Askmeagain89 Skrevet 17. januar 2018 Forfatter #81 Del Skrevet 17. januar 2018 10 timer siden, lille_frosk skrev: Uff, det er så tungt når det blir sånn! Jeg pleier å nynne "deterenfase, deterenfase, deterenfase!!!" stille inni meg dagen lang når det står på her. Jeg håper det løsner snart! Ja, jeg har samme strategi, men synger en helt annen sang pleier å roe barna og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Askmeagain89 Skrevet 17. januar 2018 Forfatter #82 Del Skrevet 17. januar 2018 I dag var det fullt kaos hjemme. Lillesøster var våken fra jeg kom hjem i går kveld til jeg ga opp i 5-tiden. Hun var sur og trøtt. Hadde tydeligvis diaré for da vi endelig nesten sovnet alle tre på morningen så måtte vi opp for å skifte, og da ble det ingen søvn på noen. Mannen var på jobb og jeg skulle rekke legetime og levere i bhg. Glatt, snø, ingen søvn etter senvakt og ny jobbdag på begge resulterte i at mannen måtte komme hjem igjen for å passe lillesøster og levere storesøster. Rakk akkurat legetimen og fikk sovet i underkant av 45 minutter før jeg måtte dra på jobb. Er så trøtt og enda må jeg komme meg hjem, dusje og sikkert også være våken i natt også, før jeg skal opp kl 6 og på jobb igjen. Vurderer å være litt slem med lillesøster og bytte med mannen. Hun sover bedre med han. Da kan jeg sove med storesøster som sover mye bedre. Kan ikke fortsette med den ammingen hele natten gjennom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Askmeagain89 Skrevet 21. januar 2018 Forfatter #83 Del Skrevet 21. januar 2018 Jeg må bare skryte av mannen min. Det er litt morsomt dette hvordan han har vært og er nå. Dere som har lest litt av dagbøkene vet. Nå er han helt forandret. Etter jeg begynte i jobb nå har han virkelig blitt en helt annen mann. Gjør ca halvparten av husarbeidet og er super ansvarlig og flink pappa. Lillesøster har blitt litt pappadalt og storesøster har fått en bestevenn som hun sier og det er så ufattelig deilig. Jeg merker at jeg har det mye bedre og forholdet er mye bedre. Jeg håper det forblir slik. Sånn ellers er det mye jobb. Alltid en av oss som jobber, ingen fridager sammen. De kommer, de kommer... En gang neste måned Jeg har følt meg veldig dårlig etter jeg begynte å jobbe igjen. Mye skyldes nok dårlig søvn, men er ekstremt svimmel og mye hodepine. Nevnte ingenting hos legen, men hun så i papirene at jeg manglet jern sist og skulle sjekke om det var blitt bedre. Det var det selvfølgelig ikke siden jeg ikke har rukket å begynne å ta tilskudd. Nå har jeg begynt. Satser på bedring. Lillesøster har klinket til nå med 2 timers økter og er litt roligere på natten. Sovner igjen når hun får mat, sånn stort sett. Jinxer det vel nå og er bare de siste to nettene. Hun merker nok at jeg har en friperiode fra jobb. Storesøster er mye lei seg og synes alt dette med jobben bare er dumt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 22. januar 2018 #84 Del Skrevet 22. januar 2018 Det høres ut som om pappaperm virkelig har gjort susen hos dere Så bra at han har begynt å ta skikkelig ansvar! Det høres ganske deilig ut at begge to har blitt litt pappajenter nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 23. januar 2018 #85 Del Skrevet 23. januar 2018 To pappajenter hørtes ganske fint ut ja! Godt å høre at han har bedret seg og tatt ansvar. Nå får du prøve å ta ansvar for deg selv og egen form også da. Ingen har godt av at du ikke har det bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille_frosk Skrevet 24. januar 2018 #86 Del Skrevet 24. januar 2018 Så godt å høre at han har blitt bedre til å trå til og dele på ansvaret! Krysser fingrene for at jern hjelper også ... Jeg er verdens dårligste til å huske å ta sånne tilskudd, så jeg er stadig vekk i mangelland jeg også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Askmeagain89 Skrevet 25. januar 2018 Forfatter #87 Del Skrevet 25. januar 2018 Det er virkelig gull Det som ikke er så gull er lillesøster sin form. Hun fikk først en brannkopp og nå har hun mange.. Og er litt småsyk. Siden jeg jobbet hele dagen i går er hun i dag på å ta igjen kos og mammatid. Vi har derfor sittet fast i hverandre omtrent siden i går kveld. Nå sover hun stakkars. Hun er så søt om dagen og jeg bare elsker når de når denne alderen. Det er nå moroa begynner. Selv om det selvfølgelig er kos før også er det nå skikkelig morsomt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Askmeagain89 Skrevet 28. januar 2018 Forfatter #88 Del Skrevet 28. januar 2018 Det skal bli så godt med fri i morgen! Lillesøster får stadig nye brennkopper så da utgår alle aktiviteter og kontroll på helsestasjonen. Burde komme oss en tur til legen, kanskje? Egentlig litt ok akkurat i morgen siden jeg bare har vært hjemme for å sove siden fredag. Jeg får da endelig tilbringe dagen med jentene mine Storesøster liker ikke denne jobbingen, så i går snek hun seg ut av sengen da jeg kom hjem på kvelden og skravlet i vei mens jeg dusjet etter jobb. Var helt i hundre. Lillesøster har ikke tid til å sove heller for hun skal også skravle, le og rulle når jeg endelig er der. Veldig koselig, men blitt litt for lite søvn siden torsdag. Nå har jeg inntatt sofaen for å prøve å få litt tid med mannen som jeg også kun har sagt hei og ha det til siden torsdag kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille_frosk Skrevet 30. januar 2018 #89 Del Skrevet 30. januar 2018 Uff, brennkopper. Plages hun mye? Litt greit å ha en "unnskyldning" for å være hjemme med jentene også, selv om sykdom aldri er noe man ønsker seg akkurat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Askmeagain89 Skrevet 30. januar 2018 Forfatter #90 Del Skrevet 30. januar 2018 10 timer siden, lille_frosk skrev: Uff, brennkopper. Plages hun mye? Litt greit å ha en "unnskyldning" for å være hjemme med jentene også, selv om sykdom aldri er noe man ønsker seg akkurat. Ja, dessverre. Endte med legebesøk og vi håper penicillin gjør susen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Askmeagain89 Skrevet 30. januar 2018 Forfatter #91 Del Skrevet 30. januar 2018 En dag hjemme ble til to. Har vært på jobb, men mannen lot storesøster være hjemme i dag og. I morgen blir det tre for hun har feber. 38 etter paracet så da får jeg enda en fridag med kvalitetstid Lillesøster går på penicillin mot brennkoppene. Det kom flere og flere, og de ble så stygge de nye så da ble det lege i går. Det var veldig lurt, sa legen. Blir derfor en rolig dag på oss i morgen. Mannen jobber i dag og i morgen så blir jentekveld på oss Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Askmeagain89 Skrevet 31. januar 2018 Forfatter #92 Del Skrevet 31. januar 2018 Jeg har fått sove! Det var deilig det. Mer enn en time sammenhengende og alene, for første gang på månedsvis. Det er fordi min mann liksom skulle bytte på med meg i natt fordi lillesøster begynte å kaste opp i går kveld. Jeg gikk oppe med henne til den siste oppkastrunden 4.30. Etter mange uker med knapt noe søvn og lange vakter føltes det ekstremt urettferdig at mannen ikke gadd å våkne tross at jeg forsøkte å vekke flere ganger. Hun sovnet omsider kl 4.45, men våknet som vanlig etter en time. Da vekket jeg mannen og sa jeg skulle sove. Det fikk jeg. Til og fra frem til nå, men så deilig det er å sove mer enn en time sammenhengen. Føler meg uthvilt etter fire timer litt oppstykket søvn Er virkelig nødt til å få gjort noe med denne sovingen. Jeg kan ikke fungere med 4-5 timer søvn, våkne hver time og jobbe fulltid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Askmeagain89 Skrevet 1. februar 2018 Forfatter #93 Del Skrevet 1. februar 2018 Det ble flere runder med oppkast, fremdeles lite søvn og mer feber i går I dag har begge jobbet og begge barna er bedre igjen. Heldigvis. Lillesøster vekket meg som vanlig gørrtidlig så denne gangen vekket jeg mannen og ba om et bytte To fornøyde jenter som fikk sove hvert sitt sted. Trøtt som en dupp etter igjen å ha sovet en time i strekk for så å være våken 30 min til en time i ca seks timer klarte jeg å dra meg selv opp for å komme meg på jobb. Vært trøtt hele dagen og mannen jobber sent så her var ingen pauser på planen i dag. Lillesøster vil ikke sove når jeg er hjemme så hun var litt grinete for å si det forsiktig. Og storesøster var stort sett blid og grei. Ingen middag i huset så måtte ut med begge to. Selv ikke da sovnet lillesøster, enda det var fire timer siden forrige lur og vi var ute i nesten halvannen time. Luftet hunden og måket bort slaps. Nå sover begge, takk til mormor for det. Den hjelpen var sårt trengt nå. Sovnet til og med selv under legging Mormor ville prøve å legge lillesøster i egen seng, men den sto hun i og var på vei utfor kanten, sa hun. Hun kom fnisende ut av rommet med henne på armen Jeg visste ikke engang at hun kunne reise seg. Det blir derfor bort med den sengen som har vært brukt til klesoppbevaring (hun har sovet der to ganger da hun var spedbarn) og opp med sprinkelseng på laveste hakket. Storesøster har alltid vært ekstremt rolig i sengen så lenge jeg har vært der og mens hun sover. Hun har ligget hele veien i dobbelseng og så åpen seng, men lillesøster er en litt annen type så der blir det nok ingen åpen seng. Samsoving begynner derfor også å bli en utfordring. Hadde vært veldig deilig om hun sov i egen seng nå Teller ned ukene til mannen skal i permisjon. Det er en stund igjen, men blir utrolig deilig. Vi har faktisk også fri et par dager samtidig nå i februar Praktisk. Tross alt kaoset de siste dagene har vi faktisk fått ordnet en hel del og vært på IKEA, som jeg tror ganske sikkert er min mann og mitt sitt verste mareritt. Det var nødvendig, og fikk raskt med en hel masse unødvendig Formen er veldig dårlig om dagen også. Har feber, hetetokter, kvalme, smerter og svimmelhet om hverandre. Er lei av å få dagene ødelagt, så nå skal jeg prøve hormonspiral. Jeg håper virkelig det hjelper, men gruer meg veldig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Askmeagain89 Skrevet 4. februar 2018 Forfatter #94 Del Skrevet 4. februar 2018 Vi har hatt fri begge to. Det føles bare merkelig Hatt en fin helg tross at begge igjen begynner å bli syke. Vi har fått ordnet litt ting og tang her hjemme. Ryddet og bakt litt, begynt med kostyme til karneval og byttet ut sengen til lillesøster. Nå er det en litt mer enn full uke som venter og jobbhelg på begge. Noe som innebærer barnevakt. Jeg er ikke veldig bekymret, men litt stresser det meg jo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Askmeagain89 Skrevet 9. februar 2018 Forfatter #95 Del Skrevet 9. februar 2018 Det ble en runde til med sykdom, men nå er begge friske Mye jobb på begge denne uken. Skal ha begge hjemme med meg nå mens mannen jobber og i morgen er det full rulle med jobbhelg på begge to. Gleder meg til en kveld med dem Har ellers fått litt gode nyheter Deler mer om det senere når alt er på plass. Vi sliter fremdeles med søvn I natt byttet jeg til slutt med pappaen. Jeg er veldig dårlig om dagen så litt søvn ekstra må til. Satser på at hormonspiral skal hjelpe så det blir litt mindre plager. Og at lillesøster lærer seg å sove snart. Vi leter etter hus, men det er virkelig ingenting som legges ut. Hjelper nok heller ikke at vi (les: jeg) er verdens mest kresende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Askmeagain89 Skrevet 10. februar 2018 Forfatter #96 Del Skrevet 10. februar 2018 Jinxet den. Lillesøster er syyyk.. Feber, snørr, oppkast og hoste. Begge jobber i helgen. Storesøster hoster en del, men er så glad for at mormor passer mens vi jobber så hosting går fint Jeg håper virkelig jeg får sove i natt selv om det virker lite lovende akkurat nå. Trenger søvn før ny vakt i morgen. Var ikke mye søvn natt til i dag tross at jeg la meg med barna kl 19. Gleder meg til mandag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Askmeagain89 Skrevet 15. februar 2018 Forfatter #97 Del Skrevet 15. februar 2018 Endelig fri. Mye jobb, to syke barn og begynner å bli syk selv. I tillegg til at lillesøster knapt sover. Jeg er så sliten og er faktisk overrasket over at jeg stadig fungerer sånn nesten normalt. 3-5 timer stykket opp søvn med lange våkenperioder på natt, ingen hvile og søvn på dagtid. Har faktisk bare besvimt to ganger. Må ha søvn... Lillesøster er virkelig i full fart om dagen tross sykdom og dårlig form. Hun har lært seg å krabbe ordentlig og reise seg opp etter bord og leker, eller for det meste er det jeg som er klatrestativ ettersom hun blir mer og mer mammadalt. Hun sier hei og ha det, nei-nei, takk-takk, titt-tei, mamma, pappa og nesten sitt eget navn. Hun vinker, viser hvor stor hun er, trommer seg på magen og gir bort leker mens hun sier takk-takk. Jeg så på bilder og filmer av storesøster på samme alder og oppdaget at lillesøster egentlig er skikkelig treg Det kommer vel av personligheten hennes. Hun er veldig bedagelig. Vet hvor hun har det fra I natt vurderer jeg å overlate lillesøster til mannen så jeg får sove. Kanskje lurt før jeg knekker helt sammen. Har ikke vært fri for hodepine på en uke og feberen har satt seg godt i kroppen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harlekin Skrevet 16. februar 2018 #98 Del Skrevet 16. februar 2018 Det høres jo ut som du må ha avlastning. En natt i ny og ne der du får sove uten å bli avbrutt, kan gjøre underverker. Det høres jo ut som det er litt prekært når du faktisk besvimer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Askmeagain89 Skrevet 19. februar 2018 Forfatter #99 Del Skrevet 19. februar 2018 På 16.2.2018 den 9.38, Harlekin skrev: Det høres jo ut som du må ha avlastning. En natt i ny og ne der du får sove uten å bli avbrutt, kan gjøre underverker. Det høres jo ut som det er litt prekært når du faktisk besvimer! Helt enig. Vi byttet barn et par netter, men da orket ikke mannen min mer. Han mente det var uholdbart med så lite søvn. Derfor var jeg tilbake til minimalt med søvn igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harlekin Skrevet 19. februar 2018 #100 Del Skrevet 19. februar 2018 2 timer siden, Askmeagain89 skrev: Helt enig. Vi byttet barn et par netter, men da orket ikke mannen min mer. Han mente det var uholdbart med så lite søvn. Derfor var jeg tilbake til minimalt med søvn igjen. Det er da uholdbart for deg også! Hallo ... besvime av søvnmangel? Jeg har hatt veldig lite søvn i mange år til sammen, og vært helt på felgen, men besvime har jeg aldri gjort. Hvor mye får du egentlig sove? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå