AnonymBruker Skrevet 5. august 2017 #1 Skrevet 5. august 2017 Hvis to personer drikker lik menge alkohol, men den ene blir og føler seg mer beruset enn den andre, vil det ha noe å si med hvor mye promille personen har i blodet? Kropper tar opp og forbrenner alkohol forskjellig. Vil promillen ha noe å si på hvordan man føler seg? Altså om jeg føler meg brisen kan jeg umulig ha mer enn 2 i promille? Selv om kalkulatoren viser at jeg skulle hatt 1,90-2,20 i promille så føler jeg brisen bare. Tenker helt klart, går helt normalt.. Anonymkode: 716d7...522
AnonymBruker Skrevet 5. august 2017 #2 Skrevet 5. august 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis to personer drikker lik menge alkohol, men den ene blir og føler seg mer beruset enn den andre, vil det ha noe å si med hvor mye promille personen har i blodet? Kropper tar opp og forbrenner alkohol forskjellig. Vil promillen ha noe å si på hvordan man føler seg? Altså om jeg føler meg brisen kan jeg umulig ha mer enn 2 i promille? Selv om kalkulatoren viser at jeg skulle hatt 1,90-2,20 i promille så føler jeg brisen bare. Tenker helt klart, går helt normalt.. Anonymkode: 716d7...522 Det kommer an på hvor ofte man drikker, mennesker som pleier å drikke ofte og mye, tåler høyere promille uten å virke beruset. Anonymkode: 6c9ff...258
AnonymBruker Skrevet 5. august 2017 #3 Skrevet 5. august 2017 Dette er veldig individuelt.. jeg får samme rus av 6 øl som besteveninna mi får av 3. Jeg drikker ikke oftere enn henne, og vi har samme kroppsfasong og vekt - likevel er det så forskjellig. Hun blir synlig beruset av 2 øl, mens jeg kan kjøre bil etter 2 øl (gjør det såklart ikke, for sikkerhetsskyld, men jeg er 98% sikker på at det hadde gått fint) I tillegg tåler jo de som drikker mye, mer. Jeg kjenner en alkoholiker som glatt kan smelle nedpå en hel flaske brennevin uten at man merker noe som helst på han jeg hadde sovnet etter 1/4! Anonymkode: a4b1b...d26
ajarRun Skrevet 5. august 2017 #4 Skrevet 5. august 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis to personer drikker lik menge alkohol, men den ene blir og føler seg mer beruset enn den andre, vil det ha noe å si med hvor mye promille personen har i blodet? Kropper tar opp og forbrenner alkohol forskjellig. Vil promillen ha noe å si på hvordan man føler seg? Altså om jeg føler meg brisen kan jeg umulig ha mer enn 2 i promille? Selv om kalkulatoren viser at jeg skulle hatt 1,90-2,20 i promille så føler jeg brisen bare. Tenker helt klart, går helt normalt.. Anonymkode: 716d7...522 Eksen min var bevisstløs og uresponsiv med 1.8 i promille. Jeg hadde 3.4 og jeg kunne gå og snakke og fungere mer eller mindre normalt. En person som drikker mye vil ha mindre berusende effekt på samme promille som noen som drikker sjeldent. Det er også individuelle forskjeller. Noen asiater blir sørpet av å drikke bare litt. Å ha 3 i promille og fortsatt fungere er absolutt ikke umulig med toleranse. Du har jo lastebilsjåfører som blir stoppet med 5 i promille.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå