petterm Skrevet 7. august 2017 #41 Skrevet 7. august 2017 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Men med tanke på hvordan det blir skrevet her er tydeligvis perverse griser etc et problem så jeg føler meg ikke helt komfortabel så lenge jeg må dra alene. Hvis jeg får en kjæreste etterhvert som er med på det skal jeg ta det opp til vurdering. Anonymkode: 70c8f...ce2 Jeg kan tenke meg at problemer med perverse griser osv er størst på strender med få folk. Hvis du drar på Huk og legger deg i nærheten av folk kan jeg vanskelig se at det blir et problem. I alle fall kan du gå til tekstil delen av Huk hvis du finner ut at du ikke trives på nakenstranda. 1
Kenneth39 Skrevet 8. august 2017 #42 Skrevet 8. august 2017 På 05.08.2017 den 21.03, lipgloss skrev: Tror ikke du er jente og hvorfor legger du dette på sexualitet Hmm.Selvfølgelig har naturisme og nakenhet blant menn og kvinner et visst innslag av seksualitet ..kom ikke å fortell meg noe annet ! For de som har vært naturister i 15-20+ år ,så blir det muligens en slags naturlig greie...man får kanskje venner og et forhold til miljøet osv ,men i starten har det definitivt et snev av spenning ,fantasier, ønske om å vise seg fram ,ønske om å kikke på andre etc...Sååååå utrolig plagsomt er det vel ikke å ha på seg en shorts eller bikini eller?? Men for all del ..jeg ser ikke noe galt i det ,men slutt å bløff 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #43 Skrevet 8. august 2017 4 timer siden, Kenneth39 skrev: Hmm.Selvfølgelig har naturisme og nakenhet blant menn og kvinner et visst innslag av seksualitet ..kom ikke å fortell meg noe annet ! For de som har vært naturister i 15-20+ år ,så blir det muligens en slags naturlig greie...man får kanskje venner og et forhold til miljøet osv ,men i starten har det definitivt et snev av spenning ,fantasier, ønske om å vise seg fram ,ønske om å kikke på andre etc...Sååååå utrolig plagsomt er det vel ikke å ha på seg en shorts eller bikini eller?? Men for all del ..jeg ser ikke noe galt i det ,men slutt å bløff All omgang mellom kvinner og menn uansett hvor lite eller mye klær man har på seg har et innslag av seksualitet. Hvis du er vokst opp i et naturistmiljø er det ikke mer seksuelt enn det andre opplever som har vokst opp i et tekstilmiljø. Er du vokst opp med at nakenhet kun er knyttet til sex vil du oppleve det seksuelt til å begynne med. Etterhvert som du oppdager at det ikke er et sted hvor du får seksuell uttelling så vil spenningen avta til vanlig nivå. Jeg har vært naturist hele mitt liv og har aldri hatt noe behov for å vise meg frem og i liten grad for å kikke på andre. (Selvfølgelig ser jeg hvis noe er spesielt. Hvis noen f.eks. har barbert og farget underlivet i det svenske flagget er det vanskelig å ikke være litt nysgjerrig). For mange er det sikkert ikke så plagsomt å ha på seg en shorts. Men det er heller ingen god grunn til at de ikke skal kunne ta av seg den shortsen heller. For et lite mindretall av oss er det traumatisk å måtte være naken eller å være tildekket. Med min bakgrunn føles det veldig unaturlig å bade med med klær. Jeg søkte om å få slippe å ha på badetøy i svømmeundervisningen på videregående og fikk aksept for det. Jeg står ofte heller over et bad hvis jeg må bruke klær (men ikke alltid). Jeg har full forståelse for de som føler det annerledes og f.eks. vil bade i burkini. Etter mitt syn har man i dag et panisk syn på det å måtte dekke seg til. Spesielt synes jeg det er latterlig med de som skifter under et håndkle på stranda. Da er forestillingen tydeligvis at hvis noen et øyeblikk ser at de er som halvparten av befolkningen så anses de plutselig som uanstendige, umoralske og mindre respektable mennesker. Da skal plutselig deres ære og anseelse avta. Det er absurd! På tyske strender så kutter man ut håndkle og skifter raskt fra undertøy til badetøy. Selv på tekstilstrender hvor naturisme ikke er lov står folk et par sekunder nakne midt på stranden på vei ut av det ene plagget og inn i det neste. Anonymkode: 35d92...5cb
AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #44 Skrevet 8. august 2017 På 5.8.2017 den 14.40, AnonymBruker skrev: Jeg har litt lyst, det er tydeligvis ikke allment godkjent å sole seg toppløs i Norge og jeg ønsker ikke skille, da er det jo like greit å ikke ha skille noen steder. Anonymkode: 70c8f...ce2 Er det ikke litt sent å tenke på å unngå skille nå? Har du holdt deg inne så langt i sommer? Anonymkode: 52e51...c98
AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #45 Skrevet 8. august 2017 På 6.8.2017 den 9.38, Gab skrev: Hvis en besøkende "leker" med en kameramobil er det helt greit å si at du føler deg utrygg og be han slutte å leke med den. Har du grunn til å tro at noen har tatt bilder sier du høyt i fra. Det er ulovlig og straffbart. Snikfotografering på naturiststrender er faktisk noe politiet prioriterer. Det er lov å anholde vedkommende sivilt og sikre bevis inntil politiet kommer. Nei det er det ikke. Du har lov til og ta bilde, opptak, ol så mye du vil på alle situasjoner du selv er deltaker i skjult eller åpent. Det er å publisere det som kan være straffbart. Anonymkode: 52e51...c98
AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #46 Skrevet 8. august 2017 Hvilke er de beste nudiststrendene i Oslo? Anonymkode: 84a11...8d1
Gab Skrevet 8. august 2017 #47 Skrevet 8. august 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei det er det ikke. Du har lov til og ta bilde, opptak, ol så mye du vil på alle situasjoner du selv er deltaker i skjult eller åpent. Det er å publisere det som kan være straffbart. Anonymkode: 52e51...c98 Du du beskriver her gjelder lyd. Du har selvfølgelig ikke lov til å ta bilder på en naturiststrand uten de andres tillatelse uansett om du selv er med eller ikke. Dette går på privatlivets fred og uanstendig oppførsel. Det er vel svært få som ikke er enig i at det er uanstendig oppførsel å f.eks. snikfilme damer på en naturiststrand. All den tid politiet faktisk prioritere å komme når noen snikfilmer så viser det at politiet er enig i dette. Det er også lov å anholde vedkommende og sikre kamera/mobil.
Gab Skrevet 8. august 2017 #48 Skrevet 8. august 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvilke er de beste nudiststrendene i Oslo? Anonymkode: 84a11...8d1 Huk og Kalvøya.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå