AnonymBruker Skrevet 5. august 2017 #1 Skrevet 5. august 2017 Var nylig til gynekologisk undersøkning. Ikke av noen annen grunn et at det er pinlig lenge siden sist. Har ingen plager. Regelmessig mens. Eneste er at mensen varer kortere nå enn før. Er nok overgangsalderen som har gjort sitt inntog. Har andre tegn som peker i den retning som nattesvette og hetetokter. han tok ul og alt så normalt ut. Og han tok celleprøve. Men det jeg reagerte på var at da jeg skulle gå sa han at jeg fikk resultatet av celleprøven i posten (greit nok) og så kom jeg til å få brev fra han om hva som kom til å skje videre (det reagerte jeg på) før han mumlet at om de ikke fant noe hørte jeg ingenting. det var nesten som han forventet at de skulle finne celleforandringer og her måtte jeg være forberedt på at noe måtte gjøres. Han sa ikke noe om unormale funn. Og alt så normalt ut på ul. Og jeg har som sagt ingen plager. Det er da ikke sånn at alle får celleforandringer? Og hadde det vært noe som var såpass at han så det så hadde han vel sagt det istedet for at jeg må vente de to mnd det tar å få svar på prøvene? Og hadde det vært sånn at endringer var synlige så hadde vel jeg merket noe og det ville vistes på ul? Anonymkode: 652a5...f1c
AnonymBruker Skrevet 5. august 2017 #2 Skrevet 5. august 2017 Dersom det var mulig å både merke symptomer og se forandringer på ultralyd, hadde man ikke behøvd rutine på celleprøve. De første foranfringene sees kun på cellenivå. Huskat lavgradige celleforandringer ikke er det samme som kreft, og heller ikke behøver å utvikle seg til det. At han informerer deg om normal prosedyre ved positive funn, er vel ikke noe å bli skremt av? Du har høyst sannsynlig ingen ting å bekymre deg for. Anonymkode: 67f3e...482 2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2017 #3 Skrevet 5. august 2017 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Var nylig til gynekologisk undersøkning. Ikke av noen annen grunn et at det er pinlig lenge siden sist. Har ingen plager. Regelmessig mens. Eneste er at mensen varer kortere nå enn før. Er nok overgangsalderen som har gjort sitt inntog. Har andre tegn som peker i den retning som nattesvette og hetetokter. han tok ul og alt så normalt ut. Og han tok celleprøve. Men det jeg reagerte på var at da jeg skulle gå sa han at jeg fikk resultatet av celleprøven i posten (greit nok) og så kom jeg til å få brev fra han om hva som kom til å skje videre (det reagerte jeg på) før han mumlet at om de ikke fant noe hørte jeg ingenting. det var nesten som han forventet at de skulle finne celleforandringer og her måtte jeg være forberedt på at noe måtte gjøres. Han sa ikke noe om unormale funn. Og alt så normalt ut på ul. Og jeg har som sagt ingen plager. Det er da ikke sånn at alle får celleforandringer? Og hadde det vært noe som var såpass at han så det så hadde han vel sagt det istedet for at jeg må vente de to mnd det tar å få svar på prøvene? Og hadde det vært sånn at endringer var synlige så hadde vel jeg merket noe og det ville vistes på ul? Anonymkode: 652a5...f1c Dette er en måte å informere om at dersom noe er galt, så får du beskjed om at det er galt og at infoen om videre prosedyre da står i brevet. Da informerer han før han får tusen spørsmål om hvis noe er galt hva gjør jeg da? Noen ganger er det av erfaring lettere å gi all infoen for å unngå tusen, tidkrevende spørsmål en vet vil komme. Så enkelt og så komplisert. Det betyr ikke at han forventer at du har noe alvorlig galt, da hadde han sagt at her ser det ike bra ut, jeg henviser deg videre med en gang. Anonymkode: 2a366...a84 1
Gjest RIFF/LIFE Skrevet 5. august 2017 #4 Skrevet 5. august 2017 (endret) 🙂 Endret 5. august 2017 av RIFF/LIFE .
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #5 Skrevet 6. august 2017 Det er helt naturlig at han sier. Informerer deg om prosessen som kan skje som neste steg. Enten hører du noe eller så gjør du ikke. Han mente virkelig ikke at han forventet å finne noe, bare informere deg at dersom de gjør det hører du fra han, så du ikke tror at du må ta kontakt og følge opp prøvesvarene selv. Anonymkode: 0cbf6...329
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #6 Skrevet 7. august 2017 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er helt naturlig at han sier. Informerer deg om prosessen som kan skje som neste steg. Enten hører du noe eller så gjør du ikke. Han mente virkelig ikke at han forventet å finne noe, bare informere deg at dersom de gjør det hører du fra han, så du ikke tror at du må ta kontakt og følge opp prøvesvarene selv. Anonymkode: 0cbf6...329 Han sa ikke "hvis vi finner noe ...." han sa "du vil få et brev om veien videre...." Og så etter pause når jeg var nesten ute av døra mumla han knapt hørbart at om de ikke fant noe så hørte jeg ingenting. Den var rett og slett ikke helt enkelt å få med seg at han sa i det hele tatt. Anonymkode: 652a5...f1c
Gjest Sugemerke Skrevet 7. august 2017 #7 Skrevet 7. august 2017 Legen min var 100% sikker på at jeg hadde celleforandringer når han hadde tatt prøve. Det så slik ut, som han sa. Han tok feil. Jeg tror det kan se slik ut innimellom, men det betyr ikke at det må være noe. Jeg har tatt mange celleprøver etter den og de andre har aldri kommentert noe.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå