AnonymBruker Skrevet 5. august 2017 #1 Skrevet 5. august 2017 Jeg er så bekymret for meg selv for tiden, jeg vet ikke hvor nødvendig det er å være det og hvordan jeg kan komme tilbake til mitt gode gamle jeg igjen.. Idag var jeg på familiebesøk med maange barn tilstede som løp og skrek. I tillegg måtte man catche up med familiemedlemmene og snakke og le osv. Kjempehyggelig, men da vi reiste oss for å gå mot kjøkkenet og hjelpe litt til følte jeg meg kjempe svimmel. Jeg klarte å føre samtaler hverfall, men når jeg hjalp til med oppvasken klarte jeg liksom ikke å føle armene mine som gjorde jobben. Hvis det gir mening. Hva i all verden for no slags tulle-sensasjon er dette !?! Når jeg drikker vann også, så kjenner jeg ikke min arm som løfter glasset opp til munnen. Ellers sånn følelsesmessig "kjemi" til andre mennesker,- kan jeg ikke si mye om da det er mange år siden jeg møtte disse medlemmene. Dessuten har jeg plutselig begynt å slite med å prate normalt i det siste, så jeg har prøvd så godt jeg kan i kveld å snakke tydelig og i god tempo sånn at ingenting merkes. Men jeg må si at jeg er veldig lei meg og litt bekymret... Jeg har aldri hatt det slikk før og har nå slitt med det i noen måneder.. Hva pleier å være løsningen på dette? Jeg tror det har noe med min reaksjon på stress eller bruk av kontaktlinser hver dag. Likevel mener alle at kontaktlinser ikke har noe å si på mental helse. Dette er så rart for jeg mener at det virkelig er årsaken. Men om det ikke er det så trenger jeg hjelp til hva man kan undersøke.. Anonymkode: c6589...982
AnonymBruker Skrevet 5. august 2017 #2 Skrevet 5. august 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er så bekymret for meg selv for tiden, jeg vet ikke hvor nødvendig det er å være det og hvordan jeg kan komme tilbake til mitt gode gamle jeg igjen.. Idag var jeg på familiebesøk med maange barn tilstede som løp og skrek. I tillegg måtte man catche up med familiemedlemmene og snakke og le osv. Kjempehyggelig, men da vi reiste oss for å gå mot kjøkkenet og hjelpe litt til følte jeg meg kjempe svimmel. Jeg klarte å føre samtaler hverfall, men når jeg hjalp til med oppvasken klarte jeg liksom ikke å føle armene mine som gjorde jobben. Hvis det gir mening. Hva i all verden for no slags tulle-sensasjon er dette !?! Når jeg drikker vann også, så kjenner jeg ikke min arm som løfter glasset opp til munnen. Ellers sånn følelsesmessig "kjemi" til andre mennesker,- kan jeg ikke si mye om da det er mange år siden jeg møtte disse medlemmene. Dessuten har jeg plutselig begynt å slite med å prate normalt i det siste, så jeg har prøvd så godt jeg kan i kveld å snakke tydelig og i god tempo sånn at ingenting merkes. Men jeg må si at jeg er veldig lei meg og litt bekymret... Jeg har aldri hatt det slikk før og har nå slitt med det i noen måneder.. Hva pleier å være løsningen på dette? Jeg tror det har noe med min reaksjon på stress eller bruk av kontaktlinser hver dag. Likevel mener alle at kontaktlinser ikke har noe å si på mental helse. Dette er så rart for jeg mener at det virkelig er årsaken. Men om det ikke er det så trenger jeg hjelp til hva man kan undersøke.. Anonymkode: c6589...982 Dette kan faslegen finne ut av. Det er fastlegens jobb å finne ut hvilke undersøkelser som må gjøres. Anonymkode: 2a8a4...2f0 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2017 #3 Skrevet 5. august 2017 Det kan være stress/angst, det kan være litt sånn at man føler verden er langt borte og at man ikke helt er der, men utrolig nok kan prate og bevege seg likevel. Men gå til lege. I tilfelle det er noe fysisk. (Det er ikke linsene) Anonymkode: 96489...635
Kragebein Skrevet 6. august 2017 #4 Skrevet 6. august 2017 Tråden er ryddet for spekulasjoner, brukerdebatt og personangrep. Kragebein, mod 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #5 Skrevet 6. august 2017 Gå til fastlegen. Det kan som ab skriver her, være stress- eller angstrelatert, men det kan også være fysisk (nevrologisk?). Jeg er ikke medisinsk utdannet, bare så det er sagt, men basert på folk jeg kjenner tenkte jeg først MS, men der er det bena man som regel merker det først. Gullain-Barrie syndrom er en nevrologisk sykdom som behandles m antibiotika, men hadde det vært denne, ville du etter det jeg vet hatt kraftig forverring om det forble ubehandlet over er halvt år. Jeg er som sagt ingen medisiner, men ble bekymret for deg ig nevner disse eksemplene fordi det virker som det sitter langt inne for deg å gå til lege og at det er lett å feie det bort som psykisk. Men ovenstpende er eksempler på fysiske sykdommer av ulik alvorlighetsgrad med ulike behandlingsmåter. De er heldigvis sjeldne. Men kom deg til lege. Anonymkode: 801d2...114
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #6 Skrevet 6. august 2017 Kontaktlinser er ikke helseskadelig for kroppen. Øynene kan bli tørre og netthinnen ødelagt om man sover med de men ikke noe værre. Litt sånn ut-av-kroppen følelse kan man få ved mye stress. Det går over når hjernen greier å sende signaler normalt igjen og ikke "kobler ut" pga mye andre tanker og fokus. Anonymkode: 087d7...6c1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #7 Skrevet 8. august 2017 På 6.8.2017 den 17.43, AnonymBruker skrev: Kontaktlinser er ikke helseskadelig for kroppen. Øynene kan bli tørre og netthinnen ødelagt om man sover med de men ikke noe værre. Litt sånn ut-av-kroppen følelse kan man få ved mye stress. Det går over når hjernen greier å sende signaler normalt igjen og ikke "kobler ut" pga mye andre tanker og fokus. Anonymkode: 087d7...6c1 Det er det da. Hvordan få hjernen til å sende signaler normalt igjen? Anonymkode: c6589...982
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå