg bruker veet oriental wax. Den er sykt bra. Husk på å ikke gi opp. Det blir faktisk enklere og bedre :)

Tar du leppene og??? Min største frykt er at jeg river av hud.....🤣🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaaaaaaaaauuuu epilerte du der nede????😥😥😥

Anonymkode: 3cb54...301

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingenting2

Ikke lenge siden var det en tråd her inne (ikke på dette underforumet da) om ei som havnet på legevakta med innleggelse osv. Hun hadde også vokset hjemme selv. Fraråder dette på det sterkeste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ALDRI klart å gjøre det selv, jeg er alt for pysete :o
Så når jeg vokset for første gang, gikk jeg hit: https://www.merisalubeauty.com/

De driver med sukkervoksing, som ikke er så vondt som hardvoks, siden den ikke fester seg i huden :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hadde jeg ikke turt å gjøre på salong. Tenk hvor kleint det må være å sprike slik foran fremmede personer. Neitakk...

Anonymkode: db37f...4b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er farlig å vokse underlivet sitt alene :fnise:

 

Jeg prøvde, fikk en svær rift mellom ene kjønnsleppa og klitoris. Au! Aldri mer, trenger en ekstra hånd for å få huden stram nok før man drar, haha

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det hadde jeg ikke turt å gjøre på salong. Tenk hvor kleint det må være å sprike slik foran fremmede personer. Neitakk...

Anonymkode: db37f...4b1

Tenk hvor mange de ser hver dag, de glemmer deg 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Blod skrev:

Tenk hvor mange de ser hver dag, de glemmer deg 

Uansett, det hadde jeg aldri utsatt meg for om jeg så hadde blitt tilbudt flere millioner. Jeg har angst for å kle av meg, og kommer aldri til å la noen andre enn kjæresten min, til nød noen leger, se meg uten klær. 

Anonymkode: db37f...4b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Uansett, det hadde jeg aldri utsatt meg for om jeg så hadde blitt tilbudt flere millioner. Jeg har angst for å kle av meg, og kommer aldri til å la noen andre enn kjæresten min, til nød noen leger, se meg uten klær. 

Anonymkode: db37f...4b1

Hvorfor i alle dager svarer du da i en tråd om voksing? TS spør om erfaringer, eller om det er best å gjøre det i salong. Du svarer ikke på noe av det, og kommer med det utrolig irrelevante innlegget der! Kutt ut!

Anonymkode: 309db...3a7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Puppmania skrev:

Tar du leppene og??? Min største frykt er at jeg river av hud.....🤣🤣

Jeg tar alt, er så uheldig og får hår på innsiden av de ytre leppene til og med :( Har aldri dratt av huden haha. Det du gjør for at det skal bli så enkelt som mulig, er å dra stripsen nedover mot rompa i stedefor oppover mot magen. Da for du dratt huden din godt tilbake ved å holde øvre del av underlivet. Hvis du skjønner hva jeg mener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wæ, jeg kjører 1,5 t hver gang jeg skal få det gjort... skulle prøve å ta bikinilinja og litt til en gang, og endte opp med blåmerker der  huden ikke ble holdt stram

Anonymkode: a3ad5...07d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...