Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

heisann!

jeg skal reise i mars og tenker litt på mexico, men hvordan er prisnivået der? hvordan får jeg tak i billigst mulige billetter? på kilroy annonserer de med billetter til 42oo, men dersom jeg prøver å booke blir det lett til 5000 - 6000,,,,, noen tips? trenger også tips til what to see and do! :-)

Videoannonse
Annonse
Gjest Litjmæ
Skrevet

Jeg har vært i Cancun, anbefales egentlig ikke, typisk amerikansk studentfeststed ... :-? Jeg har litt dårlig peiling på når de drar dit mest da (spring break?), men det var ikke etter min smak.

Ellers kan du jo ikke gå glipp av Chichen Itchá da, det er obligatorisk! Veldig mye fasinerende å se, den store pyramiden er BRATT!

Isla Mujeres er ellers en av flere øyer som det er veldig fint å snorkle utenfor - det vil jeg virkelig anbefale på det sterkeste, snorkling på korallrevet var min beste opplevelse fra Mexico! :tommelsmil:

Prisnivået er vel litt billigere enn i Norge og hvis du kan litt spansk så klarer du deg kjempebra, de snakker en veldig lettforståelig dialekt.

Når det gjelder pris på fly så har jeg ikke så god oversikt, men hva med å søke litt på pricerunner etc?

Skrevet

Cancun er pyton. Hele Yucatan er egentlig veldig amerikanisert. Vi var i Playa del carmen og jeg var ikke imponert, ikke over prisnivået heller. Fine strender, men ellers mye plastic fantastic. Er nok veldig tilpasset amerikanske turister, for særlig billig var det ikke. Var i Spania året etter og var i grunnen overrasket over at ting var billigere der...

Skrevet

Tulum på Yucatan er fint. Mye roligere, fantastisk strand og den eneste Maya-ruinen ved stranden.

Fantastisk grottedykking i verdens klareste ferskvann. Det er en helt spesiell opplevelse. Det er som å fly eller være vektløs i en katedral av dryppstein.

Ellers var "sentrum" ganske lite, men du har flere restauranter å velge mellom.

Skrevet
Tulum på Yucatan er fint. Mye roligere, fantastisk strand og den eneste Maya-ruinen ved stranden.

Fantastisk grottedykking i verdens klareste ferskvann. Det er en helt spesiell opplevelse. Det er som å fly eller være vektløs i en katedral av dryppstein.

Ellers var "sentrum" ganske lite, men du har flere restauranter å velge mellom.

Ja Tulum er flott...som i reklamen for Bountysjokolade.

Ellers er det vanskelig å råde noen til hvor de skal reise i Mexico så lenge en ikke vet hva de vil. En som kun reiser for å slappe av og spise god mat søker gjerne noe annet enn en som vil oppleve kultur og menensker tett innpå seg.

Vi loffet rundt i Chiapas en stund før vi avsluttet med en uke i ei toetasjes trehytte på stranden i Tulum...med hengekøye på verandaen....deilig!!

Var også en ettermiddag i Playa del Carmen = Gran Canaria...og var innom Cancun i forbindelse med avreise, men heldigvis kun et par timer.

Ellers så er faktisk ikke Mexico så veldig billig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...