Gå til innhold

Strekkmerker, EsmalFarma

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har hørt at EsmalFarma faktisk fungerer for å få bort noen av strekkmerkene mine. Noen her som har prøvd det og kan gi meg en tilbakemelding på om det faktisk fungerer? Kjedelig å bruke penger på det hvis det bare er tull...

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet
Hei!

Jeg har hørt at EsmalFarma faktisk fungerer for å få bort noen av strekkmerkene mine. quote]

WooW, har du fått sånn personlig garanti? :ler:

Nei seriøst så er det nok lite som hjelper mot strekkmerker. Desverre.

Skrevet

Nei seriøst så er det nok lite som hjelper mot strekkmerker. Desverre.

Jeg vet én ting: å vende det blinde øyet til, rett å slett å ignorere dem. Jeg er stolt av strekkmerkene mine (som sitter på baksiden av leggene---jeg har jobbet hardt for dem!)

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvorfor må du være sarkastisk så ofte? Hva får du ut av det? :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg ser ikke på det som sarkasme. Det er mer ordspill eller uheldige måter å si/skrive ting på som resulterer i noe morsomt slik jeg ser det. Jeg sier ofte slike ting selv, både skriftlig og muntlig - og ler like godt av det :ler:

Beklager om du føler deg støtt.

Skrevet

Jeg har ihvertfall hørt at det kan virke... Var derfor egentlig ute etter å høre om noen her har prøvd det...

Takk for svar

Skrevet

Slike ting virker ikke så du kommer bare til å kaste bort pengene dine. Skulle ønske det virket for jeg har haugesvis med strekkmerker selv, men jeg vet at det bare er for at folk skal tjene penger på andre mennesker sine komplekser.

Gjest La boheme ikke innlogget
Skrevet

Jeg vet én ting: å vende det blinde øyet til, rett å slett å ignorere dem. Jeg er stolt av strekkmerkene mine (som sitter på baksiden av leggene---jeg har jobbet hardt for dem!)

strekkmerker som følge av trening på leggene er vel hakket mer utholdelig enn de som slanger seg over mage og lår etter graviditet, kanskje? :wink:

Gjest Adriane
Skrevet

Hei Exstor.

Jeg har brukt EsmalFarma og strekkmerkene mine ble mye mindre. Skjønner at folk her er skeptiske, var veldig skeptisk selv, men synes det var verdt et forsøk... og det var det virkelig.

Og hei du "en slank og sexy dame", litt positivitet skader ingen veit du! Kanskje EsmalFarmaen til og med kan hjelpe deg :wink:

Skrevet

Strekkmerker kommer av at underhuden sprekker. Finnes ikke en krem som kan reparere det.

Gjest Adriane
Skrevet
Strekkmerker kommer av at underhuden sprekker. Finnes ikke en krem som kan reparere det.

Den behandlingen er da heller ikke bare kremer... Les mer om den du, så kanskje du ser at den virker på underhuden...

Skrevet

Den behandlingen er da heller ikke bare kremer... Les mer om den du, så kanskje du ser at den virker på underhuden...

Nok en funfact om strekkmerker, det er arr i underhuden. Arr i underhuden blekes (med tiden), men borte blir de ikke... Orker ikke å lese om behandling, men når selv plastisk operasjon ikke hjelper...så har jeg lite tro på det. Men bevares, har du penger og lyst, sett igang :)

• 4 år senere...
Gjest Gjest_jeanette_*
Skrevet

hei :)

jeg har ikke prøvd det, men det hjelper om du trener og soler deg, det kommer ikke til og gå helt bort, men det blir mindre synlig ; )

Gjest Gjest
Skrevet

Å sole seg gjør det bare verre, for huden rundt blir brun men strekkmerkene forblir gråhvite.

Gjest Gjest
Skrevet

Vanlig FUKTIGHETS krem virker like godt som disse kremene.

Har en haug med slike strekkmerker etter 2 graviditeter hvor jeg gikk opp 30 kg i svangerskapet (mye til en på 160 høy, men fikk mye vann i kroppen)

ALT under navlen er "ødelagt" hud. Ser ut som en sebra. Huden er så strekt at den går ikke inn igjen heller. Å joda,, har trent i 14 år så jeg hvet det.

Lårene og legger er også "sebra". Og puppene,, tja,,, de var gedigne (fant ikke stor nok amme BH) Nå er de slappe med en haug med strekkmerker.

Tro meg,, jeg har prøvd ut det meste av kremer, skrubber ets. på markede i mange år. Eneste jeg fant ut at jeg ble blakkere av det. (kunne like gjerne ha kastet pengene ut vinduet)

Det jeg har funnet ut er at vanlig fuktighetskrem virker like godt for å få mykheten i huden og en følelse av litt stramhet (huden blir ikke strammene men en har litt følelse av at den blir det) Masserer en kremen inn virker det som "friksjonen" gjør at huden kryper en tanke sammen.

Tror det er akkurat det samme hvilken hudkrem en bruker som er beregnet til hele kroppen. Så jeg tror ikke jeg trenger skrive opp de merkene jeg bruker.

Men det som virker best er å forsøke godta at det er slik en er. En har fått en eller flere barn og de har en båret frem selv. Litt "svinn" må en regne med.

Jeg hvet alt om hvor vanskelig det er å godta at egen kropp både henger og har sprekker. Men en må bare prøve. Jeg har heldigvis en mann som elsker meg uansett. Og kommer med rosende og oppmuntrende ord når jeg føler meg litt "henge\sprekkete"

For min del om jeg skal få bort sprekker og heng under navlen. Tror jeg det eneste som virker er en opperasjon. Men jeg har hetta for sprøyter og kniver.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...