Gå til innhold

Irriterende overskrifter på nyhetene

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så lei av å se overskrifter som det her:

"Produktet du bare MÅ ha.." "ALLE tror..." "Her er grunnen til at du føler deg.." og så videre, tenker "eh nei" når jeg leser dette, men hvem tror egentlig journalistene at de er som skal fortelle meg hvordan jeg føler noe, hva jeg må ha? Sykt irriterende, kanskje bare meg som synes det er teit men jeg forstår virkelig ikke hvorfor de ikke kan skrive som normale folk. Er det noen som tenker "åh ja det mååå jeg bare ha" når de leser slike overskrifter? Synes det minner om amerikansk reklame, som er på samme nivå.

Anonymkode: 30d57...b0d

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

"Forskere testet gammel viten, resultatet overrasket!"

Anonymkode: 7a8d7...4d1

• Liker 3
Skrevet

Avisene idag er dessverre mer interessert i å selge mest mulig svada enn å opplyse folk om hva som faktisk skjer i verden. Derfor får vi sånne irriterende og dumme overskrifter. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er en grunn til at søppel som f.eks. VG og Dagbladet er gratis å lese på internett. De ville jo sannsynligvis ikke fått særlig mange  lesere til å faktisk  betale for alt mulig tull og fjas, som bladsmørerne skriver om......                    

Slik norske nettaviser gør det nå, så har de iallefall  muliget til å skrape sammen en del penger for annonser... 

Anonymkode: 5ad40...4d6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

La vær å lese VG og Dagbladet. Les heller en ordentlig avis. 

Anonymkode: 008c1...151

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

La vær å lese VG og Dagbladet. Les heller en ordentlig avis. 

Hva slags nettaviser leser du?    

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags nettaviser leser du?    

Ingen. Jeg abonnerer på Aftenposten og Morgenbladet. Kjøper innimellom DN.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

10 tips som vil forandre livet ditt for alltid

20 overraskende ting du garantert ikke visste 

Det var en helt vanlig dag, men så skjedde det noe som endret henne for alltid

Alle ble stående å måpe da dette skjedde

Hersens søppeljournalistikk! 

Anonymkode: a8d79...7c9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Forskning viser at .... (sett inne et eller annet fra en forskningsartikkel som journalisten ikke har klart å tolke riktig).

Anonymkode: a8d79...7c9

Skrevet

Igjen handler det om eksponering og manipulasjon, irriterende eller ikke Man bruker alle midler for å få folk til å følge sitt produkt. Bruke det, elske det, kaste det, for så å kjøpe et nytt av samme merke. En formel som fungerer på alle områder i samfunnet. Reklame, kremt, propaganda.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid reagert på det. Kan de ikke si det som det er? 

'Kjøp dette produktet så vi/jeg kan bli rik, pleeeeaaaaseeeee, væææær såååå sniiiiiiiillllll????' 

VG, feks kan gjøre det, de er sannhetens borg. 'Please, kjøp avisen vår så vi føler oss suksessfulle, pleeeeaaaseeee, tenk på følelsene våre... kjøp avisen vår'

Anonymkode: 8eba9...8b9

AnonymBruker
Skrevet

Noe annet er disse rørende historiene som kommer i avisen. For min del hadde det mistet sin verdi om alle skulle tatt del i min unike opplevelse. Er det ikke godt nok å leve på det selv? Er jo nesten som at folk ikke klarer å validere seg selv, de må dra inn hele Norge. Angående luksusfellen sier det mer om seerne enn de triste deltakerne. Mange liker å føle seg bedre. Skadefryd er en følelse mange liker å nære. På meg vitner det om svak karakter. 

Jeg kommer aldri til å forstå hva det gir dem ... de sitter jo der og koser seg når de ser på. Snodige greier. Holder meg unna slike folk. Haha.

Anonymkode: 8eba9...8b9

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...