Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 Populært innlegg #1 Skrevet 7. august 2017 Jeg har en del hotelldøgn iløpet av året, både gjennom jobb men ikke minst privat. Gjennom jobben er det mellom 30-40 netter og privat blir det gjerne 10-15 helger i året. Men hver eneste gang forsures frokosten av minst en barnefamilie. I helgene er det gjerne flere. Kan ta denne helgen som eksempel: Jeg, mannen min og 14-åringen vår har vært i en større norsk by, og følgelig overnattet på hotell. Vi sitter og koser oss med frokost sammen med brorparten av hotellgjestene. Ingen bråk, bare hyggelig stemning rundt bordene. Så begynner klokka å nærme seg 9, og barnefamiliene dukker opp, en etter en med 2-3 unger på slep i hver familie. Og den gode stemninga blir revet vekk med et knips. Hvorfor? Fordi mannen min og vår 14 år gamle datter forsyner seg med pannekaker og krem. I seg selv ingenting som skulle tilsi at det ble dårlig stemning. Men pga rigide foreldre som nekter barna pannekaker, sjokoladepålegg, juice og andre "usunne" retter fra buffeten. "Mamma jeg vil ha pannekaker!" "Nei, først skal du spise en grov russeskive med gulost og spise et egg og drikke melk, så kan du få pannekaker med krem om du har plass. Det er viktig med en skikkelig frokost først." sa foreldrene til 3-4åringen ved nabobordet.... Som førte til hyling og spetakkel, som igjen smittet over på en ny familie... Jeg blir så sliten og matt! HVORFOR må dere ødelegge morgenen for 70 andre gjester fordi DERE skal være så fordømt rigid??? Gi da for fanden ungen din pannekaker og vafler og loff med nugatti til frokost! Hva er problemet? Det er 1-2 morgener, de fleste barnefamilier er ikke på hotell hver helg! Barnet ditt dør ikke av en "usunn" frokost for en gangs skyld. Slutt å plage 70-80 andre hotellgjester fordi DU skal bevise for deg selvat dere er en sunn familie. Så god stemning ble ødelagt med et poff, og det gjentar seg i eneller annen form hvor enn jegspiser hotellfrokost der barn er tilstede. Har aldri nektet mitt barn å spise hva hum vil på hotell. Det er max 6-8 netter i året, og for hennes del og ikke minstfor andre gjester tar jeg den kampen hjemme, i hverdagen. Ikke i helger og ferier. Og ikke på et hotell der brorparten av gjestene har betalt 1500kr natta for en seng og en frokost. Skjerp dere småbarnsforeldre. Slutt å ødelegge for alle oss andre som ønsker å nyte frokosten! Anonymkode: 1537c...07f 82
Populært innlegg Sariou Skrevet 7. august 2017 Populært innlegg #2 Skrevet 7. august 2017 Når vi bor på hotell, har vi gjerne program vi skal gjennom på dagen. Både barnet mitt og jeg blir helt ødelagt om vi spiser pannekaker med krem til frokost. Derfor gjør vi ikke det. Du kan gjøre som du vil selvsagt. 73
Populært innlegg Shimogamo Skrevet 7. august 2017 Populært innlegg #3 Skrevet 7. august 2017 Ikke alle som vil mate barna sine med søppel. Tror du de blir roligere når de blir fulle av sukker, fett og annen dritt? Artig å starte feriedagen med hyperunger som blir trøtte og slitne før halve dagen har gått. 51
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #4 Skrevet 7. august 2017 I utgangspunktet er jeg enig med deg, men ikke alle barn tåler kun vafler eller pannekaker til frokost.... Mine barn (og jeg) blir fysisk dårlig av for mye sukker og hvitt hvetemel uten litt skikkelig mat i magen. Både barna og jeg vet dette, og det har aldri vært et problem å spise en halv grovskive før ev pannekaker med krem. Sånne diskusjoner tar vi hjemme og i forkant av måltid nettopp for ikke å lage bråk ute blant folk. Anonymkode: b052c...bc9 16
Gjest Overrasket Skrevet 7. august 2017 #5 Skrevet 7. august 2017 Så du kan fortelle andre hva folks barn må kunne spise fordi du ikke takler at andre familier har meg seg sine barn på tur? Jeg synes det er flott at foreldre gidder å ta en liten 5-minutters kamp for å sørge for å lære barna sunne vaner. Det er slikt man har foreldre til, blant annet.
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #6 Skrevet 7. august 2017 Vel, da får de unngå å dra med seg sine skrikerunger inn i frokostsalen. Det forsurer stemninga for andre gjester. La barna få det de vil, og smør med en matpakke fra buffeten. De fleste hotellet godtar det om man forklarer frokostverten hvorfor. Eller: en pannekake etterfulgt av en vanlig skive. Hvor vanskelig kan det være å ta med en pannekake eller en loffskive til bordet og si: "den skal du få når du har spist skiven din?" Istedet for å si tvert nei ved buffetbordet som resulterer i hylende unger? Eller forklare barnet før frokost hva som ikke er lov? Og btw... pannekakene spiste mannan og 14åringen til dessert. Men likevel fryktelig irriterende når en barnefamilie med hylende unger setter seg ved nabobordet slik at man ikke kan nyte maten i fred. Klarer dere ikke ha kontroll på barna får dere la være å gå til frokost. Dere får ta den med på rommet om dere spør. Anonymkode: 1537c...07f 24
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #7 Skrevet 7. august 2017 3 minutter siden, Overrasket skrev: Så du kan fortelle andre hva folks barn må kunne spise fordi du ikke takler at andre familier har meg seg sine barn på tur? Jeg synes det er flott at foreldre gidder å ta en liten 5-minutters kamp for å sørge for å lære barna sunne vaner. Det er slikt man har foreldre til, blant annet. De kampene varer sjelden 5 minutter etter min erfaring. Det varer som regel fra de kommer til de går etter 40+ minutter. Det finnes en tid og et sted for alt. Kl 9 i en frokostsal med 70 voksne og store barn som ønsker å nyte frokosten er hverken tid eller sted for å ta den kampen. Anonymkode: 1537c...07f 25
Måbarefåsiat... Skrevet 7. august 2017 #8 Skrevet 7. august 2017 Fy fader for en sur dame du er! Jeg er helt sikker på at det er du som blir sur når unger med blodsukker-issues utover dagen (pga manglende skikkelig frokost) går bananas også. Hvordan du bare setter i og våger å komme med et sånt innlegg forteller meg at du har nok spist litt mange pannnekaker til frokost. Anbefaler deg en grovbrødskive under. 33
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #9 Skrevet 7. august 2017 Ok . Vi får bare finne oss i at TS vil nyte. Skal passe på å dukke opp i frokostsalen med barna 20 min før, neste gang. Og sitte litt lenger enn vanlig. Slik at du får nyte litt ekstra Anonymkode: 4ab52...865 7
Vilali Skrevet 7. august 2017 #10 Skrevet 7. august 2017 Mine barn er såpass store nå at det ikke lenger er et tema, men tdligere spiste de stort sett noe sunt før de gikk over til "desserten", f.eks en skive med ost før pannekake/ vaffel. Men det ble ingen "kamp" eller hyling av den grunn. Det er jo bare å sette foten ned med en gang! Prøvde de seg på hyling og bråk bar det rett ut av matsalen, og dermed ingen pannekake i det hele tatt. Jeg er enig i over at de kan ikke utelukkende leve på sukker til frokost en dag med "program", men man må inngå kompromiss, så blir alle fornøyde. Og jeg er helt enig, HI, hylende barn i matsalen ødelegger mye av hyggen for alle oss andre. 27
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #11 Skrevet 7. august 2017 Dakar,. mitt hjerte blør for deg. Anonymkode: a8da6...dd5 6
Måbarefåsiat... Skrevet 7. august 2017 #12 Skrevet 7. august 2017 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så god stemning ble ødelagt med et poff, og det gjentar seg i eneller annen form hvor enn jegspiser hotellfrokost der barn er tilstede. Har aldri nektet mitt barn å spise hva hum vil på hotell. Det er max 6-8 netter i året, og for hennes del og ikke minstfor andre gjester tar jeg den kampen hjemme, i hverdagen. Ikke i helger og ferier. Og ikke på et hotell der brorparten av gjestene har betalt 1500kr natta for en seng og en frokost. Skjerp dere småbarnsforeldre. Slutt å ødelegge for alle oss andre som ønsker å nyte frokosten! Anonymkode: 1537c...07f Men du tror ikke at barnefamiliene også har betalt masse penger og at familien også vil nyte frokosten? Så fint at du kan la ungen din spise hva hun vil - alle har ikke den muligheten. 10
Gjest Overrasket Skrevet 7. august 2017 #13 Skrevet 7. august 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: De kampene varer sjelden 5 minutter etter min erfaring. Det varer som regel fra de kommer til de går etter 40+ minutter. Det finnes en tid og et sted for alt. Kl 9 i en frokostsal med 70 voksne og store barn som ønsker å nyte frokosten er hverken tid eller sted for å ta den kampen. Anonymkode: 1537c...07f Men hvis du vet disse klokkeslettene så nøyaktig kan du jo bare gå ned 10 minutter tidligere, bli ferdig med egen frokost 10 minutter tidligere? Det er vel bedre at du tilpasser deg litt enn at alle andre må fore barna sine det du mener de skal spise for at du skal få ro?
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #14 Skrevet 7. august 2017 Enig. Småbarnsfamilier gjør så utrolig mange ting slitsomt for folk rundt, som å spise ute, reise, handle osv. Og det aller værste er hvor arrogante småbarnsforeldre er, du ser jo over her: snakker om at maten er søppel istedenfor å forklare seg om det som er problemet: at de tillater seg og sine familier og ødlegge fine stunder for andre og kaller det oppdragelse, når de egentlig burde lære barna sine og oppføre seg som folk. Er SÅ lei av drittunger med drittforeldre. Og det er mange av dere. Anonymkode: 7ad9f...cf4 25
SesameStreet Skrevet 7. august 2017 #15 Skrevet 7. august 2017 (endret) Hvorfor spiser dere så sent som ni? Vi spiser alltid når det åpner for å slippe bråket. Enkel løsning på et enkelt problem, men selvfølgelig om man ønsker å spise når alle andre spiser så kan man jo risikere at ikke alt går smertefritt. Endret 7. august 2017 av SesameStreet 7
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #16 Skrevet 7. august 2017 1 minutt siden, Overrasket skrev: Men hvis du vet disse klokkeslettene så nøyaktig kan du jo bare gå ned 10 minutter tidligere, bli ferdig med egen frokost 10 minutter tidligere? Det er vel bedre at du tilpasser deg litt enn at alle andre må fore barna sine det du mener de skal spise for at du skal få ro? Nei. TS må gå når det passer hun, slik at hun kan nyte. Må hun gå andre tider enn hun selv vil, er det ikke nyting. Anonymkode: 4ab52...865 1
TinaChristina Skrevet 7. august 2017 #18 Skrevet 7. august 2017 Jeg klarer da fint å nyte frokosten til tross for barn i salen som blir sure. Det går an å overse det. 3
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #19 Skrevet 7. august 2017 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en del hotelldøgn iløpet av året, både gjennom jobb men ikke minst privat. Gjennom jobben er det mellom 30-40 netter og privat blir det gjerne 10-15 helger i året. Men hver eneste gang forsures frokosten av minst en barnefamilie. I helgene er det gjerne flere. Kan ta denne helgen som eksempel: Jeg, mannen min og 14-åringen vår har vært i en større norsk by, og følgelig overnattet på hotell. Vi sitter og koser oss med frokost sammen med brorparten av hotellgjestene. Ingen bråk, bare hyggelig stemning rundt bordene. Så begynner klokka å nærme seg 9, og barnefamiliene dukker opp, en etter en med 2-3 unger på slep i hver familie. Og den gode stemninga blir revet vekk med et knips. Hvorfor? Fordi mannen min og vår 14 år gamle datter forsyner seg med pannekaker og krem. I seg selv ingenting som skulle tilsi at det ble dårlig stemning. Men pga rigide foreldre som nekter barna pannekaker, sjokoladepålegg, juice og andre "usunne" retter fra buffeten. "Mamma jeg vil ha pannekaker!" "Nei, først skal du spise en grov russeskive med gulost og spise et egg og drikke melk, så kan du få pannekaker med krem om du har plass. Det er viktig med en skikkelig frokost først." sa foreldrene til 3-4åringen ved nabobordet.... Som førte til hyling og spetakkel, som igjen smittet over på en ny familie... Jeg blir så sliten og matt! HVORFOR må dere ødelegge morgenen for 70 andre gjester fordi DERE skal være så fordømt rigid??? Gi da for fanden ungen din pannekaker og vafler og loff med nugatti til frokost! Hva er problemet? Det er 1-2 morgener, de fleste barnefamilier er ikke på hotell hver helg! Barnet ditt dør ikke av en "usunn" frokost for en gangs skyld. Slutt å plage 70-80 andre hotellgjester fordi DU skal bevise for deg selvat dere er en sunn familie. Så god stemning ble ødelagt med et poff, og det gjentar seg i eneller annen form hvor enn jegspiser hotellfrokost der barn er tilstede. Har aldri nektet mitt barn å spise hva hum vil på hotell. Det er max 6-8 netter i året, og for hennes del og ikke minstfor andre gjester tar jeg den kampen hjemme, i hverdagen. Ikke i helger og ferier. Og ikke på et hotell der brorparten av gjestene har betalt 1500kr natta for en seng og en frokost. Skjerp dere småbarnsforeldre. Slutt å ødelegge for alle oss andre som ønsker å nyte frokosten! Anonymkode: 1537c...07f På ferie skal man få kose seg. Vi spiser vanligvis brødskiver osv hjemme - på ferie får barna spise det de vil fra buffeten. Eldstejenta mi ville bare ha minipannekaker, bacon og speilegg, yngste ville bare ha rundstykker med smør. Kanskje forsynte de seg litt av melonen og. Hel ok. Det ble en del nuggets til middag pga de er litt kresne, men i dyreparken vi var - hadde de en "børnetallerken" - det var fullkorsnpastarør, melonbiter, gulrøtter og andre grønnsaker mener jeg, kyllingfilet og en kjøttbolle! Eldstejenta delte en sunn frokostpizza med meg (tynn speltbunn tror jeg, litt spekskinke og masse rå grønnsaker og salat... den var faktisk mye bedre enn jeg trodde. den så jo så sunn ut. Eldstejenta likte den og Og yngste - som kun ville ha nuggets? Hun elsket retten hun fikk og storesøsteren ble misunnelig og ville smake, noe yngste mislikte, hun ville helst ha alt for seg selv... men unnværte noen pastarør og litt melon og gulrot. Anonymkode: 3e9dc...83d 2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #20 Skrevet 7. august 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: På ferie skal man få kose seg. Vi spiser vanligvis brødskiver osv hjemme - på ferie får barna spise det de vil fra buffeten. Eldstejenta mi ville bare ha minipannekaker, bacon og speilegg, yngste ville bare ha rundstykker med smør. Kanskje forsynte de seg litt av melonen og. Hel ok. Det ble en del nuggets til middag pga de er litt kresne, men i dyreparken vi var - hadde de en "børnetallerken" - det var fullkorsnpastarør, melonbiter, gulrøtter og andre grønnsaker mener jeg, kyllingfilet og en kjøttbolle! Eldstejenta delte en sunn frokostpizza med meg (tynn speltbunn tror jeg, litt spekskinke og masse rå grønnsaker og salat... den var faktisk mye bedre enn jeg trodde. den så jo så sunn ut. Eldstejenta likte den og Og yngste - som kun ville ha nuggets? Hun elsket retten hun fikk og storesøsteren ble misunnelig og ville smake, noe yngste mislikte, hun ville helst ha alt for seg selv... men unnværte noen pastarør og litt melon og gulrot. Anonymkode: 3e9dc...83d Fantastisk interessant å høre hva dere spiste i denne sammenheng. Anonymkode: 4ab52...865 46
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå