Gå til innhold

Min herlig kaotiske hverdag


Askmeagain89

Anbefalte innlegg

På 18.3.2018 den 20.27, miore skrev:

Høres ut som en god plan å la det stå inntil videre :Nikke: Vel overstått!

 

På 18.3.2018 den 20.32, Beccy87 skrev:

Gratulerer med vel overstått navnefest, så bra den var vellykket og alle koste seg. :yvonne:

 

På 18.3.2018 den 20.48, Marimba skrev:

Gratulerer med overstått :) Hørtes ut som en fin fest! Håper barna sover søtt, og at du får slappet av litt! 

Takk dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I går jobbet mannen og i dag jobber begge. I går var alt rimelig hektisk, så i dag håper jeg lillesøster sover mye. Har ryddet og vasket litt og nå ligger jeg på sofaen. Følger med på lillesøster som sover. Gleder meg til vaskehjelp i morgen og tenker på alt jeg burde ha gjort ;)

Vi har fått barnehageplass til lillesøster i samme barnehage som storesøster, men jeg vet ikke om jeg vil ha den. Forsøkte å diskutere det med mannen min, men han har aldri et eneste konkret svar å komme med. Svaret hans var: Det er vel opptil deg, det? 

What to do? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Er så usikker på dette med permisjon eller barnehage. Hverdagen med begge i turnus er veldig slitsom. En eller begge ender opp med å bli syke annenhver uke. Det er mulig det blir annerledes om begge er i barnehagen, men jeg vet likevel ikke helt om det er ønskelig. 

Nå har jeg hatt en intens periode med mye jobbing og nå som jeg endelig skal ha litt fri har jeg selvfølgelig fått feber og blitt dårlig. Var en dårlig kombinasjon med å være alene hele dagen og kvelden etter jobb med begge to. Lillesøster klenger fordi jeg har vært mye borte og storesøster vil ha oppmerksomhet hele tiden fordi hun heller ikke liker at jeg er borte. 

Hormonspiralen lager også litt problemer om dagen. Har mye plager knyttet til den. Håper egentlig på at det retter seg etter de første tre månedene, men angrer ofte på at jeg satt den inn. Har blødd hver dag de siste ukene, og det er ikke akkurat gunstig. 

Dagen i dag har virkelig vært en sånn alt går galt dag. En som bæsjet ut over alt, hunden tisset inne og tråkket det over hele leiligheten, lillesøster gråt seg gjennom alt og vi rakk ikke soving nr to og har mistet alt jeg har hatt i hendene i gulvet så har gått noen ganger over gulvene. I morgen skal det bli så deilig med en fridag og å tilbringe den med barna uten å tenke på jobb. Mannen min skal på jobb så må finne på noe de første timene, men det skal gå fint. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det hørtes ut som en slitsom gårsdag! Håper dagen i dag blir bedre :) God påske! :kaklehone:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk @Marimba og god påske!

-----------

Påsken har vært veldig hyggelig. Mye ute i finværet, på besøk, hatt besøk og vært masse med barna. Virkelig den beste påsken på lenge. Syk har jeg også klart å bli igjen.. Ble frisk etter forrige runde, men startet på igjen i dag :fnise:

Nå må nesten våren komme for fullt så vi slipper dette sykdomsgreiene. 

Lillesøster har vært merkelig i dag. Hengt i puppen time etter time. Vært alene med begge i dag så det passet dårlig. Det var en skikkelig lettelse da hun sovnet. Følte jeg endelig fikk litt tid til storesøster som ofte må vente når lillesøster får disse klengeperiodene sine. 

Lillesøster begynner å bli stor selv om jeg har og er litt bekymret fordi jeg føler hun er litt treg. Hun viser interesse for å kle på/av seg, leker at hun snakker i telefon, gir klemmer, vinker og sier ha det, roper mamma/pappa, peker på og navngi diverse, si tydelig ja og nei (til og med nei takk :fnise: ) og har begynt å reise seg opp litt mer. Likevel så føler jeg at hun på en eller annen måte henger litt etter. Vet ikke om det er fordi hun er litt bedagelig anlagt, men hun vil ikke sitte vanlig eller stå normalt. Forsøke å gå vil hun absolutt ikke. Storesøster var milevis unna i den alderen. Masse ord, reiste seg opp tidlig og forsøkte å gå i den alderen og var generelt veldig tydelig i alt hun gjorde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner veldig godt at du sammenligner litt, det er jo umenneskelig å ikke skulle gjøre det. Men som du jo vet så er det så enormt stor variasjon innenfor hva som er normalt når det kommer til utvikling hos små barn da, nesten alt er jo normalt :) Har dere landet på barnehageplass eller ikke forresten? Jeg blir helt gal av sånne "det er vel din avgjørelse"-svar. NEI!! DET ER VÅR!! 

 

:hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@lille_frosk Sant, godt du minner meg på det.

Vi har landet på at vi sa ja, men den sies opp dersom jeg ikke får meg ny jobb. Hvis jeg må fortsette i gamle jobben min så tar jeg delvis ulønnet og blir hjemme. Får jeg meg ny jobb benytter vi plassen. 

Helt enig. Han er sånn med alt. Vet ikke, bestem du, det er opptil deg osv. Veldig slitsomt. Hadde vært fint med ett eneste konkret svar og en mening om noe. 

 

-----------------

Hektiske dager med jobb og prøve å klemme inn tid med barna før og etter. I tillegg har det vært jobbintervjuer, tannlegetimer, bilservice, legetimer og diverse annet. Aldri en rolig dag :fnise:

Gleder meg sånn til mannen skal i permisjon så ting roer seg litt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke denne usikkerheten... Lillesøster og storesøster blir plutselig plassert i to forskjellige barnehager. Fikk telefonen i går, tror jeg. Det blir bare mer og mer sikkert at jeg blir hjemme til høsten. Vi har ikke sjans til å ha barna i to ulike barnehager med de jobbene vi har. Nå hviler alt på en eventuell ny jobb hvis jeg er heldig. 

Storesøster flyttes også bort fra vennene sine, og det gjør det hele mer ugreit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Askmeagain89 skrev:

Jeg liker ikke denne usikkerheten... Lillesøster og storesøster blir plutselig plassert i to forskjellige barnehager. Fikk telefonen i går, tror jeg. Det blir bare mer og mer sikkert at jeg blir hjemme til høsten. Vi har ikke sjans til å ha barna i to ulike barnehager med de jobbene vi har. Nå hviler alt på en eventuell ny jobb hvis jeg er heldig. 

Storesøster flyttes også bort fra vennene sine, og det gjør det hele mer ugreit. 

I alle dager, jeg trodde da at å få søsken i samme bhg var ganske langt opp på prioriteringslista for inntak? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Marimba skrev:

I alle dager, jeg trodde da at å få søsken i samme bhg var ganske langt opp på prioriteringslista for inntak? 

Ja... Det er samme barnehage, men to forskjellige hus med ganske stor avstand. Den avstanden er for mye til at vår kabal går opp 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Helt glemt denne dagboken her. Min mann har endelig gått ut i permisjon og livet er herlig :) Mye å gjøre med jobb, dugnader, bursdager og alt som skjer på denne tiden av året. 

Gikk ikke uventet på en liten smell og ble sykemeldt en stund før mannens permisjon, men får nå behandling og er tilbake i full jobb. 

Storkoser meg med barna på fridagene og elsker mulighetene våren og sommeren byr på. Masse ute med barna og selv minstemor kan nå være med på en god del mer. 

Vi venter på en avklaring vedrørende barnehage, studier og jobb. Må bare vente litt til. 

Nå må jeg sove før jobb og full rulle i morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Gidder ikke skrive så mye her for det er mest spennende å lese andres dagbøker. 

Her går det i det samme. Mannen har permisjon, jeg jobber og barna skal fortsatt i to forskjellige barnehager. Eller dvs, jeg har søkt litt permisjon og minstemann blir hjemme. Gleder meg veldig til å være hjemme med henne og håper hun er snill så jeg får fullført studiene :fnise:

Også er jeg så babysyk, men jeg skal vente... Må vente... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...