Aesthetics Skrevet 5. august 2017 #21 Del Skrevet 5. august 2017 Å satse på å tjene penger på sparekonto er håpløst i dag. Du vil komme så uendelig mye bedre ut om du setter pengene på indeksfond, investerer i eiendom eller investere i kryptovaluta. Det er dog særdeles viktig å lese seg opp på sistnevnte. Selv har jeg 12,72% profitt bare det siste døgnet. For deg ville det utgjort 165.360 kr, forutsatt at du hadde satt inn hele beløpet Selv med kun 100.000 kr investert med samme avkastning, hadde du tjent mer det siste døgnet enn du hadde gjort med et helt år i banken. Kryptovaluta har kommet for å bli og er fremtidens måte å betale på. De 1.300.000 du har i banken er ikke egentlig der nå, de er lånt ut til andre kunder. Skulle man vært så uheldig og få en finanskræsj i Norge, kan du risikere at banken ikke kan betale ut hele beløpet ditt, fordi de rett og slett ikke har pengene dine lenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2017 #22 Del Skrevet 5. august 2017 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan overfører man penger fra sin vanlige nettbank til sparekonto hos Bluestep? Jeg er vant med at man bare skriver inn kontonummeret til sparekontoen. Skjønner ikke helt opplegget deres med innskuddskonto. Anonymkode: ad3e3...239 Du betaler inn med kid-nummer du får tildelt. Anonymkode: c5f01...ede Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2017 #23 Del Skrevet 5. august 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du betaler inn med kid-nummer du får tildelt. Anonymkode: c5f01...ede Hvor lang tid tar det da før pengene står på sparekontoen min? Synes dette høres unødvendig tungvindt ut. Anonymkode: ad3e3...239 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2017 #24 Del Skrevet 5. august 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvor lang tid tar det da før pengene står på sparekontoen min? Synes dette høres unødvendig tungvindt ut. Anonymkode: ad3e3...239 Som regel ser du pengene neste dag. Det samme gjelder jo hvis du overfører mellom to andre banker også. Det er ikke tungvint fra en vanlig bankkonto. Det som kan være litt tungvint er hvis du feks skal flytte penger fra Santander til Bluestep eller omvendt, og må gå via en "vanlig" bank. Men i forhold til hvor mye man sparer hvis man har så mye penger stående på kun 1% rente, så er det jo absolutt verdt det. Anonymkode: c5f01...ede Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2017 #25 Del Skrevet 5. august 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som regel ser du pengene neste dag. Det samme gjelder jo hvis du overfører mellom to andre banker også. Det er ikke tungvint fra en vanlig bankkonto. Det som kan være litt tungvint er hvis du feks skal flytte penger fra Santander til Bluestep eller omvendt, og må gå via en "vanlig" bank. Men i forhold til hvor mye man sparer hvis man har så mye penger stående på kun 1% rente, så er det jo absolutt verdt det. Anonymkode: c5f01...ede Ok, takk for svar. Jeg er ikke TS altså, men håper det er greit jeg spør uansett. Jeg ser at de har to forskjellige konti med flytende rente, Pluss og Flex, men jeg finner ikke noe om forskjellene mellom disse (annet enn renten). Vet du forskjellen? Anonymkode: ad3e3...239 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2017 #26 Del Skrevet 5. august 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ok, takk for svar. Jeg er ikke TS altså, men håper det er greit jeg spør uansett. Jeg ser at de har to forskjellige konti med flytende rente, Pluss og Flex, men jeg finner ikke noe om forskjellene mellom disse (annet enn renten). Vet du forskjellen? Anonymkode: ad3e3...239 Flex er hvis du har over 50 000 på konto. Anonymkode: c5f01...ede Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JackIost Skrevet 5. august 2017 #27 Del Skrevet 5. august 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det så mye skatt på renter? Anonymkode: 703c8...df1 24 % i 2017 Var jo 28 % i mange år, gikk så ned til 27 og deretter til 25 %, og nå 24. Samme sats som rentefradraget, følger skatt på alminnnelig inntekt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2017 #28 Del Skrevet 5. august 2017 1 minutt siden, JackIost skrev: 24 % i 2017 Var jo 28 % i mange år, gikk så ned til 27 og deretter til 25 %, og nå 24. Samme sats som rentefradraget, følger skatt på alminnnelig inntekt Ok. Tusen takk for den fine forklaringen Anonymkode: 703c8...df1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2017 #29 Del Skrevet 5. august 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: TS her Takk for alle svar så langt Dersom jeg flytter pengene i banknorwegian sparekonto: Koster det noe å flytte? Bør jeg vente til årsskifte før jeg flytter hele summen? Har de noe sperre på hvor lenge pengene må stå i den nye kontoen før jeg evt. kan bruke dem til boliglån (vet jo aldri når denne "drømmeboligen" dukker opp)? Anonymkode: e4583...1f3 Før du flytter må du opprette en konto å flytte pengene til. Samtidig må du finne "oppskriften" på hvordan du flytter pengene. Øag det til som en betaling til ny konto. Vanligvis koster det ikke noe å opprette konto, men det kan koste noe å flytte pengene ut av banken du nå er i. Men hvorfor du velger å bytte til Banknorwegian det er meg en gåte. Du får enda bedre rente andre steder. Anonymkode: 650d6...b9e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2017 #30 Del Skrevet 5. august 2017 2 timer siden, Aesthetics skrev: Å satse på å tjene penger på sparekonto er håpløst i dag. Du vil komme så uendelig mye bedre ut om du setter pengene på indeksfond, investerer i eiendom eller investere i kryptovaluta. Det er dog særdeles viktig å lese seg opp på sistnevnte. Selv har jeg 12,72% profitt bare det siste døgnet. For deg ville det utgjort 165.360 kr, forutsatt at du hadde satt inn hele beløpet Selv med kun 100.000 kr investert med samme avkastning, hadde du tjent mer det siste døgnet enn du hadde gjort med et helt år i banken. Kryptovaluta har kommet for å bli og er fremtidens måte å betale på. De 1.300.000 du har i banken er ikke egentlig der nå, de er lånt ut til andre kunder. Skulle man vært så uheldig og få en finanskræsj i Norge, kan du risikere at banken ikke kan betale ut hele beløpet ditt, fordi de rett og slett ikke har pengene dine lenger. Alt det der er greit dersom pengene skal invisterer på sikt, skal man ha pengene disponible for boligkjøp innen kort tid, så er denne måten å invistere uaktuell for ts og folk flest. Anonymkode: 650d6...b9e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2017 #31 Del Skrevet 5. august 2017 1 time siden, JackIost skrev: 24 % i 2017 Var jo 28 % i mange år, gikk så ned til 27 og deretter til 25 %, og nå 24. Samme sats som rentefradraget, følger skatt på alminnnelig inntekt Og kanskje 25-27-28 igjen hvis Størekameratene kommer til makten Egentlig burde det ikke vært skatt på renteinntekter når renten er mindre enn prisstigningen. I tillegg kommer jo også formuesskatt hvis man havner over beløpgsgrensen. Anonymkode: c5f01...ede 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miah Skrevet 5. august 2017 #32 Del Skrevet 5. august 2017 Dette er helt tilfeldig, men jeg byttet faktisk til BlueStep nå nettopp - rente på 2,05% om innskuddet er på minimum 50 000. Det er ikke tungvint å ha flere banker, TS. Jeg har én til sparepenger, én til BSU og én som jeg har debitkortet mitt tilknyttet. Det er jo bare den "daglige" banken en ofte logger inn i, ikke resten. Før BlueStep hadde jeg SpareSmart, og før der igjen hadde jeg BankNorwegian. Det gjelder å "shoppe rundt" fra tid til annen etter en bedre rente. 4 timer siden, Aesthetics skrev: Å satse på å tjene penger på sparekonto er håpløst i dag. Du vil komme så uendelig mye bedre ut om du setter pengene på indeksfond, investerer i eiendom eller investere i kryptovaluta. Det er dog særdeles viktig å lese seg opp på sistnevnte. Selv har jeg 12,72% profitt bare det siste døgnet. For deg ville det utgjort 165.360 kr, forutsatt at du hadde satt inn hele beløpet Selv med kun 100.000 kr investert med samme avkastning, hadde du tjent mer det siste døgnet enn du hadde gjort med et helt år i banken. Kryptovaluta har kommet for å bli og er fremtidens måte å betale på. De 1.300.000 du har i banken er ikke egentlig der nå, de er lånt ut til andre kunder. Skulle man vært så uheldig og få en finanskræsj i Norge, kan du risikere at banken ikke kan betale ut hele beløpet ditt, fordi de rett og slett ikke har pengene dine lenger. Mer penger betyr vel også større risiko for tap? Er det kryptovaluta du har pengene dine i? Og hvordan i alle dager "begynner" man med å ha pengene sine investert i noe slikt, altså, hvordan går man frem? Er det en bank som gjør arbeidet for deg? Må pengene være investert i årevis før de kan tas ut igjen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aesthetics Skrevet 7. august 2017 #33 Del Skrevet 7. august 2017 På 8/5/2017 den 16.12, AnonymBruker skrev: Alt det der er greit dersom pengene skal invisterer på sikt, skal man ha pengene disponible for boligkjøp innen kort tid, så er denne måten å invistere uaktuell for ts og folk flest. Anonymkode: 650d6...b9e Absolutt ikke. Man kan sette inn og ta ut pengene når som helst, men det er naturligvis litt mer komplisert med større beløp, i alle fall om man må ta ut alt samtidig. På 8/5/2017 den 18.13, Miah skrev: Mer penger betyr vel også større risiko for tap? Er det kryptovaluta du har pengene dine i? Og hvordan i alle dager "begynner" man med å ha pengene sine investert i noe slikt, altså, hvordan går man frem? Er det en bank som gjør arbeidet for deg? Må pengene være investert i årevis før de kan tas ut igjen? Det er ikke større risiko for tap, men større risiko for større tap, om du skjønner forskjellen. Det gjelder for alle markeder, da, ikke kun kryptovaluta. Jeg har en stor del av pengene mine i krypto, ja. Ettersom jeg driver en bedrift, har jeg egenkapital som jeg ikke ønsker å ta ut, men for å gi et inntrykk av hvordan pengene mine delegeres, tar jeg ut ca. 2,5% som jeg lever på i mnd., 35% står i krypto og de resterende 62,5% står i selskapet mitt. Hadde jeg kunne likvidert egenkapitalen uten å søle til regnskapet, hadde jeg satt alt i krypto. Fremgangsmåten er i korte trekk å kjøpe seg Bitcoins/Ethereum/Litecoins, registrere seg på en exchange og begynne å trade/kjøpe seg inn i teknologier man har troen på. Dette er en desentralisert teknologi, dvs. ingen banker eller autoriteter styrer dette - her går transaksjoner rett fra A til B uten mellommann. Pengene kan som nevnt over tas ut når som helst. For øvrig er jeg opp ytterligere 25% fra forrige kommentar jeg skrev her. Har ventet lenge på denne oppgangen jeg rir på nå, så dette er ikke noe man opplever hver dag, men det er langt fra uhørt i kryptoverdenen med slike avkastninger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #34 Del Skrevet 7. august 2017 Du kan få 2,1% hos https://mmbank.no/ Anonymkode: 47ee3...3d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #35 Del Skrevet 7. august 2017 Sjekk https://www.finansportalen.no/plassere-penger/bankinnskudd/ Anonymkode: 47ee3...3d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #36 Del Skrevet 7. august 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du kan få 2,1% hos https://mmbank.no/ Anonymkode: 47ee3...3d3 Fremdeles å tape penger. Anonymkode: 62dc2...fc2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Husholdning1 Skrevet 7. august 2017 #37 Del Skrevet 7. august 2017 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fremdeles å tape penger. Anonymkode: 62dc2...fc2 Men for øvrig risikofritt, i motsetning til fond og aksjer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #38 Del Skrevet 7. august 2017 På 8/5/2017 den 16.07, Aesthetics skrev: Å satse på å tjene penger på sparekonto er håpløst i dag. Du vil komme så uendelig mye bedre ut om du investere[r] i [...] kryptovaluta. Dette er vill spekulering! Til og med den største og mest solide kryptovalutaen, Bitcoin, faller eller stiger med 50%-100% i løpet av 14 dager. Og det på en uregulert markedsplass! Anonymkode: e4cd1...965 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #39 Del Skrevet 7. august 2017 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fremdeles å tape penger. Anonymkode: 62dc2...fc2 Noen ganger er det bedre å tape en relativt forutsigbar og på kort sikt veldig liten andel av pengene, enn på ta høy risiko og risikere å ha 50% mindre når man trenger pengene. Aksjemarkedet i dag er mer oppblåst enn det var i 2007, og alt er på grunn av tilnærmet gratis penger fra alle verdens sentralbanker. På et eller annet tidspunkt vil stigningen stoppe, og da er det mer sannsynlig med et stort krasj enn at det bare flater ut. Anonymkode: 47ee3...3d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aesthetics Skrevet 7. august 2017 #40 Del Skrevet 7. august 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er vill spekulering! Til og med den største og mest solide kryptovalutaen, Bitcoin, faller eller stiger med 50%-100% i løpet av 14 dager. Og det på en uregulert markedsplass! Anonymkode: e4cd1...965 Nei. Kryptovaluta er enda helt i babyfasen, og enda veldig ukjent. Vekstpotensialet er gigantisk, og det er ingen tvil om at dette er fremtidens måte å betale på - vekk fra det sentraliserte systemet. Bankene bør miste makta. De som kommer seg inn nå, kan nesten investere i hva som helst på topp 25-lista og tjene penger om noen år. Hadde du investert 100 kr i hver eneste kryptovaluta på topp 100-lista i midten av juli 2016, hadde du i midten av juli 2017 hatt 110.000. 1000% avkastning på ett år ved ukritisk plassere penger i diverse kryptovalutaer. Du kan jo tenke deg hva resultater er om man faktisk vet hva man holder på med og leser opp på teknologien man investerer i. Selv er jeg opp ca. 190% på to mnd. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå