Gå til innhold

Min fantastiske brudekjole-historie...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har akkurat fått brudekjolen min og må bare fortelle dere den utrolige historien.

Et besøk i brudesalongen var nok til at jeg bestemte meg for at det var slett utvalg og fryktelig stive priser for brudekjole her hjemme. 7000 kroner kostet det for å lLEIE en kjole som jeg egentlig syntes var bare slik passelig fin. Derfor bestemte jeg meg for å ta sjansen på å handle på nett, via e-bay.

Jeg surfet meg gjennom det meste av designere for å finne aktuelle kjoler, og falt totalt for en kjole av Jim Hjelm. Kjolen var imidlertid fra høstkolleksjonen 2000 og ikke spesielt tilgjengelig. Derfor hadde jeg egentlig slått fra meg den.

Men så en dag skinte solen, og der lå kjolen til salgs på e-bay. Bildet var dårlig og appellerte neppe til den stor hop, men det var MIN kjole. Problemet var at selgeren kun ville sende til USA. Gode råd var dyre. En venninne av meg har imidlertid vært au-pair i San Fransisco, og hun tok resolutt telefonen og ringte over til sin tidligere vertsfamilie for å spørre om de kunne være behjelpelig med kjole-situasjonen. Tidsfristen for kjolen var kort, men til alt hell var familien hjemme. Fruen i huset var velvilligheten selv, og hadde faktisk e-bay erfaring med egen handel.

Det viste seg at en annen brud bød opp prisen på kjolen, men min rutinerte hjelper la inn vinnerbudet på 124 dollar i absolutt siste minutt.

I dag har kjolen kommet og den er akkurat like nydelig som jeg håpet på! Den sitter som et skudd og må bare legges opp litt så er den helt klar.

Pakken ble sendt som gave, og tollen har ikke brydd seg. Summa summarium har jeg fått drømmekjolen til ca. 1530 kroner!

Her kan dere se kjolen min.

http://www.jimhjelmvisions.com/fall2000/9504.html

Jeg bare MÅTTE fortelle dere det… er så glad!!! :lol:

Nitha

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer! Så heldig du var!

Det var en veldig fin kjole!! :)

Skrevet

For en flott solskinnshistorie! Kjempefin og spesiell kjole - den stilen liker jeg også!

For bruder tror jeg det alltid er en høytidsstund når man har fått kjolen i hus (sydd den ferdig for mitt vedkommende) - alt annet ordner seg alltids...

Skrevet

Nyyyydelig kjole, sånn stil liker jeg :)

Du kommer til å bli nyyydelig!

Kiwi har sendt deg en PM.

Skrevet

HURRA! Det ordner seg for snille piker... :sjarmor:

Kjolen var jaggu litt av et røverkjøp, råflott.

Skrevet

Heisann!!

Nyyyyyyyyydelig kjole!!! :D

Jeg har selv kjøpt kjolen gjennom nettet og er kjempefornøyd jeg og!!!

Kjempeflott!!!

Lykke til, du kommer til å bli en nydelig brud!!

Skrevet

For en flott historie da! Og kjolen er jo bare lekker,jeg har sansen for den stilen.Du kommer til å bli nydelig!

Skrevet

For en kjempe historie, og kjolen var jo bare helt nydelig............

Koselig med sånne historier her inne og, ikke bare de triste, fortvilede..

Skrevet

For en flott historie! Det er så kos å høre når ting går så bra:)

Og ikke minst,den kjolen var rååååånydelig altså!!! Du blir en skikkelig knock out i den! ;)

Skrevet

Kjolen din er bare absolutt nydelig - du kommer til å ta pusten fra alle på den store dagen - garantert!

Jeg hadde også bestemt meg for denne kjolen, men som du sier, det er fra 2000 kolleksjonen så jeg måtte bare gi opp det og finne meg en annen kjole istedet, noe jeg nå har gjort.

Det er bare noe jeg lurer på, av ren nysgjerrighet, hvordan er kjolen bak og hvordan er den nede, er det slep på den f.eks?!?

Gratulerer med drømmekjolen og fremtiden!

Stor klem fra Stinemor

Skrevet

Hei hei Stinemor.

Morsomt å høre at det er flere som har samme kjolesmak som meg.

Baksiden er i grunn ikke det fineste ved denne kjolen, det må innrømmes....

Det er samme stoffet fra brysthøyde på baksiden som i ermene. Knapping med trukkede knapper opp til skulderhøyde og skjult glidelås fra midt på ryggen og nedover. Har vurdert å gå inn og gjøre et aldri så lite inngrep bak der, men da vil skjæringen foran bli slakk. Så jeg beholder det originale. Det er slep i chapel-length (ikke veldig langt) og ingen detaljer nedover etter midjen.

Du har ikke tilfeldigvis funnet noen butikkpris på denne kjolen vel? Skulle vært morsomt å vite hvor mye den egentlig koster...

Hva slags kjole kjøpte du da? Jeg hadde en reservefavoritt fra Lady Roi

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewI...&item=947141891

som en også kan få veldig billig på ebay.

Men til alt hell fant jeg altså den kjolen jeg virkelig ønsket meg.

Nitha :D

Skrevet

Gud for en nydelig kjole. Det er noe av det peneste jeg har sett. Gratulerer med utrlolig heldig kjøp!

Skrevet

Hei igjen Nitha!

Vet faktisk ikke prisen på denne - det var ingen som hverken hadde den eller kunne skaffe den når jeg lette så jeg gav opp....men, men, det var sikkert ikke meningen at jeg skulle ha denne kjolen da kanskje.

Jeg endte opp med denne kjolen - falt veldig for den når jeg såg den første gangen og bestemte meg for at meg bare MÅTTE ha den:

http://www.bonny.com/gowns.php?id=190&glin...ge=0&featured=N

Den henger nå i skapet hjemme hos mamma og bare venter til den store dagen, tror faktisk ikke at jeg trenger å sy den hverken inn eller ut, den passet faktisk helt som hånd i hanske - så det er vel denne kjolen som sikkert var bestemt til meg! Det er litt mere "dill" på den enn hva jeg egentlig hadde bestemt meg for å ha og hva jeg trodde også egentlig. Men det er en dag jeg kan pynte meg ekstra så da synes jeg det er helt greit!

Stooor klem fra Stinemor

Skrevet

Hei igjen Stinemor

Den var jo helt nydelig! Absolutt ingen dårlig erstatning. Du blir helt sikkert kjempefin. Lykke til videre!

Nitha

• 3 måneder senere...
Skrevet

For en historie da!! hjelpe meg!

Men jeg skjønner ikke helt at dere tør å kjøpe kjole over nettet...jeg er litt redd at om jeg kjøper katta i sekken da, eller blir lurt..så er USA ganske langt unna for å få ordnet opp i saken!! det gikk jo bra i dette tilfellet..har dere hørt om andre som også har vært fornøyd? jeg er nysjerrig da vet du! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...