Sisevt Skrevet 5. august 2017 #1 Del Skrevet 5. august 2017 Hei! Jeg som mange tusen andre skal studere til høsten, og lever som de fleste på et stramt budsjett. Grunnet dette er jeg forberedt på ekstremt mye havregrøt og pasta. Har dere gode tips til hva jeg kan kjøpe inn? Butikkene jeg har i nærheten er Kiwi, Rema og Coop Mega. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2017 #2 Del Skrevet 5. august 2017 Lær deg å lage mat, er mitt beste råd. Deretter er det fint å jakte tilbud og nedsatte varer, især om du har tilgang på fryser. Jeg spiser aldri havregrøt, innimellom pasta, men lever da helt fint på et stramt budsjett for det. Et godt tips er å kutte ut eller ned på kjøttforbruket, jeg spiser for eksempel kun kjøtt jeg finner til halv pris. Anonymkode: fd8aa...45e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hurepoix Skrevet 5. august 2017 #3 Del Skrevet 5. august 2017 Dypfryst sei i blokk. Kokt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjaselina Skrevet 5. august 2017 #4 Del Skrevet 5. august 2017 Eg er "flink" til å handle mat som er satt ned pga dato. Det meste går an å fryse dersom eg ikkje kan bruke det straks. First price etc er som oftast heilt ok varer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ventelistejenta Skrevet 5. august 2017 #5 Del Skrevet 5. august 2017 Hermetikkmat er svært undervurdert, noe som er synd. For det er mettende og billig, så gjerne inkluder det mer i kosten hvis det blir for stramt. F.eks for å gjøre en taco mer mettende kjører jeg på med kidneybønner sammen med kjøttdeigen for å gjøre det mer fyldig 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2017 #6 Del Skrevet 5. august 2017 Lapskausblandinger/grønnsaksblandinger fra billigmerker er både gode og billige. Kyllingkjøttdeig koster ca.20 kr pakka. Du kan også lage hjemmelaget pizza med salami, skinke eller lignende fra påleggshylla. Slikt pålegg er ikke så dyrt. Et annet råd er å kikke i kundeavisene hver uke, (du kan se på nett) for å finne de beste tilbudene. Siden du har Rema i nærheten bør du også laste ned appen Æ, og utnytte 10% avslag på de dyreste varene du handler. Anonymkode: 5c46c...1d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2017 #7 Del Skrevet 5. august 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: utnytte 10% avslag på de dyreste varene du handler. Det er 10 % på de varene du bruker mest penger på, ikke de dyreste. Anonymkode: fd8aa...45e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bettsa Skrevet 5. august 2017 #8 Del Skrevet 5. august 2017 Tunfisk på boks og bønner. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2017 #9 Del Skrevet 5. august 2017 Lasagne kan man få ganske billig, holder til to gode middager og kan fryses. Anonymkode: a9fe9...e57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2017 #10 Del Skrevet 5. august 2017 Lær deg å lage mat, lag mye enkel veggismat - ost og kjøtt er dyrt, bønner og linser kan du få veldig billig. Anonymkode: cee89...8e2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gobbledigook Skrevet 5. august 2017 #11 Del Skrevet 5. august 2017 Favorittene er kanskje spaghetti med pesto, tomat og hvitløk, det koster bare rundt ~35 kr, og vegetartaco fordi det kan jeg spise til lunsj etc i en uke eller så, men det er taco i skjell da. bruker ikke like mye ingredienser på hvert skjell ellers så anbefaler jeg å kutte ned på kjøtt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2017 #12 Del Skrevet 5. august 2017 Egg bør du alltid ha tilgjengelig. Kan brukes til pålegg, og du kan lage eggerøre/omelett, speilegg etc. Billig og sunt! Ellers får du kjøpt fiskepinner i store pakninger til en rimelig pris, så det kan du få mange middager utav. Anonymkode: 471eb...e6e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isadora Skrevet 5. august 2017 #13 Del Skrevet 5. august 2017 Et godt råd er å laste ned appen Mattilbud.... da får en opp alle ukestilbudene på matbutikkene. Genial app og man kan enkelt følge med å finne kupp 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2017 #14 Del Skrevet 5. august 2017 Som de andre sier over: man klarer seg fint på ordentlig god mat som man bli mett av og som er sunt, det handler bare om planlegging og innsats. Kutt ned på kjøtt, og eventuelt bruk det sammen med andre ting som gjør at det føles "mer", som bønner o.l. Kidney bønner som du skyller av og varmer i pannen og moser litt, er kjempegodt og billig (og får kjøttkonsistens ish). Ellers kjøp de billige alternativene, og frys mye om du har mulighet. Ikke kast mat, men planlegg innkjøp slik at du kan bruke samme ingredienser på flere måltider. Lurt å planlegge ukesmåltid og handle en gang i uken. (og unngå spontankjøp). Jeg spiser overdrevent mye kyllingkjøtteig fra firstprice (ofte på tilbus til 10 kr på kiwi), og bruker dette både i salater, taco, pizza og annen mat - perfekt å bruke sammen med kidneybønner. Anonymkode: 07eb8...974 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2017 #15 Del Skrevet 5. august 2017 Og er superbllig og kjøpe wokgrønnskaer fryst eller på hermetikk, steke med masse ris (billig i lengden og metter), bønner og kyllongkjøtteing. Lager du en stor porsjon kan du spise dette nesten hele uken, og du bruker knapt penger i gjennomsnitt hver dag. Anonymkode: 07eb8...974 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2017 #16 Del Skrevet 5. august 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er 10 % på de varene du bruker mest penger på, ikke de dyreste. Anonymkode: fd8aa...45e Jeg mente selvfølgelig at TS kunne handle de dyreste varene sine hos Rema for å få 10% avslag der, hvis det var uklart. Anonymkode: 5c46c...1d8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #17 Del Skrevet 6. august 2017 Det er ikke så dyrt å spise bra i Norge bare man planlegger litt. Kjøp billige egg på kiwi. De kan du bruke til omelett osv. Lasagne, frys ned i porsjonsbiter. kjøp tilbudsvarer og frys ned. Jeg fyser feks ost, den er like fin når du tiner den. Noen mener den blir for porøs, men smaken er den samme. Lag saus selv, ikke bruk pose bak eget brød, bedre og billigere enn kjøpebrød kjøp fullkornsversjon av pasta, spagetti, ris osv. Metter bedre grønnsakssuppe kan fryses i brødposer i passe porsjoner; -kjøttpølse, grønnsaksbuljong. Potet, gulrot, kålrot, purre/vårløk i biter, hva enn du måtte like. Kok opp og nyt. Du MÅ ikke ha majones. Det finnes billigversjoner av wok grønnsaker. Kjøper du noe billig kjøtt og en pose wok saus så har du hvertfall to middager. Mer det datovarer på tilbud så kjøp og frys ned. Mye av maten vi kjøper har holdbarhet til langt over datostempel, lær deg: lukt, se, smak metoden. Husman knekkebrød i dobbellpakke er billig. First price produkter er like gode som de dyre. Anonymkode: da066...a13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #18 Del Skrevet 6. august 2017 Kjøp en fiskestang på europris til 250kr og FISK! om du er en busstur unna no vann da Fisk er jo noe av det sunneste å spise, desverre alt for dyrt i Norge.... Fileter fisken og fyll frysern, tar lite plass og du får masse mat! Fisking er avslappende også, kan også gjøres sosialt med nye venner el en date Anonymkode: 78c60...ee3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #19 Del Skrevet 6. august 2017 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjøp en fiskestang på europris til 250kr og FISK! om du er en busstur unna no vann da Fisk er jo noe av det sunneste å spise, desverre alt for dyrt i Norge.... Fileter fisken og fyll frysern, tar lite plass og du får masse mat! Fisking er avslappende også, kan også gjøres sosialt med nye venner el en date Anonymkode: 78c60...ee3 Da må man ha fiskekort. Blir man tatt for å fiske uten risikerer man bot om man blir oppdaget. Anonymkode: da066...a13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #20 Del Skrevet 6. august 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da må man ha fiskekort. Blir man tatt for å fiske uten risikerer man bot om man blir oppdaget. Anonymkode: da066...a13 Nope fått ca 120kg makrell på stang forrige uke alene.... Ingen som gir meg bot Anonymkode: 78c60...ee3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå