AnonymBruker Skrevet 5. august 2017 #1 Skrevet 5. august 2017 Dere som har gått til legen og bedt om henvisning til psykolog, hvor mye fortalte dere til legen om det som plaget dere? Spesielt dere som dro pga. depresjon/nedstemthet. Bare litt nysgjerrig på hva som kreves for å ikke få avslag på henvisning. Jeg klarte ikke helt å få frem alt da jeg nylig var hos legen for jeg var så sliten da jeg omsider fikk time:\ Anonymkode: f3557...bcb
AnonymBruker Skrevet 5. august 2017 #2 Skrevet 5. august 2017 Viste bare fram ferske kutter av selvskading hos fastlegen og ble sendt til akuttmotakk den gangen,, Etter at jeg var mer stabil og skulle ut derfra etter 5 uker ble jeg henvist til dps... Anonymkode: b63cc...692
ajarRun Skrevet 5. august 2017 #3 Skrevet 5. august 2017 Du går ikke å ber om henvisning. Du forteller hva som feiler deg så sender de deg på egent initiativ. 3
Gjest Cocosa Skrevet 5. august 2017 #4 Skrevet 5. august 2017 1 minutt siden, amativeReflection skrev: Du går ikke å ber om henvisning. Du forteller hva som feiler deg så sender de deg på egent initiativ. Jeg ba om det. Fortalte legen hva som var årsaken til ønsket, og han var helt enig.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2017 #5 Skrevet 5. august 2017 59 minutter siden, amativeReflection skrev: Du går ikke å ber om henvisning. Du forteller hva som feiler deg så sender de deg på egent initiativ. Jepp man må aldri fortelle en lege hva de skal gjøre. Fortell om symptomene du opplever og ikke unndra noe for da må du bare vente lengre på psykolog. Anonymkode: 52427...721
Solivagant Skrevet 5. august 2017 #6 Skrevet 5. august 2017 Fikk en henvisning av helsesøster hvor jeg fortalte ganske mye, fikk også en del spørsmål. Andre gang fikk jeg henvisning av fastlege med epikrise fra sykehus om diagnosene mine, men fortalte om hvordan jeg hadde det likevel. Man trenger ikke fortelle så detaljert. Legen skjønner at det er vanskelig å fortelle og at man kanskje helst vil snakke med noen andre.
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #7 Skrevet 6. august 2017 Jeg sa bare "jeg tror jeg er deprimert". Hadde liksom ikke kraft til å fortelle så mye. Men legen ga meg et depresjonsskjema der jeg skulle krysse av, og ut fra resultatet (som var alvorlig depresjon) ønsket legen å henvise meg til Dps. Fikk time hos psykolog etter 2-3uker. Der ble det oppdaget flere diagnoser. Anonymkode: 9c6eb...530
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #8 Skrevet 6. august 2017 På 5.8.2017 den 11.46, amativeReflection skrev: Du går ikke å ber om henvisning. Du forteller hva som feiler deg så sender de deg på egent initiativ. Tjeee... leger er ofte tafatte, og ofte må man vite hva man vil ha fra legen. Så like greit å si det rett ut: JEG ØNSKER HENVISNING TIL DPS FORDI JEG ER PSYKISK SYK OG IKKE KLARER Å ARBEIDE: For eksempel Anonymkode: 79c1c...5a0
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #9 Skrevet 6. august 2017 Fortalte at jeg var bekymra for at jeg kom til å ta livet mitt, at jeg gråt hver dag og selvskadet meg, og så snakket vi litt om hva som var eller kunne være årsaken. I mitt tilfelle var det motgang som enhver person ville hatt vanskeligheter med å takle så skrev han en henvisning. Man må forklare hvordan sinnstilstanden påvirker en i hverdagen, det er ikke nok å bare si at man er deppa og vil ha henvisning. Anonymkode: c38be...7b1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå