AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #1 Skrevet 6. august 2017 Kunne du vært sammen med en som "lurer systemet"? Anonymkode: 89c1d...7aa
WubWub Skrevet 6. august 2017 #4 Skrevet 6. august 2017 Nei. Er av prinsipp imot svindel og bedrag. 3
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #5 Skrevet 6. august 2017 Hva mener du med: "lurer systemet"? Anonymkode: a7e56...30a 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #6 Skrevet 6. august 2017 Nei det kunne jeg ikke! Jeg hater sånne folk, har selv en alvorlig sykdom og slitt mye med systemet og nav og folk som utnytter det er jo de som gjør det vanskelig for alle og inkludert oss som virkelig trenger hjelp så de har jeg ingenting til overs for! Anonymkode: 15671...54a 3
ajarRun Skrevet 6. august 2017 #7 Skrevet 6. august 2017 Absolutt! Hater at de drittsekkene gir pengene mine til hasjrøykere og tjukkasser som bare sitter hjemme og klager.
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #8 Skrevet 6. august 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva mener du med: "lurer systemet"? Anonymkode: a7e56...30a Jeg betaler ikke for å reise med kollektivt fordi jeg uansett kun reiser i rushtiden og da er det ikke kontroll. På jobben betaler vi for maten ved å bruke ID-kortet vårt og blir trukket i lønn for maten. Jeg blir ikke trukket og jeg har ikke sagt ifra, får gratis mat og spiser så mange måltider der som mulig. Spiser forkost når jeg kommer på jobb, lunsj og spiser litt før jeg drar hjem slik jeg slipper å bruke penger på å spise hjemme. +++ Masse annet. Anonymkode: 89c1d...7aa 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #9 Skrevet 6. august 2017 10 minutter siden, amativeReflection skrev: Absolutt! Hater at de drittsekkene gir pengene mine til hasjrøykere og tjukkasser som bare sitter hjemme og klager. Eventuelt henger på KG. Anonymkode: 71324...d19 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #10 Skrevet 4. februar 2019 Jeg er en som elsker å "lure systemet". Men jeg prøver å ikke bryte noen viktige lover og regler. Kunne ikke vært sammen med en som ikke lurte systemet. Blir rett og slett frustrert over regelryttere og folk som kaster bort penger. On 8/6/2017 at 7:17 PM, abrasiveRefraction said: Absolutt! Hater at de drittsekkene gir pengene mine til hasjrøykere og tjukkasser som bare sitter hjemme og klager. Nettopp! Det er ikke som om alle pengene går til edle formål. Om ikke du og jeg holder litt igjen så er det noen snyltere som tar dem. Anonymkode: c5bc3...927
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #11 Skrevet 4. februar 2019 Så lenge han ikke setter meg eller fremtiden vår i fare eller risikerer fengsel. Om han klarer å lure seg på bussen uten å betale eller inn på konsert så får han en high five. Anonymkode: 6eaff...a4f 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #12 Skrevet 4. februar 2019 Ja. Det kommer naturligvis litt av på hva slags lureri det er snakk om, men jeg er ikke fremmed for å tuske til meg litt selv heller og vil nødig være dobbelmoralsk. Anonymkode: e1cc4...3e7
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 4. februar 2019 #13 Skrevet 4. februar 2019 (endret) AnonymBruker skrev (På 6.8.2017 den 19.25): Jeg betaler ikke for å reise med kollektivt fordi jeg uansett kun reiser i rushtiden og da er det ikke kontroll. På jobben betaler vi for maten ved å bruke ID-kortet vårt og blir trukket i lønn for maten. Jeg blir ikke trukket og jeg har ikke sagt ifra, får gratis mat og spiser så mange måltider der som mulig. Spiser forkost når jeg kommer på jobb, lunsj og spiser litt før jeg drar hjem slik jeg slipper å bruke penger på å spise hjemme. +++ Masse annet. Anonymkode: 89c1d...7aa Endret 16. november 2023 av Nasse Nøff ❤
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #16 Skrevet 4. februar 2019 Nei , det er tragisk oppførsel. En ting er å snike på bussen en gang i blandt , men å lure systemet som velferdssystemet, bank/forsikringer osv det er for tapere Anonymkode: d8feb...175 3
Chablis Skrevet 4. februar 2019 #17 Skrevet 4. februar 2019 På 6.8.2017 den 19.25, AnonymBruker skrev: Jeg betaler ikke for å reise med kollektivt fordi jeg uansett kun reiser i rushtiden og da er det ikke kontroll. På jobben betaler vi for maten ved å bruke ID-kortet vårt og blir trukket i lønn for maten. Jeg blir ikke trukket og jeg har ikke sagt ifra, får gratis mat og spiser så mange måltider der som mulig. Spiser forkost når jeg kommer på jobb, lunsj og spiser litt før jeg drar hjem slik jeg slipper å bruke penger på å spise hjemme. +++ Masse annet. Anonymkode: 89c1d...7aa Pass på å ikke gå av på bussterminalsiden på jernbanetorget da, for det er det nesten alltid kontroll i rushtiden. Og Stortinget enkelte morgener. Jeg var sammen en slik fyr, hele familien var ikke nødvendigvis ute etter å lure systemet men de visste å vri det til sin fordel! De kunne reglene på nav bedre enn nav selv, og kun søster jobbet. Alle andre gikk hjemme på div stønader og veldig fornøyd med det. Denne fyren drev også med svindel, noe Jeg ikke visste om. Han mottok stønad fra nav samtidig som han jobbet. Dette ble oppdaget etter at vi gikk fra hverandre, tror det var i forbindelse med utregning av barnebidraget. Endte med at han fikk rundt 300.000 i bot og såvidt unngikk fengsel, jeg lyver om jeg sier jeg ikke koste meg når jeg hørte det. 4
østfolding Skrevet 4. februar 2019 #18 Skrevet 4. februar 2019 På 6.8.2017 den 19.25, AnonymBruker skrev: Jeg betaler ikke for å reise med kollektivt fordi jeg uansett kun reiser i rushtiden og da er det ikke kontroll. På jobben betaler vi for maten ved å bruke ID-kortet vårt og blir trukket i lønn for maten. Jeg blir ikke trukket og jeg har ikke sagt ifra, får gratis mat og spiser så mange måltider der som mulig. Spiser forkost når jeg kommer på jobb, lunsj og spiser litt før jeg drar hjem slik jeg slipper å bruke penger på å spise hjemme. +++ Masse annet. Anonymkode: 89c1d...7aa Du er så lur haha🤩🙄 1
Chablis Skrevet 4. februar 2019 #19 Skrevet 4. februar 2019 Jeg elsker forresten å være ekstra treg ut fra området når det er billettkontroll... Det er så tilfredsstillende å se snikerene bli tatt. 5
magikeren Skrevet 4. februar 2019 #20 Skrevet 4. februar 2019 Å være sammen med som partner? Nei. Det sier noe om manglende integritet og at man ikke bryr seg så lenge man ikke blir tatt. Stoler mindre på den type personer, enn de som velger å gjøre det de mener er riktig selv om de aldri ville blitt tatt eller ikke får belønning for handlingene sine. Kunne hatt venner som gjorde det, så lenge jeg ikke ble involvert i det på noe vis. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå