AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #1 Skrevet 7. august 2017 Hei folkens. Lurte på hvor mye dere bruker i mnd? Selv synes jeg det er veldig dyrt å ha mensen, og lurte på hvor mye det er vanlig å bruke. Vet jo det er individuelt, men tenkte det kunne være greit med en anelse. Hvor mange pakker kjøper dere hver mnd? Hvor mye blør dere? Hva kjøper dere? kan si med en gang at selv, blør jeg veldig mye. I midten av 20 årene, begynte det å blø mer enn før, og i en alder av 24, fant jeg ut at menssmerter faktisk eksisterer. Begynte å blø kraftig, og er helt ødelagt den første dagen i syklusen hver mnd. Da ligger jeg og vrir meg, og tar bare turen mellom sofa og toalettet. Ingenting hjelper. Blør som regel i 5 dager, i to intervaller. Dvs. Stopper den 3 dagen, og begynner igjen dagen etterpå, og fortsetter i to dager til. Men tilbake til forbruk. selv pleier jeg kjøpe mellom 3 - 4 pakker hver mnd (ca 60 kr per stk), og tamponger 2 pakker (ca 65 kr per stk). Blør mye, og bruker bare nattbind. Ellers renner alt gjennom. Legger også bommulsdotter/dopapir foran og bak om natta, for at det ikke skal renne ut foran eller bak, og grise til senga, siden det ikke finnes lange nok bind å få tak i. Går også med to bind i trusa på dagtid, for å gjøre dem lenger, siden jeg aldri vet om jeg vil blø foran eller bak. bindene/tampongene kjøpes også på helsekost butikker, siden jeg begynner å klø, og få sopp, hvis jeg bruker bind og tamponger fra de vanlige butikkene. De inneholder nemlig klor, og andre kjemikalier som jeg reagerer på. De jeg kjøper er dyrere enn i vanlig butikk ja, men jeg orker ikke å få sopp. Det er så ekkelt. så vanligvis bruker jeg vel fra 300 kr og oppover på mensen. Har ikke tatt med våtserviettene. Husker ikke hva de koster, men kjøper ikke billigvarianter her heller. Vil som sagt ikke utsettes for sopp. Men på tur og offentlige toaletter, synes jeg våtservietter er et must. Hjemme kan jeg dusje meg rein, men det kan jeg ikke på offentlige områder. Anonymkode: 82f23...485
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #2 Skrevet 7. august 2017 Eh.. hæ..? Jeg bruker menskopp, som jeg kjøpte for 300 kr, og den varer i 10 år... Men før jeg begynte med det, bruke jeg first price-tamponger. De er billige, og jeg har aldri opplevd verken sopp eller andre problemer med dem. Det gikk vel 5-6 tamponger daglig, i 5-6 dager, altså rundt 30-35 tamponger hver mens. Ellers bruker jeg tøytruseinnlegg, om jeg er redd for lekkasjer. Det er åresvis siden jeg har kjøpt inn mye, så de varer lenge, for å si det sånn. Våtservietter bruker jeg aldri. Jeg vasker meg med vann. Anonymkode: 99dff...5a8 3
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #3 Skrevet 7. august 2017 Kjøper kun first price, det er jo superbillig. Anonymkode: 0406b...0dd
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #4 Skrevet 7. august 2017 Går vel med en sånn pakke grønne tamponger til de par første verste dagene, og et par rosa på resten så.. en hundrings? Hvor finner dere de first price tampongene, kommer de i forskjellige størrelser også? Anonymkode: ed682...abb
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #5 Skrevet 7. august 2017 Bruker rundt 10 kroner de månedene jeg har mensen. Blør ganske mye, og bruker vel nesten 2 sånne rema-pakker med tamponger. Anonymkode: e51eb...da5
Djungelvrål Skrevet 7. august 2017 #6 Skrevet 7. august 2017 Kjøper tampax pearl i Spania i stor str til ca 45 kr pakka, ellers bruker jeg de billigbindene til FP i tillegg og nattbind fra libresse til ca 17 kr pakka. Har bare mensen 4-5 ganger i året, orker ikke oftere.
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #7 Skrevet 7. august 2017 Kjøper tamponger fra billigmerkene og vet ikke hvor mye den pakka koster.. 10-15 kr. Den holder hvertfall to mnd. Om ikke mer. Og så kjøper jeg en pakke bind, men det er veldig sjeldent. Bruker om natta i helger. ( når jeg sover lenger enn vanlig) Og mulig ibux de 2 første dagene. Tja er ikke det som gjør at det ikke går rundt her hvertfall. Anonymkode: a52ac...3a9
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #8 Skrevet 7. august 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Går vel med en sånn pakke grønne tamponger til de par første verste dagene, og et par rosa på resten så.. en hundrings? Hvor finner dere de first price tampongene, kommer de i forskjellige størrelser også? Anonymkode: ed682...abb Alle steder de selger first price (kiwi, meny, spar, joker, osv osv ). De finnes bare i en størrelse, tilsvarende blå OB. Anonymkode: 99dff...5a8
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #9 Skrevet 7. august 2017 Rema 1000 har også billig bind/ tamponger. Anonymkode: a52ac...3a9
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #10 Skrevet 7. august 2017 Takk, har bare tilgang til coopxtra og rema1000 her, skal se etter de Anonymkode: ed682...abb
gobbledigook Skrevet 7. august 2017 #11 Skrevet 7. august 2017 Ingenting, har p-stav. Får kanskje litt mensen hver 5 måned, kjøper da. Hadde jeg hatt mensen hver måned hadde jeg nok brukt menskopp.
SweetM Skrevet 7. august 2017 #12 Skrevet 7. august 2017 Bruker menskopp, og FirstPrice-bind som ekstra sikring de dagene jeg blør mest og om natta. En pakke bind koster rundt en tier og holder i minst to måneder, så kostnaden pr måned blir i underkant av 5 kr.
Ginny Skrevet 7. august 2017 #13 Skrevet 7. august 2017 Bruker menskopp, betalte vel 200 kr for den for tre år siden eller noe..
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #14 Skrevet 7. august 2017 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eh.. hæ..? Jeg bruker menskopp, som jeg kjøpte for 300 kr, og den varer i 10 år... Men før jeg begynte med det, bruke jeg first price-tamponger. De er billige, og jeg har aldri opplevd verken sopp eller andre problemer med dem. Det gikk vel 5-6 tamponger daglig, i 5-6 dager, altså rundt 30-35 tamponger hver mens. Ellers bruker jeg tøytruseinnlegg, om jeg er redd for lekkasjer. Det er åresvis siden jeg har kjøpt inn mye, så de varer lenge, for å si det sånn. Våtservietter bruker jeg aldri. Jeg vasker meg med vann. Anonymkode: 99dff...5a8 Jeg har også menskopp, men ikke så ofte jeg bruker den. Spesielt ikke første dagen, siden jeg har så vondt. Vasker meg helst med vann. Men i offentligheten, bruker jeg våtservietter. Liker best vann, men ikke alltid man har den muligheten, når man ikke er hjemme, og jeg føler meg så ekkel, hvis jeg ikke får vasket meg. På reise, må jeg alltid ha bind. Mange toaletter som ikke er menskopp/tampong vennlige. Vask utenfor do døra, og uten søppeldunk f.eks. T.S. Anonymkode: 82f23...485
annebanane Skrevet 7. august 2017 #15 Skrevet 7. august 2017 Kjøper noen pakker bind i året for å ha på lur om eg skulle spotte på tross av p-staven. Før den tid så ble det en pakke bind + en til to 2pakninger med tamponger fra libresse i måneden. Hadde alltid litt mer enn jeg vanligvis trengte tilfelle en lekkasje.
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #16 Skrevet 7. august 2017 Jeg trodde en sånn dobbelpakke med tamponger (altså 16 stk) kostet mellom 20-40 kr. Syns å huske da jeg kjøpte sist var det 24 elns. 65 kr for en pakke bind er helt unødvendig. Hvilken type koster det? Før da jeg hadde regelmesisig mens (og ganske kraftige blødninger også): Jeg har noen nattbind liggende, det kjøper jeg 3-4. mnd. Kjøper 1-2 dobbelpakker tamponger i måneden, Kanskje en pakke bind annenhver måned. Det blir da hvis tampongene koster 30 kr ca. 60-70 kr i måneden. Nå har jeg hormonspiral. Den kostet ca. 1300 kr, og jeg får sjelden store blødninger. Blør ganske ofte men ikke sånn at det kommer i trusa. Bruker kanskje 20 kr i måneden på blødninger. Anbefaler det hvis du har svært smertefulle blødninger, derfor jeg begynte med den. Store blødninger der jeg blør gjennom tampongen er svært sjelden nå. Anonymkode: 7f483...9c4 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #17 Skrevet 7. august 2017 Går på p-piller, utsetter mensen hele tiden, så har kanskje mensen rundt 3 ganger pr år bare. Bruker èn pakke bind og èn pakke tamponger når jeg har mensen (ca 4-5 dager). Anonymkode: 156b6...b3d
Nuith Skrevet 7. august 2017 #18 Skrevet 7. august 2017 Det går omtrent en pakke billigbind fra FP/Rema i måneden, pluss nattbind fra Always de par nettene jeg blør mest. De koster vel 40 kr for 10-12 bind så en pakke varer flere måneder. Så rundt 15-20 kr måneden i snitt.
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #19 Skrevet 7. august 2017 Bruker p-piller og pleier å ha mens hver 3-4 mnd. Har det da i 4 dager. Bruker altså ikke mye penger på bind. P-pillene koster 350 kr for en pakke da. Anonymkode: 7ff99...222
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #20 Skrevet 7. august 2017 Har mens 2 ganger i året og da bruker jeg tamponger. En pakke ob til rundt 25 kr holder til en hel mens. P-piller som jeg går på koster ca 400 I året. Anonymkode: 80df8...681
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå