AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #1 Skrevet 8. august 2017 Jeg bor rett ved en leke plass. Jeg må alltid være forsiktig når jeg kjører inn i innkjørselen min, eller rygger ut osv. Barn er barn og de er uforutsigbare. Men hvis det er mørkt og jeg kjører over en forlatt sparkesykkel i veikanten, eller en leke eller et eller annet, må jeg erstatte det da? Som nabo er jeg gjerne forsiktig med barna til folk, men hvis foreldrene ikke passer på at barna tar lekene med seg hvem og de bare ligger og slenger i veikanten, kan de virkelig kreve at bilister erstatter dem om de har et uhell? Anonymkode: c66fe...48f
AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #2 Skrevet 8. august 2017 Hvis du er så lite påpasselig som sjåfør at du klarer å kjøre over en sparkesykkel burde du vurdere å la være å kjøre. Anonymkode: 20caa...8e9 5
AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #3 Skrevet 8. august 2017 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg bor rett ved en leke plass. Jeg må alltid være forsiktig når jeg kjører inn i innkjørselen min, eller rygger ut osv. Barn er barn og de er uforutsigbare. Men hvis det er mørkt og jeg kjører over en forlatt sparkesykkel i veikanten, eller en leke eller et eller annet, må jeg erstatte det da? Som nabo er jeg gjerne forsiktig med barna til folk, men hvis foreldrene ikke passer på at barna tar lekene med seg hvem og de bare ligger og slenger i veikanten, kan de virkelig kreve at bilister erstatter dem om de har et uhell? Anonymkode: c66fe...48f Nei, det syns jeg ikke du skal. De har da ansvaret for å rydde opp sine ting. Du skal ikke erstatte det, er du gal?! 😀 Anonymkode: 02d3f...fb2 5
AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #4 Skrevet 8. august 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis du er så lite påpasselig som sjåfør at du klarer å kjøre over en sparkesykkel burde du vurdere å la være å kjøre. Anonymkode: 20caa...8e9 Lol nei Anonymkode: 3df85...380 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #5 Skrevet 8. august 2017 Om sykkelen ligger og slenger i veien, ville jeg ikke erstattet den, nei. Da er det eier som er uforsiktig med sakene sine. Anonymkode: 38a8c...aa7 3
AnonymBruker Skrevet 17. august 2017 #6 Skrevet 17. august 2017 På Tuesday, August 08, 2017 den 3.33, AnonymBruker skrev: Jeg bor rett ved en leke plass. Jeg må alltid være forsiktig når jeg kjører inn i innkjørselen min, eller rygger ut osv. Barn er barn og de er uforutsigbare. Men hvis det er mørkt og jeg kjører over en forlatt sparkesykkel i veikanten, eller en leke eller et eller annet, må jeg erstatte det da? Som nabo er jeg gjerne forsiktig med barna til folk, men hvis foreldrene ikke passer på at barna tar lekene med seg hvem og de bare ligger og slenger i veikanten, kan de virkelig kreve at bilister erstatter dem om de har et uhell? Anonymkode: c66fe...48f Du tenker ikke mye på hvordan bilen din vil takle å kjøre over en sparkesykke? Prisen på å reparere bilen vil langt overstige prisen på en sparkesykkel. Derfor gjør du lurt i å holde bilkjøringen din langt unna både sparkesykler og annet leketøy. Og ja, det du ødelegger med å kjøre på det det må dumerstatte, enten det er leker eller naboens port eller bil. Anonymkode: 27442...ede
Horten Market Skrevet 17. august 2017 #7 Skrevet 17. august 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du tenker ikke mye på hvordan bilen din vil takle å kjøre over en sparkesykke? Nettopp derfor ville andre kanskje heller stilt spørsmål om eieren av sparkesykkelen burde erstatte eventuelle skader på bilen.
AnonymBruker Skrevet 17. august 2017 #8 Skrevet 17. august 2017 Du skal selvfølgelig ikke erstatte ting som blir slengt igjen i veien. Anonymkode: 87935...1aa 2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2017 #9 Skrevet 17. august 2017 28 minutter siden, Horten Market skrev: Nettopp derfor ville andre kanskje heller stilt spørsmål om eieren av sparkesykkelen burde erstatte eventuelle skader på bilen. Det handler om ansvar ved å føre motorvogn, og å bruke øynene. Anonymkode: 27442...ede 1
emilie123 Skrevet 17. august 2017 #10 Skrevet 17. august 2017 En sparkesykkel er såpass stor at den bør en bilfører kunne se, også når en rygger i mørket.
AnonymBruker Skrevet 19. august 2017 #11 Skrevet 19. august 2017 Voks opp ts. Rygg inn kjør ut. Full oversikt. Anonymkode: a7749...9b4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå