AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #21 Skrevet 10. august 2017 1 minutt siden, I Grosny skrev: Interessant, har du noen eksempler? Så klart. Å ønske å tilbringe tid med meg er på toppen Å prøve å bli kjent med meg som person. Å overraske meg med noe jeg liker (ikke nødvendigvis noe som kan bli kjøpt). Og generelt vise at personen ønsker å ha meg i livet. En gang i blandt være med på noe jeg vil til tross for at han egentlig ikke har en interesse for det. Å fortelle meg rett ut at han setter pris på meg. Disse tingene betyr så uendelig mye mer en en betalt middag Anonymkode: 0f4dd...920 5
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #22 Skrevet 10. august 2017 Det er nok forskjell på generasjonene, men det er jo naturlig. Jeg er 30, og merker at det er vanlig at kvinnene ikke forventer å bli spandert på, men om mannen ønsker det så er jo det en hyggelig gest. Dog har det også litt å gjøre med hvem som ber ut hvem; den som ber ut er løsere med spanderingen enn motsatt, uavhengig av kjønn. Jeg er veldig interessert i kultur, og har av den grunn venner rundt i hele verden, og mange steder er det nesten så mennene blir litt fornærmet om de ikke får spandere Men de er jo selv også oppmerksom på at her er det kulturforskjell, og det er jo litt av morroa:) Anonymkode: aba4a...428 4
jabx Skrevet 10. august 2017 #23 Skrevet 10. august 2017 Jeg tror nok de aller fleste kvinner setter pris på at mannen viser "gammeldagse manerer", men i disse dager skal man også være forsiktig så det ikke blir for mye. Kjønnsrollene er annerledes i dag enn for 50 år siden, og man må nesten tilpasse seg. 3
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #24 Skrevet 10. august 2017 Jeg og kjæresten min er begge 20, og han spanderer ofte på meg. Han er flink til å overraske også, enten det gjelder blomster, sjokolade eller hyttetur Anonymkode: cb990...63a 2
gladjenta93 Skrevet 10. august 2017 #25 Skrevet 10. august 2017 Vi er et etablert par i midten av 20-årene, alt av dater blir som regel delt 50/50 på, med mindre det er spesielle anledninger. 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #26 Skrevet 10. august 2017 55 minutter siden, I Grosny skrev: Han som ikke spanderer, hva er han ute etter? Vennskap? Gratis middag? Fitte? Romantikk? Eller hva? Den fremmede mannen som ikke spanderer viser ihvertfall at han ikke forventer noe fra meg ved å snakke sammen eller prøver å kjøpe meg og gjøre meg i "gjeld" til han, noe som er en mer respektfull fremtoning enn det motsatte om han bare skulle gitt meg en drink eller tre og ventet til jeg ble full nok med å spørre hva jeg skal etterpå. Anonymkode: e40bb...eff 3
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #27 Skrevet 10. august 2017 5 minutter siden, gladjenta93 skrev: Vi er et etablert par i midten av 20-årene, alt av dater blir som regel delt 50/50 på, med mindre det er spesielle anledninger. Mener du virkelig at dere ved hver date tar opp hver deres lommebok og fordeler regningen likt? Høres spesielt ut.. Jeg er også i et etablert forhold og jeg prøver å gjøre det til 50/50 her også men med den varianten at han betaler den ene dagen og jeg betaler den andre og som regel når jeg skal betale da så sier sambo at han tar det gentleman 💜 Anonymkode: e40bb...eff 3
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #28 Skrevet 10. august 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Mener du virkelig at dere ved hver date tar opp hver deres lommebok og fordeler regningen likt? Høres spesielt ut.. Jeg er også i et etablert forhold og jeg prøver å gjøre det til 50/50 her også men med den varianten at han betaler den ene dagen og jeg betaler den andre og som regel når jeg skal betale da så sier sambo at han tar det gentleman 💜 Anonymkode: e40bb...eff Er også helt fair at han betaler for maten når jeg har betalt for ny kjole, fresh hårfarge, dyre hudpleieorodukter, neglepleie osv for å se fresh ut for han Anonymkode: e40bb...eff 5
gladjenta93 Skrevet 10. august 2017 #29 Skrevet 10. august 2017 (endret) 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mener du virkelig at dere ved hver date tar opp hver deres lommebok og fordeler regningen likt? Høres spesielt ut.. Jeg er også i et etablert forhold og jeg prøver å gjøre det til 50/50 her også men med den varianten at han betaler den ene dagen og jeg betaler den andre og som regel når jeg skal betale da så sier sambo at han tar det gentleman 💜 Anonymkode: e40bb...eff Nei absolutt ikke, en date så betaler han, annen date så betaler jeg :-) Er ikke så på krone og øre altså ;-) Med 50/50 mente jeg vel sånn over-all iløpet av et år feks. Min også er svært gentleman, men ville ikke følt det riktig om han skulle alltid betalt Endret 10. august 2017 av gladjenta93 1
Prebs Skrevet 10. august 2017 #30 Skrevet 10. august 2017 Syntes denne saken her er helt grei jeg. I dagens sveipe samfunn så tar man ikke dating så veldig høytidelig. Det kan fort bli en kostbar affære dersom man skal betale i øst å vest for kreti og pleti. I dag har vi jo vipps også så selv softisen i beger kan man dele på 2 tastetrykk. Før var det menn som sjekket opp kvinnene mens nå er det kvinnene som velger ut mennene. Different ballgame, different rules..... Delings-samfunnet er i høygir. Må si at jeg gleder meg litt til den dagen det kommer en app hvor man bytter partner også før en gitt ønsket tid 😂 1
I Grosny Skrevet 10. august 2017 Forfatter #31 Skrevet 10. august 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Den fremmede mannen som ikke spanderer viser ihvertfall at han ikke forventer noe fra meg ved å snakke sammen eller prøver å kjøpe meg og gjøre meg i "gjeld" til han, noe som er en mer respektfull fremtoning enn det motsatte om han bare skulle gitt meg en drink eller tre og ventet til jeg ble full nok med å spørre hva jeg skal etterpå. Anonymkode: e40bb...eff Du legger for mye i disse drinkene. Hvis den som spanderer drinker kjøper noe som helst, så er det oppmerksomhet og kommunikasjon i den tiden det tar å drikke disse drinkene, eller han prøver å lage bedre stemning. Mange liker å glede de de bruker tid med, og en fantastisk belønning tilbake kan være noe så enkelt som ett smil. 2
I Grosny Skrevet 10. august 2017 Forfatter #32 Skrevet 10. august 2017 Jeg var på Match for noen år siden, og forstår at i dagens samfunn så begrenser spandering seg selv. Dersom man har en (eller i enda større grad, mange) ny date hver uke og skal betale helaften hver gang for to personer, så går rett og slett regnestykket ikke opp. Følgelig så tror jeg at mindre grad av spandering nå enn det som skjedde i gamle dager henger sammen med den moderne omgangsformen der man dater folk man i ikke kjenner fra før, og antallet blir mye større. Når man dater ukjente så er selvfølgelig godfølelsesprosenten relativt lav, og da blir det mange middager kaffekopper før man finner noen man skal fortsette videre med.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #33 Skrevet 10. august 2017 17 minutter siden, I Grosny skrev: Du legger for mye i disse drinkene. Hvis den som spanderer drinker kjøper noe som helst, så er det oppmerksomhet og kommunikasjon i den tiden det tar å drikke disse drinkene, eller han prøver å lage bedre stemning. Mange liker å glede de de bruker tid med, og en fantastisk belønning tilbake kan være noe så enkelt som ett smil. Nei, det er ikke sånn du beskriver. Menn kommer bort med drinker til jenter på dansegulvet, trekker seg tilbake, følger med når hun har drukket den opp og kommer med en ny og en ny, senere får jente en penis presset mot rumpa på dansegulvet og fyren håper på å få hun med seg hjem etter å ha sjenka hun. Anonymkode: e40bb...eff 3
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #34 Skrevet 10. august 2017 Synes det er koselig, men er ikke noe jeg forventer. Jeg brukte garantert mer penger på eksen enn han gjorde på meg. Liker å glede de jeg er glad i og synes jo det er flott om jeg finner en mann som også tenker slikt. Liker ikke gjerrige menn da jeg ikke er gjerrig selv. Anonymkode: 794e5...139
I Grosny Skrevet 10. august 2017 Forfatter #35 Skrevet 10. august 2017 (endret) 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, det er ikke sånn du beskriver. Menn kommer bort med drinker til jenter på dansegulvet, trekker seg tilbake, følger med når hun har drukket den opp og kommer med en ny og en ny, senere får jente en penis presset mot rumpa på dansegulvet og fyren håper på å få hun med seg hjem etter å ha sjenka hun. Anonymkode: e40bb...eff Veldig spesiell oppførsel av disse mennene, er det flere som oppfatter dette som vanlig? Jeg har hørt om kriminellle som klarer seg med ett glass, men det har de puttet en tablett oppi.(Jeg tror egentlig bandittene ikke spanderer noe, men slipper tabletten oppi et glass dama har kjøpt selv). Massevis av menn, kanskje flere enn tusen, har forsøkt å fange min kjæres og hennes venniners oppmerksomhet, men de har aldri opplevd slik oppførsel som du beskriver. Endret 10. august 2017 av I Grosny 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #36 Skrevet 10. august 2017 59 minutter siden, I Grosny skrev: Veldig spesiell oppførsel av disse mennene, er det flere som oppfatter dette som vanlig? Jeg har hørt om kriminellle som klarer seg med ett glass, men det har de puttet en tablett oppi.(Jeg tror egentlig bandittene ikke spanderer noe, men slipper tabletten oppi et glass dama har kjøpt selv). Massevis av menn, kanskje flere enn tusen, har forsøkt å fange min kjæres og hennes venniners oppmerksomhet, men de har aldri opplevd slik oppførsel som du beskriver. Har du spurt damen din og hennes venninder om det? I min krets så har omtrent alle kvinnene opplevd menn med sånn fremgangsmåte. Og før du antar det; vi kler oss helt normalt, heller dempet og anonymt enn å fikse oss og gå utringet, og søker ikke kontakt med menn men er ute for å ha det gøy med våre venner. Det finnes såklart et fåtall hyggelige som kommer i prat med meg og snakker om normale ting og man får en god mellommenneskelig relasjon, som så spør om de skal kjøpe med noe til meg når de går i baren, men de er bare en brøkdel i forhold til disse andre snikene , som vi kaller dem! Anonymkode: e40bb...eff 3
Gjest Minesveiper Skrevet 10. august 2017 #37 Skrevet 10. august 2017 11 timer siden, I Grosny skrev: Dere menn som er gjerrige og snakker mye om likestilling, føler dere at damene blir misfornøyd eller trekker seg unna, eller er dere så vakre, deilige og dritlekre at damene ikke klarer å stå imot uansett? Har dere stor suksess hos kvinnene? Vær så snill og svar ærlig, ta det gjerne som anonym bruker dersom dere synes det er flaut. Damene insisterer på å dele regningen. Da er det ikke noe vits å krangle.
SunnivaOslo Skrevet 11. august 2017 #38 Skrevet 11. august 2017 Jeg forstår ikke hva likestilling har med dette å gjøre? Likestilling er jo å gi samme rettigheter osv Å si at "Nei,dere kjettinger skal aldri mer få en blomst fordi nå er vi likestilte"virker veldig sært. 2
SunnivaOslo Skrevet 11. august 2017 #39 Skrevet 11. august 2017 4 timer siden, I Grosny skrev: Du legger for mye i disse drinkene. Hvis den som spanderer drinker kjøper noe som helst, så er det oppmerksomhet og kommunikasjon i den tiden det tar å drikke disse drinkene, eller han prøver å lage bedre stemning. Mange liker å glede de de bruker tid med, og en fantastisk belønning tilbake kan være noe så enkelt som ett smil. Har du noen gang blitt spandert på av en mann?Jo de forventer seg både det ene og det andre. En drink og vipps så er du luremus og har "kasta bort"tiden hans hvis du ikke blir med han hjem... 3
Horten Market Skrevet 11. august 2017 #40 Skrevet 11. august 2017 Jeg spanderer alltid, men alt blir sirlig notert. Blir det ikke noe mer forventer jeg at kvinnen returnerer det jeg har investert i henne. Det skulle da bare mangle. Kvinnene vet dette på forhånd, og slik unngår jeg velferdssøkere som bare er ute etter et gratis måltid. Alle synes dette er en god idé og at jeg burde vært innvandringsminister. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå