AnonymBruker Skrevet 5. august 2017 #1 Skrevet 5. august 2017 Er på 3 ukers ferie alene. Har kommet meg gjennom nesten to uker og jeg begynner å bli rimelig lei. Jeg har vært aktiv og sett mye, men nå er det ikke mer å gjøre Noen andre som oppdaget at det ikke passet for dem underveis i turen? Anonymkode: 1da71...c94 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2017 #2 Skrevet 5. august 2017 Hvor er du på ferie? Og har du ikke blitt kjent med andre? Jeg har selv reist alene. Men aldri mer enn, en uke. Og det går veldig fint, for da både koser jeg meg i mitt eget selskap. Eller jeg går på en pub på kvelden, der kommer man ofte i prat med noen. Anonymkode: 71b32...812
bruker54321 Skrevet 5. august 2017 #3 Skrevet 5. august 2017 (endret) Har ingen erfaring, men du skal ha for motet ditt. "Jeg har aldri reist på ferie alene og vet ikke om det passer for meg, men om jeg først skal teste det ut så skal jeg teste det ut i 3 uker i strekk". "Skal man gjøre noe så skal man gjøre det skikkelig!" Endret 5. august 2017 av Superbruker5 16
AnonymBruker Skrevet 5. august 2017 #4 Skrevet 5. august 2017 Min erfaring er at det avhenger mye av hvordan man reiser og hvor man bor. Jeg er voksen og har reist en del alene i Asia. Hvis jeg bor på guest house eller hostel som har både sovesaler og enkelt- eller dobbeltrom, er det mye enklere å møte likesinnede og interssante mennesker. Det er også en fordel at man trives i eget selskap også når man reiser slik. Jeg kan godt finne meg en bungalow og kose meg alene et par dager før jeg trenger å sosialisere meg igjen og forflytter meg til et annet sted. Anonymkode: 31180...9d6
AnonymBruker Skrevet 5. august 2017 #5 Skrevet 5. august 2017 Er i Asia. Er som regel litt avstand mellom bar og hotell, så ønsker ikke å sitte ute å sent på kvelden. Har snakket med andre, men enten så har de planer, skal reise dagen etterpå osv. Anonymkode: 1da71...c94
AnonymBruker Skrevet 5. august 2017 #6 Skrevet 5. august 2017 Nei, det er nedskrytt. De fleste tror jo det er enten dødskjedelig eller livsfarlig å reise alene. Hvis du kjeder deg på ferie er du enten på feil sted, eller har vært der for lenge. Anonymkode: ef4bf...50c 11
AnonymBruker Skrevet 5. august 2017 #7 Skrevet 5. august 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, det er nedskrytt. De fleste tror jo det er enten dødskjedelig eller livsfarlig å reise alene. Hvis du kjeder deg på ferie er du enten på feil sted, eller har vært der for lenge. Anonymkode: ef4bf...50c Det kan godt være det. Neste gang tar jeg en uke i en storby Anonymkode: 1da71...c94
AnonymBruker Skrevet 5. august 2017 #8 Skrevet 5. august 2017 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kan godt være det. Neste gang tar jeg en uke i en storby Anonymkode: 1da71...c94 Synd å høre at det ikke ble helt som du håpet på. Den første turen jeg var på alene, forandret livet mitt. Forventer ikke at det skal bli like fantastisk hver gang man reiser alene. Du får tenke over hva som var bra og ikke på denne turen og se om du kan legge det annerledes opp neste gang. Kanskje du også hadde uflaks denne gangen, eller kanskje du er en person som ikke passer til å reise alene. Anonymkode: 31180...9d6 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2017 #9 Skrevet 5. august 2017 Jeg elsker å reise alene. Men er det det at du er alene som gjør at du kjeder deg, eller er du rett og slett for lenge borte? Jeg liker ikke å reise mer enn en uke av gangen, enten jeg reiser alene eller med andre. Anonymkode: d858a...578
AnonymBruker Skrevet 5. august 2017 #10 Skrevet 5. august 2017 Jeg drar aldri mere enn en ukes tid. Jeg elsker å reise alene, og gjøre det jeg vil og slappe av. Men etter en uke så er jeg rimelig lei mitt egen selskap, jeg har sett det jeg vil se, shoppet det jeg har plass til i kofferten og jeg er klar for å dra tilbake til min egen seng og min egen do Anonymkode: fede0...c04 1
Maleficenta Skrevet 5. august 2017 #11 Skrevet 5. august 2017 Har reist alene en gang. Var bare der i litt under en uke. Var pyton. Bodde på sånn hostell med flere folk som var rundt min alder. Men følte de allerede kjente noen og var opptatt med å henge med de. Så hadde ikke noen å prate med. 2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2017 #12 Skrevet 5. august 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det kan godt være det. Neste gang tar jeg en uke i en storby Anonymkode: 1da71...c94 Opplevde at storby var litt verre enn sol og strand. Reiste alene i to måneder, men gikk helt fint. Hvis du trenger selskap, logg inn på couchsurfing og søk på stedet hvor du er og finn noen å treffe. Da jeg var i byene, og ikke bodde på hostel, gjorde jeg dette flere ganger. Veldig trivelig Anonymkode: cc6e7...807 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2017 #13 Skrevet 5. august 2017 Nei, jeg vet ikke. Det kan være at jeg ikke finner gleden i eget selskap eller det at jeg overvurderte hvor kulturelt interessert jeg var i å se de samme tingene om og om igjen. For jeg må innrømme at det får i mat, templer, mat, templer, mat, billige nattmarked, mat osv. På mandag har jeg en mellomlanding som gjør at jeg enkelt kan reise hjem derfra. Vurderer meget sterkt å gjøre det. Da har jeg vært på tur i 2 uker alene og føler jeg har sett det jeg absolutt vil se. Anonymkode: 1da71...c94
AnonymBruker Skrevet 5. august 2017 #14 Skrevet 5. august 2017 Hva tenker dere. Er jeg feig som dropper ut eller? Anonymkode: 1da71...c94
AnonymBruker Skrevet 5. august 2017 #15 Skrevet 5. august 2017 Er du drittlei, så kan du vel dra hjem tidligere? Anonymkode: 31180...9d6 2
Hurepoix Skrevet 5. august 2017 #16 Skrevet 5. august 2017 Bruke sosiale medier til å finne andre i samme situasjon i nærleiken?
Horten Market Skrevet 5. august 2017 #17 Skrevet 5. august 2017 Tenker det er litt trist å ikke ha noen å dele opplevelsene med. "Husker du da vi ..., nei, du var jo ikke med." Det er noe annet å ha noen du deler minnene med, ikke bare fortelle om dem. 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #18 Skrevet 6. august 2017 Finn noe annet å se enn mat og templer, da? Asia har vel mye spennende å by på? Anonymkode: d7865...3f9
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #19 Skrevet 6. august 2017 Jo visst har Asia mer å tilby. Jeg har vært innom mye, men noe krever også at man er flere personer. Har snakket med dem og spurt om de har fått henvendelser av andre enslige, men de sier bare nei. Jaja. Jeg tok nederlaget og bestilte flybillett hjem i morgen. Jeg er flau over meg selv som ikke holdt ut, men jeg er så lei og "deppa" at det er ikke mulig å beskrive en gang. Jeg må innse at jeg trives mye mer i storby, og neste gang skal jeg planlegge turen mye bedre enn jeg gjorde med denne. Anonymkode: 1da71...c94
Gjest Blondie65 Skrevet 6. august 2017 #20 Skrevet 6. august 2017 Opplevelsesferie gjør jeg helst sammen med noen, Slappe av i solen kan jeg godt gjøre en til to uker alene.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå