Gå til innhold

om det å leke alv og sånt...

Anbefalte innlegg

Gjest 22Jente
Skrevet

Hva er greia med de som vil ha sitt eget alvenavn?

Er det morsomt?

Greit nok, jeg finner det absolutt ikke morsomt. Minner meg litt om da jeg var liten og vi brukte røverspråket. Da het jeg Lollinonon, og dette var...LITT gøy :roll:

Og alle er forskjellige folkens. Så hvis noen syns det er gøy å få sitt eget navn omgjort til alvespråk så må de jo få lov til det.

Men er dette vanlig? Å få navnet omgjort til alvisk?

Snakker dere alvisk mens dere er i gang også eller? :hoho:

Hvor kommer dette fra? Ringenes herre?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Har aldri hørt om alvespråk. Kan du fortelle litt?

Gjest 22Jente
Skrevet
Har aldri hørt om alvespråk. Kan du fortelle litt?

Det var en spøk.

Gjest Bellatrix
Skrevet

Jeg lurer litt på det samme. Hvorfor alvenavn?

Gjest *Sexy*Cat*
Skrevet
Jeg lurer litt på det samme. Hvorfor alvenavn?

Ja, hva gjør man ikke for å få sjangs på det motsatte kjønn/alv i Ringenes Herre (les.orlando bloom). Eneste er at noen ikke har fått med seg at det er på film... :hoho:

Skrevet

Jeg bruker alvenavn kun som nick på internett. Ser ikke hvordan det er annerledes fra alle andre nick.

Gjest Bellatrix
Skrevet
Ser ikke hvordan det er annerledes fra alle andre nick.

Ikke noe galt i det. Synes bare det virker som om en del er opptatt av alvenavn og lurte på hvorfor.

Skrevet

Ikke noe galt i det. Synes bare det virker som om en del er opptatt av alvenavn og lurte på hvorfor.

Den er grei. :-)

Den siste setningen var ment mer for trådstarter og Sexy Cat som tror at folk med alvenavn som nick 'leker alver'. :roll:

Skrevet

Jeg har ikke alvenavn. Det betyr ikke at jeg ikke er interessert i alver. Og siden trådstarter spurte, kan jeg jo svare litt.

Ja, alvisk kommer fra Ringenes Herre. Eller, ikke egentlig fra Ringenes Herre, men fra opphavsmannen, JRR Tolkien. Han laget ikke ett, men to alviske språk - quenya og sindarin.

Tolkiens fantastiske univers har inspirert mange. Det er også en kjernekomponent for de som fant opp rollespill, som en del av oss her inne driver med. Og jeg ser ikke noe galt i at man ønsker å drømme seg inn i en fantastisk verden av og til, så lenge man holder begge beina plantet i den virkelige verden også.

Og nå har jeg faktisk prestert et tilnærmet seriøst svar på dette spørsmålet (imponert over meg selv).

Gjest GreenSky
Skrevet

Alvenavn har jeg ikke, men jeg er alv likevel. Og hvorfor ikke? Er det galt å være alv, også, nå? Hrrrrmpf.

Skrevet

Alvisk er teit. Skal man først lære seg et nytt språk, finnes det da adskillig mer fornuftige språk å velge blant.

Klingon, for eksempel. :sjarmor:

Heghlu'meH QaQ jajvam :briller:

Sånn for ordens skyld: Nei, dette er ikke noe jeg sysler med på fritiden.

Gjest Daniella_
Skrevet
Alvenavn har jeg ikke' date= men jeg er alv likevel. Og hvorfor ikke? Er det galt å være alv, også, nå? Hrrrrmpf.

Oi...hvordan ble du alv? er det medfødt? :tunge1:

Skrevet

Jeg tror det er smittsomt.. via KG :sjarmor:

Gjest Anonymous
Skrevet

Hva er galt med å leke litt ? :)

Forøvrig, tror neppe det går voksne mennesker rundt og TROR de er alver. Men å drømme seg bort litt iblant er da bare sunt. En annen grunn til at alvisk fascinerer er nok fordi det er ganske vakkert . Vet ikke om noe vakrere språk jeg! Skulle jeg laget meg et nytt nick hadde det nok kanskje blitt alvisk...

Tolkiens sindarin (dagligtalen til alvene :wink: ) ble så vidt jeg vet tatt ifra keltisk, og blandet med et par andre språk. Mens høytidspråket Quenya tok han fra nordisk.

Mener jeg å huske da... Begge språka er ihvertfall forbausende nøyaktig laget. Detaljer gramatikk og ordbøker finner på på nettet.

Hvis man først skal leke finnes det adskillige værre ting å leke enn alv! Og å leke trenger alle iblant! :babyjente:

Gjest GreenSky
Skrevet

Det er medfødt. Er en en alv, så bare vet en det. Det finnes mange alver på forumet, foresten. :)

Gjest GreenSky
Skrevet

Forøvrig, tror neppe det går voksne mennesker rundt og TROR de er alver.

Nei, jeg tror ikke. Jeg vet. :sjarmor:

Gjest Anonymous
Skrevet
Hva er greia med de som vil ha sitt eget alvenavn?

Er det morsomt?

Vil ikke kalle det direkte morsomt, men hvis man er litt lei av det vanlige navnet sitt, så kan man jo bruke alvenavnet sitt til nick o.l. Jeg ser ikke noe problem med det, dessuten er det jo mindre sjanse for at folk finner ut hvem man er ved bruk av alvenavn ;)

Gjest Anonymous
Skrevet

Synes det ser helt teit ut der de går på gata med klær som de bruker i LOTR og alveører. :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...