Gå til innhold

Bestille vann på restaurant?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, The Kitten skrev:

Bare hyggelig! Beklager om jeg var frekk i det første svaret mitt forresten, jeg kunne ha svart deg på en penere måte. Har en litt dårlig fag som gikk litt ut over deg. Beklager det! Når du er på restauranten bestiller du den retten du har mest lyst på og så sier du at du bare vil ha vann å drikke. Er gjerne flere som også vil ha vann så da kan dere like gjerne bestille en karaffel med en gang. 

Helt i orden det :) Jeg har litt sosial angst, og går sjelden på restaurant. Og når jeg gjør det er det gjerne de "kjipe", som en skriver. Der de ikke har vinkart, men nok av drikke til oss avholds. Men nå skal jeg ta sjansen på å bestille vann med god samvittighet :fnise:

Anonymkode: 220d6...289

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har blitt invitert med på en "fin" restaurant, og sjekket menyen. Vinkart langt som et vondt år, men mikroskopisk utvalg av alkoholfri drikke. Ingen brus/mineralvann/flaskevann på menyen. Er det greit å be om vann i sånne tilfeller, og hva tar de betalt for det? Jeg vil ikke virke gjerrig, men når utvalget er så dårlig på alkoholfritt... fruktpuré, juice... som jeg ikke synes passer til middag. Og alkoholfritt øl, som jeg ikke drikker. Skulle jeg gått på mækkern? ;)

De har brus. En plikt de har

Anonymkode: fc672...469

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

De har brus. En plikt de har

Plikt, hvor står dette? Og hvorfor er det ikke i menyen da? 

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Plikt, hvor står dette? Og hvorfor er det ikke i menyen da? 

Det vil nok stå mineralvann. Det du sier er en fin restaurant , så vet jeg ikke hva du legger i ordet. Er det eks en som har m.stjerner?Skulle det være det, så er det en type plass som har forventninger til sine gjester også. På en sånn plass ville jeg nok ikke bare bestilt vann.

Jeg vil tro de har både øl og vin alkoholfritt. Pluss vann. Eks ved vin..vil du få vann i tilegg

AnonymBruker
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det vil nok stå mineralvann. Det du sier er en fin restaurant , så vet jeg ikke hva du legger i ordet. Er det eks en som har m.stjerner?Skulle det være det, så er det en type plass som har forventninger til sine gjester også. På en sånn plass ville jeg nok ikke bare bestilt vann.

Jeg vil tro de har både øl og vin alkoholfritt. Pluss vann. Eks ved vin..vil du få vann i tilegg

Det er helt greit å be om vann uten å bestille andre drikkevarer. Som regel får man vann like etter at man setter seg sammen med menyen. Hvis ikke ber man om det når menyen deles ut.

Anonymkode: 40c2d...68b

• Liker 1
Skrevet

På en restaurant jeg har vært på et par ganger så har jeg faktisk måtte betalt 20kr pr karaffel (som holder til 2 glass) med vann. Dette er jo da selvfølgelig vanlig vann fra springen, atpåtil uten isbiter..

AnonymBruker
Skrevet
På 8/6/2017 den 19.43, AnonymBruker skrev:

Helt i orden det :) Jeg har litt sosial angst, og går sjelden på restaurant.

Det er allikevel ingen unnskylding for å være fullstendig tjukk i hue. 

Klart at ALLE rest. tilbyr vann & mineralvann (brus). 

MAKAN!!

Anonymkode: 53a48...648

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er allikevel ingen unnskylding for å være fullstendig tjukk i hue. 

Klart at ALLE rest. tilbyr vann & mineralvann (brus). 

MAKAN!!

Anonymkode: 53a48...648

Javel, så kanskje jeg er tjukk i huet? Men hvorfor ikke ha mineralvann på menyen, hvis de har det? Heller tjukk i huet enn slem.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...