AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #1 Skrevet 6. august 2017 Vi er en familie på fem, som drømmer om tre uker i syden neste sommer. Jeg sitter og søker daglig, men finner liksom ikke noe som ser greit ut, og har en overkommelig pris. Det er også vanskelig å få opp reiseforslag på tre uker. Jeg er klar over at alle ikke har åpnet for bestilling sommer18 enda. Det beste hadde kanskje vært å leid et hud, og kjøpt billetter utenom.... men da er spania uaktuelt, for ALLE reiser jo dit på not charter nå Tyrkia er også uaktuelt pga urolighetene, Hellas er veldig aktuelt Jeg sjekker Ving, Appollo og Tui regelmessig. Finnes det andre operatører jeg burde sjekket? Alle gode forslag mottas med takk Anonymkode: 9e13b...9f9
Cuntzilla Skrevet 6. august 2017 #2 Skrevet 6. august 2017 Hva mener du, det er da mer enn nok hus å ta av i Spania. Alle drar ikke på charter med hotell, føler nesten de fleste leier om dagen, iallfall storfamilier. Kommer sikkert billigere ut av det når man er mange. Sjekk AirBnb for bolig, og rutefly for billetter. Både SAS og Norwegian flyr til Hellas f. eks. 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #3 Skrevet 6. august 2017 9 timer siden, Cuntzilla skrev: Hva mener du, det er da mer enn nok hus å ta av i Spania. Alle drar ikke på charter med hotell, føler nesten de fleste leier om dagen, iallfall storfamilier. Kommer sikkert billigere ut av det når man er mange. Sjekk AirBnb for bolig, og rutefly for billetter. Både SAS og Norwegian flyr til Hellas f. eks. Det er nettopp det, "alle" leier hus i Spania for tiden. I det mest populære området var det ikke mindre enn tre naboer og to kollegaer av oss, samtidig. Pluss alle de andre vi vet om. Vi reiser ikke på ferie for å møte naboen Jeg ser etter hus i Hellas, men har til nå ikke funnet så mange, det var derfor jeg spurte her Kanskje noen har en egen erfaring å dele Anonymkode: 9e13b...9f9
Cuntzilla Skrevet 6. august 2017 #4 Skrevet 6. august 2017 (endret) 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er nettopp det, "alle" leier hus i Spania for tiden. I det mest populære området var det ikke mindre enn tre naboer og to kollegaer av oss, samtidig. Pluss alle de andre vi vet om. Vi reiser ikke på ferie for å møte naboen Jeg ser etter hus i Hellas, men har til nå ikke funnet så mange, det var derfor jeg spurte her Kanskje noen har en egen erfaring å dele Anonymkode: 9e13b...9f9 Aha beklager, jeg misforsto. Trodde du mente det kun var charterhoteller å oppdrive! Spania er veldig stort da, bare å unngå de verste turiststedene. Mangler ikke akkurat på norske naboer på Kreta heller altså Har du sett på Portugal? Fabelaktig land og folk, der er det mange perler med få norske turister, og det er hakket billigere enn de andre Sydenlandene. Min Syden-favoritt. Jeg har delt min erfaring selv om den visst ikke var bra nok, som sagt, book AirBnb (bøttevis av hus i Hellas der) og se på vanlige rutefly i tillegg til charterselskapene. Det er mer fleksibelt på datoer, siden du sier du sliter med å finne tre ukers-reiser. Spesielt om du bor i Oslo så har du et hav av billige billetter i juli-18 å velge i om du booker nå Bor du et annet sted så får du fort ulempen med å måtte mellomlande imens charterruter er direkte, men dersom du først må gjøre det så kan du jo også utvide billettsøket til å se på ruter fra Schiphol, Arlanda, Kastrup etc. Endret 6. august 2017 av Cuntzilla 2
tirben Skrevet 6. august 2017 #5 Skrevet 6. august 2017 (endret) Hva med Kroatia? Kjøp flybilletter til feks Split og lei hus eller leilighet privat. Det har vi gjort 3 ganger, og vi har vært veldig fornøyd hver gang. Ellers lønner det seg ofte å kjøpe billige flybilletter til reisemålet, og finne finne hoteller selv. Det gjør vi alltid, og unngår dermed de mest populære feriestedene hvor man kan treffe naboene. Endret 7. august 2017 av tirben 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå