Millimani Skrevet 9. august 2017 #21 Skrevet 9. august 2017 (endret) 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Endret 9. august 2017 av Millimani
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #22 Skrevet 9. august 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg skjønner at det kan ha vært sårt. Men samtidig er det feil å si at hun stakk halen mellom beina. Om hun var støttekontakten din var nok forholdet mellom dere veldig skjevt, som i at du var hovedpersonen. Dere var ikke likeverdige, og ikke venner. En ting er å være "venn" med en person på den personens premisser mot betaling, det er noe annet å skulle fortsette et sånt skjevt forhold sånn helt uten noen form for "kompensasjon". Slike utsagn kan skremme andre fra å bli støttekontakt, så jeg synes du skal være forsiktig med det. Jeg har en venninne som var støttekontakt i mange år, og som opplevde at personen hun var kontakt for ikke helt tok grensen mellom å være venner og å være i et støttekontaktforhold. Så det skremte meg fra å melde meg som støttekontakt, jeg trengte ikke å få en "stalker" som jeg ikke ble kvitt den dagen jeg ikke hadde overskudd til å være støkkekontakt mer. Anonymkode: a7914...a34 Du forstår tydeligvis ikke konteksten i dette tilfelle. Millimani har forklart hvorfor det var annerledes med den støttekontaken, og hvordan ting fungerte annerledes den gang. Du argumenterer imot et veldig spesifikt og spesielt tilfelle ved å snakke om støttekontakter generelt. Som støttekontakt må man selv være bevisst og tydelig på grenser, støttekontakten det er snakk om i dette tilfelle var ikke det, men tvert imot oppmuntret milimani til å knytte sterkere bånd enn det som kom med jobben. Det er støttekontakten som bæsje på leggen her Anonymkode: 1a3e0...a55 1
Horten Market Skrevet 12. august 2017 #23 Skrevet 12. august 2017 På 9.8.2017 den 11.09, Millimani skrev: Det er klart jeg gjør det nå. Støttekontakt er støttekontakt, men gjennom så mange år som jeg hadde henne så ble også båndene mellom oss veldig sterke. Vi hadde veldig god kjemi. Hun sa selv da hun sa opp at vi skal fortsette som gamle venner og finne på ting sammen, men at hun ikke ville ha noe fast opplegg. Det gikk ikke lange tida før hun var ute av livet mitt etter det Når noen tar farvel er det normalt at man sier at "vi skal holde kontakten", og begge vet at dette ikke kommer til å skje. Vi sier det likevel for å gjøre avskjeden enklere og mindre brå. Det er også normalt at aspergere tar dette bokstavelig, og det burde hun kanskje ha tenkt på. At du følte sterkt tilknytning til henne gjennom flere år er vel bra og sånn det skal være. Da har hun fungert bra for deg. Men støttekontakt er et oppdrag som gjerne tar slutt en dag. Det gjør naturligvis spesielt vondt når båndene er knyttet så sterkt som hos deg. Tror sikkert det er bakgrunnen for at man i dag skal ha en mer "profesjonell distanse" som støttekontakt, som du forklarer. Bånd må det være, men ikke så sterke at løsrivelsen blir for smertefull.
Millimani Skrevet 12. august 2017 #24 Skrevet 12. august 2017 17 timer siden, Horten Market skrev: Når noen tar farvel er det normalt at man sier at "vi skal holde kontakten", og begge vet at dette ikke kommer til å skje. Vi sier det likevel for å gjøre avskjeden enklere og mindre brå. Det er også normalt at aspergere tar dette bokstavelig, og det burde hun kanskje ha tenkt på. At du følte sterkt tilknytning til henne gjennom flere år er vel bra og sånn det skal være. Da har hun fungert bra for deg. Men støttekontakt er et oppdrag som gjerne tar slutt en dag. Det gjør naturligvis spesielt vondt når båndene er knyttet så sterkt som hos deg. Tror sikkert det er bakgrunnen for at man i dag skal ha en mer "profesjonell distanse" som støttekontakt, som du forklarer. Bånd må det være, men ikke så sterke at løsrivelsen blir for smertefull. Takk for gode ord Denne tråden har gitt meg mye
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå