Gå til innhold

Tørke av apparater

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Der er en rull med papir og sånn spray med vaskemiddel - men - MÅ man tørke av apparatet med en gang det er brukt? 
Tenker spesielt på sirkeltrening, der man bare har korte økter på hvert apparat, i starten rekker man ikke bli svett engang.
Hvis det er lite folk - så kan jeg vel trene på noen apparater før jeg tørker av alle? Eller må jeg gjøre det med en gang jeg har brukt et apparat?
Hva pleier du å gjøre?

Anonymkode: 4ad6f...4c3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer vel an på treningssenteret, men der hvor jeg trener er det ikke vanlig å tørke av utstyret. Det er ikke ofte noen er så svett at det ligger en vanndam etter dem på benken. Man er der for å trene, og når man trener ordentlig, blir man svett. At noen andre har svetta på utstyret før meg gjør ingenting, selvsagt med mindre hele apparatet er dynka i svette.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Aesthetics skrev:

Det kommer vel an på treningssenteret, men der hvor jeg trener er det ikke vanlig å tørke av utstyret. Det er ikke ofte noen er så svett at det ligger en vanndam etter dem på benken. Man er der for å trene, og når man trener ordentlig, blir man svett. At noen andre har svetta på utstyret før meg gjør ingenting, selvsagt med mindre hele apparatet er dynka i svette.

Er det svette det går på, da? Jeg trodde det var bakterier. 

Og nei, TS, sånn som du trener, ville jeg valgt å vente til økten var over før jeg vasket over dem.

Anonymkode: a57bf...a1e

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det svette det går på, da? Jeg trodde det var bakterier. 

Og nei, TS, sånn som du trener, ville jeg valgt å vente til økten var over før jeg vasket over dem.

Jeg har alltid tenkt det er svetten som er problemet, men jeg har aldri trent på gym hvor det er vanlig å tørke av apparatene, så hva vet vel jeg. Er det bakterier man er redd for, skal man i hvert fall bare droppe det, for bakterier kommer man ikke unna uansett hvor mye man tørker.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Aesthetics skrev:

Jeg har alltid tenkt det er svetten som er problemet, men jeg har aldri trent på gym hvor det er vanlig å tørke av apparatene, så hva vet vel jeg. Er det bakterier man er redd for, skal man i hvert fall bare droppe det, for bakterier kommer man ikke unna uansett hvor mye man tørker.

Bakterier av type "jeg har ikke vasket hendene etter toalettbesøk" "Jeg har runket/fingret/klødd i den regionen uten å vaske hendene" finnes også. Har du svettelukt? Det er bakteriene som lukter.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tørker av tredemølle og benk etter bruk fordi jeg svetter såpass mye på mølla og så blir det svette på hele benken når jeg legger meg på den. Bruker ikke tørke av romaskiner og sånt. 

Anonymkode: 08739...e86

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bakterier av type "jeg har ikke vasket hendene etter toalettbesøk" "Jeg har runket/fingret/klødd i den regionen uten å vaske hendene" finnes også. Har du svettelukt? Det er bakteriene som lukter.

Skal man tenke sånn, må man bare begynne å gå med latex-hansker til enhver tid. Jeg har ikke mysofobi, så slikt plager ikke meg, heldigvis

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...