Anonymusbruker Skrevet 8. august 2017 #1 Skrevet 8. august 2017 Hei! Jeg skal flytte til USA ganske snart, jeg har fått tilsendt Visum og alt er klart sånn sett. Det jeg lurer på er hvordan jeg gjør det med helseforsikring? Jeg har funnet hvilken jeg sannsynligvis blir å velge i USA, men jeg tror ikke jeg kan ordne det før jeg har kommet til USA og fått Social Security Number og sånn. Så hva kan jeg gjøre for å være sikker på at jeg er dekket av en helseforsikring imens jeg reiser dit? Som jeg har forstått det vil min norske forsikring ikke dekke meg når jeg reiser ut av Norge med intensjon om å bli i utlandet, så det betyr jo at jeg kommer til å være uten forsikring i noen uker, mens jeg får ordnet alt av papirer i USA. Er det noen som har noe info eller tips om dette? (Forresten, jeg var litt usikker hvilken kategori dette skulle under, så jeg håper det er greit at jeg la det her)
AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #2 Skrevet 8. august 2017 Du kan da vel tegne en helt ordinær reiseforsikring for en måned, skulle jeg tro. Den bør ha muilghet for å forlenges, dersom ting tar lenger tid der borte enn antatt. Hør med Europeiske, eller ett av de andre selskapene som har reiseforsikringer. Anonymkode: 6296b...265 1
Consita Skrevet 8. august 2017 #3 Skrevet 8. august 2017 (endret) Spoiler Sjekk ut Gouda reiseforsikring. Familie medlem i samme situasjon som deg benyttet dem da han dro til USA og var veldig fornøyd. Også ganske rimelig.😊 God tur. Endret 8. august 2017 av Consita Ble plutselig skjult innhold..
Consita Skrevet 8. august 2017 #4 Skrevet 8. august 2017 Prøver igjen: Prøv Gouda reiseforsikring. Familiemedlem i samme situasjon som deg var veldig fornøyd med denne.
Anonymusbruker Skrevet 8. august 2017 Forfatter #5 Skrevet 8. august 2017 Takk for forslag! Vet dere om det kan bli problemer dersom jeg skaffer en norsk reiseforsikring og trenger å bruke den etter at jeg har meldt fra om flytting til USA? Kan forsikringen regnes som ugyldig fordi jeg ikke lenger bor i Norge, og fordi jeg ikke har planer om å reise tilbake til Norge med det første?
Consita Skrevet 8. august 2017 #6 Skrevet 8. august 2017 Litt usikker. Hos oss skulle han bo og jobbe i 1 år ca. Ville tatt en telefon til dem. Gouda er veldig innrettet mot ungdom på lange reiser..😊
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå