AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #1 Skrevet 6. august 2017 Skal inn på fastlegens sider og bestille en e-resept. Men jeg ser ingen steder hva det koster? Altså ikke medisinen, men tiden legen bruker på å skrive ut? Husker ikke hva det kostet sist, bare at jeg fikk faktura. Og det var noen år siden. Så hva tar leger vanligvis for den tjenesten i dag? Blir det som en vanlig konsultasjon? Anonymkode: 54bad...0b9
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #2 Skrevet 6. august 2017 Jeg fikk fornyet en henvisning til fysioterapeut og det betalte jeg 65kr for uten å ha time, så jeg kan ikke tenke meg at det koster noe særlig mer enn det:) Anonymkode: 2e9bb...faf
Kragebein Skrevet 6. august 2017 #3 Skrevet 6. august 2017 Når jeg bestiller e-resept via legesenteret mitt sin nettside betaler jeg 6kr per mottatte SMS, og jeg mottar totalt 3 SMS-er. Jeg betaler ikke noe for konsultasjon. Det pleier vel å stå på siden hvor du skal bestille resepten? 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #4 Skrevet 6. august 2017 Jeg betalte ingenting sist jeg bestillte ny e-resept på nett. Det var vel i april eller mai. Anonymkode: e0147...f4e 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #5 Skrevet 6. august 2017 2 minutter siden, Kragebein skrev: Når jeg bestiller e-resept via legesenteret mitt sin nettside betaler jeg 6kr per mottatte SMS, og jeg mottar totalt 3 SMS-er. Jeg betaler ikke noe for konsultasjon. Det pleier vel å stå på siden hvor du skal bestille resepten? Det står ikke, men er jo bra hvis det stemmer. Nesten for godt til å være sant at noe skal være gratis i våre dager jeg tenkte legen bruker litt tid på dette, men han ser kanskje bare at medisinen har jeg fått før og trykker godkjenn? Eller noe sånt? Men det henger jo forsåvidt på greip at det ikke kan koste stort når det ikke står. Anonymkode: 54bad...0b9
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #6 Skrevet 6. august 2017 E resept koster ingenting å få tilsendt. Men hvis du sender sms så koster den noe. Gjør du det over nettet så koster det ingenting. Anonymkode: 00db4...5fe
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #7 Skrevet 6. august 2017 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk fornyet en henvisning til fysioterapeut og det betalte jeg 65kr for uten å ha time, så jeg kan ikke tenke meg at det koster noe særlig mer enn det:) Anonymkode: 2e9bb...faf Aldri betalt noe for det. Anonymkode: 18158...a37
Solivagant Skrevet 6. august 2017 #8 Skrevet 6. august 2017 55 minutter siden, Kragebein skrev: Når jeg bestiller e-resept via legesenteret mitt sin nettside betaler jeg 6kr per mottatte SMS, og jeg mottar totalt 3 SMS-er. Jeg betaler ikke noe for konsultasjon. Det pleier vel å stå på siden hvor du skal bestille resepten? Det samme betaler jeg. Aldri fått faktura.
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #9 Skrevet 6. august 2017 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det står ikke, men er jo bra hvis det stemmer. Nesten for godt til å være sant at noe skal være gratis i våre dager jeg tenkte legen bruker litt tid på dette, men han ser kanskje bare at medisinen har jeg fått før og trykker godkjenn? Eller noe sånt? Men det henger jo forsåvidt på greip at det ikke kan koste stort når det ikke står. Anonymkode: 54bad...0b9 Uten at jeg skal late som jeg er ekspert på hva leger gjør og ikke gjør, vil jeg tro det er sånn det fungerer. Når man bestiller ny resept, kan man jo ikke be om å få noe helt nytt som man ikke har tatt før. F.eks. når jeg er tom for p-piller, som jeg har gått på i 3 år, vil legen se det at "her er det fornyelse av p-pille-resepten hun har brukt i 3 år" og bare trykke på "Godkjenn" eller lignende. Hadde jeg spurt om å plutselig få noe helt annet måtte jo legen ha gått gjennom historikken min, funnet ut hvorfor jeg skulle ha hatt det, hvor mye jeg trenger... Og da hadde det nok sikkert kostet mer, i tillegg til at man sikkert hadde fått beskjed om å komme inn til en ordinær konsultasjon. Men er rimelig sikker på at når jeg gjør det på mitt legekontors sider så får jeg en SMS med bekreftelse av at de har mottatt henvendelsen min. Deretter får jeg en SMS om at xxxx kan hentes ut på apotek xxx etter klokka xxx. Man betaler vel for SMS'ene, men det er så lite at jeg aldri har tenkt over det. Ligger sikkert mellom 5-10 kr per SMS, tenker jeg? Anonymkode: e3377...8af 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #10 Skrevet 6. august 2017 Når jeg er tom på resepten for migrene medisin, så går jeg bare innom legekontoret og bestiller nye. Koster ikke noe. Anonymkode: 9c2f2...8a9
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #11 Skrevet 6. august 2017 Jeg ringer bare legekontoret. De sier bare ifra til legen så sender de ny resept uten at det koster meg noe Anonymkode: d55b0...06b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå