Gå til innhold

Redusere på antidepressive

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei. Jeg lider av tvangstanker og angst. Har gått på 150 mg zoloft 1 år. for en stund siden trappet jeg ned 25 mg fordi jeg plutselig ble så flat og likegyldig. Har stått på 125 mg en god stund nå, men for 3 dager siden trappet jeg ned 25 mg til. Så nå tar jeg 100 mg. Ikke merket noe til seponeringen enda. Håper jeg blir litt mindre likegyldig men at de fortsatt har den samme gode effekten (har vært uten tvang og angst nesten ett år).

Noen som har erfaring med å trappe litt ned pga likegyldighet og flatt humør? Hjalp det? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Får du oppfølging av lege? Lurt å snakke med lege om slike ting

Selv ble jeg aldri helt kvitt likegyldigheten jeg fikk etter å ha gått på antidep. Ble en mer kynisk og "slem" person etter å ha gått på de pillene, bryr meg lite om andre mennesker og hva de føler og tenker

Anonymkode: c9f0b...641

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke lurt å gjøre endringer i medisinering uten å snakke med lege. Du bør heller ikke konsultere fremmede folk på et forum som ikke har kompetanse. Ta kontakt med legen din.

Anonymkode: 0dbd9...3c1

Skrevet

Har sluttet hos psykiateren min for alt har gått smertefritt. Hun har visst at jeg har styrt dosen litt selv og syns det har vært greit så lenge jeg kjenner mine egne begrensninger. Noe jeg gjør. 

Ts

Skrevet
2 timer siden, FrkOline skrev:

Har sluttet hos psykiateren min for alt har gått smertefritt. Hun har visst at jeg har styrt dosen litt selv og syns det har vært greit så lenge jeg kjenner mine egne begrensninger. Noe jeg gjør. 

Ts

Når du slutter hos psykiater er det fastlege som skal følge deg opp ved slutting. 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Solivagant skrev:

Når du slutter hos psykiater er det fastlege som skal følge deg opp ved slutting. 

Jepp jeg vet det. Men nå spurte jeg om andres erfaringer her. Ikke om hjelp angående nedtrapping. 

Skrevet

Dytt

AnonymBruker
Skrevet

Ble ikke mindre likegyldig av nedtrapping. Måtte slutte helt, og likegyldigheten hang i selv flere måneder etter slutt. Var dog ikke Zoloft jeg gikk på men andre antidepressiva. Angrer ikke på at jeg sluttet. Jeg har det fremdeles utrolig vanskelig i perioder og er ekstremt suicidal og angstfull , men har lært meg å "ri bølgen ut". Bedre å føle ups and downs enn å være helt flat.
Fordelen er at jeg også har lært meg å sette mer pris på små ting. Kan bli glad bare av å se en fin blomst og studere den, men det krevde trening med stirring og falsk takknemmelighet og beundring/fascinasjon først.

Anonymkode: 180e5...9ef

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...