Larsern Skrevet 7. august 2017 #1 Skrevet 7. august 2017 .. ettersom mensen ikke er noe man som kvinne kan velge. http://www.klikk.no/kvinneguiden/kommentarer/gratis-bind-og-tamponger-3703268 Har hun et poeng? Burde dette finansieres over skatteseddelen?
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #2 Skrevet 7. august 2017 Det er mye man må ha. Alt kan ikke være gratis. Man burde ha gratis prevensjon til mannen minimum 25, men sånn er det ikke. Vi må ha mat for å overleve, klær for å ikke fryse ihjel, tak over hodet og sikkert mye annet. Men sånn fungerer ikke verden. Jeg er kvinne, hopper over mensen med p-piller som koster meg ca 100 kr hver 3. Mnd. Jeg kan også bruke de billigste tampongene. Så alt i alt koster mensen meg under 200 kr per år hvis man ser bort fra p-piller. Bare fordi det kun er et kjønn som sliter med noe så betyr ikke det at alt skal finansieres. Anonymkode: d9d25...dc6
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #3 Skrevet 7. august 2017 Nå er det ærlig talt ikke særlig dyrt. Jeg ser virkelig ikke problemet eller poenget, annet enn den prinsipielle delen. Anonymkode: 8f2f2...1ed 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #4 Skrevet 7. august 2017 Ser ikke problemet med at det koster penger. Finnes så mange alternativer til tamponger og bind, man trenger ikke engang ha mensen om man ikke vil. Da vil jeg heller at barberhøvler skulle vært gratis. Det bruker enda flere, og er enda dyrere Anonymkode: 974f5...081 1
ajarRun Skrevet 7. august 2017 #5 Skrevet 7. august 2017 11 minutter siden, Larsern skrev: .. ettersom mensen ikke er noe man som kvinne kan velge. http://www.klikk.no/kvinneguiden/kommentarer/gratis-bind-og-tamponger-3703268 Har hun et poeng? Burde dette finansieres over skatteseddelen? Selvsagt kan de velge det. Bare kutt ut sukkerpillen.
Gjest Kim Skrevet 7. august 2017 #6 Skrevet 7. august 2017 Jeg er sympatisk til forslaget, men da er det selvsagt en drøss med andre ting som også burde vært gratis, bleier, barberhøvler, tankrem osv. En ting som burde vært med i denne tenkingen, er hvor stor miljøsynder bind og tamponger er på verdensbasis. Jeg skjønner at det ikke funker for alle kvinner, men et kompromiss kunne vært at helsesøster delte ut menskopp til alle jenter.
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #7 Skrevet 7. august 2017 12 minutter siden, Larsern skrev: .. ettersom mensen ikke er noe man som kvinne kan velge. http://www.klikk.no/kvinneguiden/kommentarer/gratis-bind-og-tamponger-3703268 Har hun et poeng? Burde dette finansieres over skatteseddelen? Mat bør være gratis. Spiser man ikke dør vi. Vi har ikke noe valg. Anonymkode: 34741...a36 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #8 Skrevet 7. august 2017 1 minutt siden, amativeReflection skrev: Selvsagt kan de velge det. Bare kutt ut sukkerpillen. Eller kjøp menskopp, da er mensen gratis de neste ti årene. Eller tøybind, da sparer man også penger i evigheter. Anonymkode: 974f5...081
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #9 Skrevet 7. august 2017 Nei. Bind og tamponger er ikke livsnødvendige. Ingen kvinner som hadde dødd av at de valgte gratisvarianten med la det renne: upraktisk og ekkelt, ja, men ikke skadelig eller dødelig. Anonymkode: b7c1f...dd7 1
Gjest Epiphany Skrevet 7. august 2017 #10 Skrevet 7. august 2017 Vil anbefale menskopp. Bra for miljøet, helsen og lommeboken! Eller så kan du jo alltids bare hoppe over sukkerpillene, om du går på p-piller. Mye jeg skulle ønske var gratis, men det betyr ikke at det burde være gratis.
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #11 Skrevet 7. august 2017 Alle som får mens, burde få gratis mensprodukter. Anonymkode: 0d561...76c
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #12 Skrevet 7. august 2017 Ja, dette er noe samfunnet bør bruke milliarder av kroner på. Anonymkode: 5fde6...a11
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #13 Skrevet 7. august 2017 P-piller bør være gratis! Eller på blå resept da om man har en medisinsk grunn til å bruke det. Jeg bruker 350 kr for hver pakke for det er den eneste som funker mot mine ekstreme menstruasjoner og smerter. Uten dem får jeg store problemer og er ikke i stand til å arbeide/blir ofte sykmeldt fordi jeg må gå på sterke smertestillende også når jeg ikke har menstruasjon. Så staten mener i grunn at de har råd til at jeg er sykmeldt hele tiden eller blir ufør, men de har IKKE råd til 350 kr hver 3. mnd. Det er noe alvorlig galt med den tankegangen. Anonymkode: ec853...387
herzeleid Skrevet 7. august 2017 #14 Skrevet 7. august 2017 Ærlig talt så tror jeg dette er noe sterke, frie og selvstendige kvinner klarer helt fint selv. Får nesten være måte på hvor stakkarslig man skal gjøre seg selv. 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #15 Skrevet 7. august 2017 Nei det synes jeg ikke. Men det jeg synes de kan gjøre er å dele ut en gratis menskopp til hver der man kan hente gratis kondomer (helsestasjonen?. Og menn kan også få for at det skal være likt Anonymkode: c3e01...e89
Larsern Skrevet 7. august 2017 Forfatter #16 Skrevet 7. august 2017 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mat bør være gratis. Spiser man ikke dør vi. Vi har ikke noe valg. Anonymkode: 34741...a36 Riktig. Menn spiser litt mer enn kvinner også, jeg vil tro dette beløpet er noe dyrere enn tampong/bind.
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #17 Skrevet 7. august 2017 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: P-piller bør være gratis! Eller på blå resept da om man har en medisinsk grunn til å bruke det. Jeg bruker 350 kr for hver pakke for det er den eneste som funker mot mine ekstreme menstruasjoner og smerter. Uten dem får jeg store problemer og er ikke i stand til å arbeide/blir ofte sykmeldt fordi jeg må gå på sterke smertestillende også når jeg ikke har menstruasjon. Så staten mener i grunn at de har råd til at jeg er sykmeldt hele tiden eller blir ufør, men de har IKKE råd til 350 kr hver 3. mnd. Det er noe alvorlig galt med den tankegangen. Anonymkode: ec853...387 Hvilken type p-piller bruker du? Anonymkode: 8de3d...93a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå